Robot
Spelåret 2018

Spelåret 2017 är dött, länge leve spelåret 2018!

#spelåret-2018


Releasehästryttare

Ett par "Mindre kända" spel som kan bli bra:

Bonus: svenskutvecklat

Långt ifrån allt man följer, men kan inte kladda ner hela första sidan

PUBG till PS4 kanske, gärna buggfritt.

På den här listan så är det nog "Pillars of Eternity II: Deadfire", "System Shock", "The Bard´s Tale IV", "Surviving Mars" och "Phoenix Point" som lockar mest.

Jag skulle också lägga till:
"BattleTech"
"Pathfinder: Kingmaker
"Call of Cthulhu: The Official Videogame"
"The Sinking City"
"NWN: Enhanced Edition"
"Underworld Ascendant"
"The Iron Oath"
"Stygian: Reign of the Old Ones"
"Poisoned Pawn"
"Copper Dreams"
"Jupiter Hell"
"Moons of Madness"
"InSomnia"
"Beautiful Desolation"

Skägg.
10 Chambers

Kul lista! Om vi får in massa fler tips så kan vi sammanställa som läsarnas lista.


signatur
Medlem
Vart tog Battalion 1944 vägen?

Tråkigt att det inte ens finns på listan.

Medlem

Post scriptum snubblade jag över i veckan, det hoppas vi på!

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius:

Visst, här är några till:

Geeks Gaming

Efter Surviving Mars ser jag fram emot Raft!
http://store.steampowered.com/app/648800/Raft/

Unikt sätt att samla delar och har sett via deras blogg att de har utvecklat ett gäng nya funktioner sen Alfan! MEn är ett svenskutvecklat indiespel som släpps på early access så kommer inte vara det mest slipade även om det nog blir väldigt kul!

Medlem

Om Battlegrounds 2 kommer i december så har ni ett givet GOTY!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ezone:

Vart tog Battalion 1944 vägen?
Tråkigt att det inte ens finns på listan.

Ligger väl i alpha? och ser fortfarande lovande ut med en god ambitionsnivå, tror nog att de når färdigt spel.

-cb99

Edit in,
War of Rights
Lite sirap men kommer nog (hoppas jag), kronor "investerade" i båda


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Om Battlegrounds 2 kommer i december så har ni ett givet GOTY!

;

Medlem

Bra lista tack. "The Last Night" fattas dock

Medlem

Metroid, Fire Emblem & Pokemon!

Medlem

Vänta nu, Ni kuni 2 låter lite för bra för att vara sant. Level 5 som har gjort mitt favorit rollspel någonsin släpper inte bara ett rollspel på PC, men dessutom så har det har det byggande som en del av kakan?

Fan, om det här är den uppföljaren till Dark Chronicle som jag länge längtat efter, blir jag så enormt glad!

Medlem

Jurassic World Evolution all the way! Mer propra dinosaurier!


signatur

Videomupp

Medlem

För mig är det storspelen som lockar. Anthem, Far Cry 5 och RDR2 . Med betoning på de andra två. Vi får se om något annat spel kan imponera.

Medlem
Skrivet av cb99:

Ligger väl i alpha? och ser fortfarande lovande ut med en god ambitionsnivå, tror nog att de når färdigt spel.

-cb99

Edit in,
War of Rights
Lite sirap men kommer nog (hoppas jag), kronor "investerade" i båda

Är sagt att det ska släppas nästa år . Japp vet att det är i alpha

Medlem

I mars blir World of tanks uppdaterat till version 1.0 - vilket ju kan ses som att spelet äntligen är "klart". Nya HD kartor, ny grafikmotor etc.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Gnällkuk

Vart är Fortnite? Det ska väl släppas i vår?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Skrivet av tricky:

Vart är Fortnite? Det ska väl släppas i vår?

De har inte med spel som går att köpa i early acces redan

Medlem

Industries of Titan:

Ancestors:

Forged Battalion: Early Access 6:e jan.

Releasehästryttare

@DJMar: The Walking Dead är med på sidan 3 av artikeln.

Sen om du vill visa youtube filmerna i stället för bara länkar använd [ video][/video] ta bort spacen mellan [ v och lägg in länken mellan ][

Medlem
Några fler intressanta

BlazeBlue Cross Tag Battle

Dragon Ball FighterZ

Medlem

Death Stranding?


signatur

Nämen!

Medlem

@Devan: Tack för tipset! Jag tog nu bort the walking dead, hade missat att den var med.

Medlem

Knepigt med långa betor... Har spelat Quake Champions, har tröttnat på Quake Champions. Man har fått känslan av att spelet floppade och stendog, och nu ser man att det inte ens släppts officiellt ännu.

Var ju rätt deppiga siffror när det streamades någon turnering på twitch, finns det någon framtid för spelet? Jag håller tummarna, men jag är tyvärr rätt skeptisk Hoppas min magkänsla är åt helvette fel dock!

Medlem

Dags att uppdatera några releasedatum?

Medlem
Skrivet av sajh:

Var ju rätt deppiga siffror när det streamades någon turnering på twitch, finns det någon framtid för spelet? Jag håller tummarna, men jag är tyvärr rätt skeptisk Hoppas min magkänsla är åt helvette fel dock!

Nää, men det har typ aldrig funnits det heller. Och jag är förvånad över folk som tror det.

Problemet är att folk som faktiskt är bra på spelet är inte intresserade av saker som genererar pengar omkring och folk som är "casual" och gillar hattar och skit är inte intresserade av ett spel som dessa längre.

Dessutom, Quake Live är ändå bättre, man slipper massa väntetider (som alla spel hur simpla dom än verkar vara lider av) och kan spela mer eller mindre direkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Tråddemonen
Testpilot

Vampyr har fått release datum. Spelet släpps den 5e Juni.

12
Skriv svar