Lawbreakers gjorde ekonomisk storförlust – Battlegrounds får skulden

Robot
Lawbreakers gjorde ekonomisk storförlust – Battlegrounds får skulden
Medlem

Tror jag spelade ca 1h Lawbreakers uunder betan, för mig personligen så lockade Overwatch mer.

Medlem

De kan ju skylla på andra titlar hur mycket de vill men spelet saknade helt någon form av identitet, var färglöst och extremt otydligt gällande någon som helst USP.

Medlem

Den stora massan förväntar sig mer utav en MP shooter idag. Det är bara en liten klick som är intresserad av "old school" arena shooters.
Det krävs mer variation som t.ex. Overwatch. Lawbreakers är väl bra men det finns så många fler intressanta titlar idag.
Core spelarna som vill köra arena väljer nog hellre Quake eller Unreal.

Redaktör

De gamla arena-shooters som lever i dag gör det av en anledning - de är jäkligt bra. Tungrott att toppa det med moderna versioner enligt samma mall, och samtidigt vinna nostalgikernas hjärtan.


signatur
Medlem

Jag testade det men fattade inte hur man skulle spela så gav upp och lämnade tillbaka det.

Medlem

Testade spelet och tyckte att det hade potential men fanns inget som höll kvar mig.

Releasehästryttare

Vi pratade ju om hur tribes är dött i en annan tråd i morse, folk vill inte ha den här typen av spel även om det hade varit free to play så hade det knappt haft mer folk som spelat det nu. folk will spela spel där man grindar.

Medlem

Lawbreakers kändes inte som ett komplett spel, utvecklarna har inga andra än sig själva att skylla.

Medlem
Potential, men saknade... nått

Lirade en 10 timmar eller så under betan. Intressant sätt att förflytta sig över banorna, variation på klasserna, kul spellägen med lite roliga tolkningar av CTF o dylika koncept.

Däremot saknades... nått Svårt o sätta fingret på vad, det kändes lite stelt o lite livlöst på nått sätt.

Medlem

Var det inte så att någon patch effektivt dödade spelet åt dom när de använde en allt för tung nerf-hammare? Jag tvivlar på att PUBG är ansvarigt på annat vis än att bra spel säljer bättre än dåliga.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Lawbreakers största problem var/är bristen på identitet och en visuell design som är helt intetsägande. Spelet flörtade med en del högljudda gamers på nätet men när det väl gäller vill de flesta inte ha hårdkokta arena shooters som enbart bygger på twitchande. Ska det vara hårdkokt krävs det en finurlig ton såsom Wolfensteins och ska det vara snabba lagspel så är Overwatch bättre.

Medlem

Ingen vet vad Cliffan tänkte när han slutade på Epic för att göra detta, hade varit bättre om han varit fanbärare för nya Unreal, som iofs också är ett fiasko, men inte ett lika kostsamt sådant säkert.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Tycker att Lawbreakers var ett av förra årets bästa spel, och det var riktigt kul att lira i början när åtminstone några hundra spelare var online samtidigt. Men efter ungefär 40 timmar fick jag nog. Det saknas mer av allt, framförallt snabbare uppdateringar och nyheter till spelet, som gör att jag verkligen vill logga in igen. Och som Latahunden säger är den visuella designen och identiteten helt intetsägande – vilket förmodligen är en starkt bidragande orsak till att inte fler köpte spelet.

Frågan är om ens free-to-play kan rädda Lawbreakers. Med tanke på konkurrensen känns det tveksamt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar