Alternativt WW2 – gameplay-premiär för Valkyria Chronicles 4

Robot
Alternativt WW2 – gameplay-premiär för Valkyria Chronicles 4

Andra världskriget ur ett animeperspektiv.

#sega, #valkyria-revolution-4


Medlem

Ur ett Animeperspektiv? Betyder det att Hitler vann, med tanke på vilken sida Japan stod på 🙂

Medlem

@Maysay: Nej, Det utspelar sig i ett fiktivt "nästan som - Europa"


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ur ett Animeperspektiv? Betyder det att Hitler vann, med tanke på vilken sida Japan stod på 🙂

Spelets världskarta liknar Europa med en del ändringar och inga riktiga länder finns heller med på kartan. Det är ett fiktivt universum baserat på WW2 och Europa, med det är allt. Personer, länder, händelser, teknologi etc är helt annan.

Medlem

@Map-pen: ok? Att Europa är världen?

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Map-pen: ok? Att Europa är världen?

Det är i alla fall centret av spelet, de har gjort lite ändring om jag inte minns fel så ser Skandinavien, England etc inte ut som i verkligheten etc och går under andra namn. Resten av världen finns vad jag förstår men har ej sett någon karta ifrån spelet som visar mer än den "europeiska" delen och den ryska delen av Asien. Visserligen är de nere och krigar i Turkiet i Valkyria Revolution fast med en icke turkisk kultur, mer tysk/engelsk baserad kultur känns det som.

Det har kastat runt världskartan rejält. Så det mesta är inte sig själv likt. Finns två major fraktioner, en med namnet Atlantic Federation och en under namnet East European Imperial Alliance som utgör det två största makterna i världen.

Sen finns det små mindre fria riken som t.ex. Gallia från första spelet som man försvarar emot Imperiet.

Medlem

@Map-pen: det låter intressant. Jag ska hålla ögonen öppna. Men kan inte låta bli att paralleller till just Hitlers tankar om att Europa (Tyskland) skulle bli världen 🙂 Mest på skoj.

Medlem

Bara det inte är ett high-school drama som tvåan så blir det okej

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Map-pen: det låter intressant. Jag ska hålla ögonen öppna. Men kan inte låta bli att paralleller till just Hitlers tankar om att Europa (Tyskland) skulle bli världen 🙂 Mest på skoj.

Glömde att säga att de bytt namn på Turkiet till Jutland. Inte nog med det så finns det även ett folkslag som kallas för "Darcsen" som är ungefär Valkyrias svar på judar. Slängs i fång/arbetsläger och avrättas, ganska hemskt. Gallia är mer öppet för dem om jag inte minns fel, var ett tag sen jag körde första spelet. Imperiet gillar dem inte vad jag vet.

Men jo går nog att dra paralleller till Hitler och annat.

Gnällkuk

Ser typ likadant ut som första spelet till ps3:an. Hade väl kanske hoppats på lite annorlunda utseende även om jag förstår att de vill ha kvar känslan att det är någon slags blanding mellan en levande tavla och anime. I slutändan är det ju ändå slutresultatet som är det viktiga, men när spelet ser identiskt ut så känns det mer som en expansion snarare än en uppföljare tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar