Recension - Super Mario Odyssey

Skribent

Någon som har tips för den som blir knäppfrustrerad av att kontrollen tappar kontakten så att Mario kastar sig över stup istället för att hoppa stup i kvarten? Spelar jag i bärbart läge funkar det så klart bra, men så fort jag kör i teve-läget blir kontrollerna opålitliga som fan.

EDIT: Aha, man kan få kontrollerna utbytta. Hur hade jag missat det?

Medlem

Det är grymt! Så sjukt trött på gråa och mörka spel med zombies och annat zzzzzz gäsp gud så fantasilöst.

Äntligen lite färg och glädje.

Medlem
Skrivet av mill:

Det är grymt! Så sjukt trött på gråa och mörka spel med zombies och annat zzzzzz gäsp gud så fantasilöst.

Äntligen lite färg och glädje.

inte lirat Zelda Botw? Där har du alla färger o sjukt snyggt!

Medlem
Skrivet av Cladrius:

inte lirat Zelda Botw? Där har du alla färger o sjukt snyggt!

Givetvis!

Medlem

Märkligt att alla här jämför med Mario 64. Odyssey ska väl typ vara mer likt Mario Sunshine på gamecube? Handlar om personliga preferenser, vilket upplägg man föredrar. Inte konstigare än så.

Medlem
Skrivet av devilrat:

Märkligt att alla här jämför med Mario 64. Odyssey ska väl typ vara mer likt Mario Sunshine på gamecube? Handlar om personliga preferenser, vilket upplägg man föredrar. Inte konstigare än så.

Fått den bilden jag också, känns mer som Sunshine. Känns verkligen inte som Mario 64.

Om det kommer 10 till såna här bra spel så kanske det blir en Switch.

Medlem
Skrivet av mill:

Det är grymt! Så sjukt trött på gråa och mörka spel med zombies och annat zzzzzz gäsp gud så fantasilöst.

Äntligen lite färg och glädje.

Eller hur! Och sen kommer det ett nytt Fire Emblem & Metroid på det.
Givet köp

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Någon som har tips för den som blir knäppfrustrerad av att kontrollen tappar kontakten så att Mario kastar sig över stup istället för att hoppa stup i kvarten? Spelar jag i bärbart läge funkar det så klart bra, men så fort jag kör i teve-läget blir kontrollerna opålitliga som fan.

EDIT: Aha, man kan få kontrollerna utbytta. Hur hade jag missat det?

Eller skaffa en pro kontroller, eller vad den heter. Jag lämnade in mina kontroller till webhallen och de kom tillbaka utan att något var gjort, de ansåg att de fungerade. Men det gör de inte, framförallt vänster kontroll har horibell mottagning, det går knappt att sitta i soffan och spela. Har jag minsta lilla pryl mellan switchen och kontrollen så slutar den fungera helt, oavsett avstånd. PS4:an kan jag sitta två rum bort och spela med. Men Pro kontrollern fungerar helt utan problem, de där jävla joyconsen är verkligen skit.

Medlem

Jag tycker spelet är mysigt och underhållande. Jag skulle ge det 4 av 5, blir lite för mycket fokus på att samla månar.

Skribent

@Esri: det låter exakt som för mig, förutom att det är höger kontroll som ballar ur hela tiden. Mario springer gladeligen över klippkanter när hoppknappen slutar funka.

Medlem

Jag älskar spelet, det är lätt det bästa Mario spelet sedan 64 även om jag gillat alla de efter det med. Jag tycker dock inte bara att det är som Mario 64, om jag skulle beskriva spelet för någon som spelat de tidigare spelen så vore det typ: "Nintendo har tagit det bästa från Mario 64 och Galaxy spelen och slagit ihop dem till ett mästerverk."

Medlem

Tror jag hoppar denna gången, alla andra gånger jag köpt en Nintendo konsol för förstahands titlar har jag blivit besviken på konsolen och dess utbud, ett fåtal förstahands titlar räcker inte längre.

Medlem

Fantastiskt spel, och då har jag nog bara kommit en femtedel (spelar med barnen, tar lite längre tid). Jag tror att det som tilltalar mig mest är att det har en väldigt liten del repetition jämfört med liknande spel, nya banor känns just nya och inte samma bana med en annan bakgrund bara. De bossar jag mött hittills har alla varit rejält varierande. Det enda riktigt negativa är att kontrollen känns svajig, svårt att få till en precision tycker jag. Men snudd på mästerligt spel, 5 av 5 definitivt!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Fantastiskt spel, och då har jag nog bara kommit en femtedel (spelar med barnen, tar lite längre tid). Jag tror att det som tilltalar mig mest är att det har en väldigt liten del repetition jämfört med liknande spel, nya banor känns just nya och inte samma bana med en annan bakgrund bara. De bossar jag mött hittills har alla varit rejält varierande. Det enda riktigt negativa är att kontrollen känns svajig, svårt att få till en precision tycker jag. Men snudd på mästerligt spel, 5 av 5 definitivt!

Hmm, känner precis motsattsen, för mig känns det extremt repetativt. Jag orkar max spela 30min åt gången sen har jag tröttnat på att samla månar, månar man inte känner att man egentligen har förtjänat eftersom att de finns överallt. Men jag håller med om kontrollern, jag kan inte riktigt sätta fingret på det men den känns lite konstig.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fått den bilden jag också, känns mer som Sunshine. Känns verkligen inte som Mario 64.

Om det kommer 10 till såna här bra spel så kanske det blir en Switch.

Nu kanske du är ironisk, men jag måste säga att du har en ganska tuff inköpspolicy.

Medlem

Har spelat igenom sandbanan snart.. Har bara hittat 32 månar på endast denna och 18 på första.
rekommenderar att leta gömda passager,det är för min del hyffsat utmanande och höjer spelet sjukt mycket!
Spelar man bara igenom spelet utan att ta svåra powermoons och leta efter alla specialmynt ,då kan även barn spela igenom spelet också,vilket tycker jag är superbra, för då får barnen en upplevelse också.
Samma barn (mina alltså) klarade knappt någon bana alls i tidigare Mariospel.
Tycker detta är snäppet bättre än Mario 64. 5/5

Redaktör

@Milith: jag är på andra genomspelningen med min femårige son nu, och håller fullt ut med om storheten med både enkla och svåra grejer. Försöker få honom att gå med på att leta fler månar, men han vill bara vidare. När han inte kör dinosaurie.


signatur
12
Skriv svar