Tre klassiska Disney-spel släppta på Steam

Robot
Tre klassiska Disney-spel släppta på Steam

Bli nostalgisk med Aladdin, The Lion King och The Jungle Book.

#disney, #the-jungle-book, #the-lion-king


Inaktiv

En recension på Steam:
"I paid £5 to run the Lion King DOS rom on DOSBox and the jump button doesn't work, the audio is stuttery for a second or two when it starts up. This isn't a port, or a remaster. It's a scammy piece of crap."

Vet inte om det stämmer, men jag tänker inte prova iaf.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

En recension på Steam:
"I paid £5 to run the Lion King DOS rom on DOSBox and the jump button doesn't work, the audio is stuttery for a second or two when it starts up. This isn't a port, or a remaster. It's a scammy piece of crap."

Vet inte om det stämmer, men jag tänker inte prova iaf.

Skulle inte förvåna mig om så är fallet, är tyvärr så med många av de gamla spelen som släpps på Steam.

Medlem

Aladdin spelade jag riktigt mycket i mitten av 90-talet. Riktigt kul spel, tyckte jag då, åtminstone.

Medlem

Aladdin till snes, satan va man spelade det. Många härliga minnen. ❤️

Medlem
Skrivet av Divion:

Aladdin till snes, satan va man spelade det. Många härliga minnen. ❤️

Aladdin till MegaDriven för mig. Ruggigt kul, svårt och bra spel. framförallt sista bossen

Medlem

Disney-spel höll över lag bra kvalité på den tiden.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Aladdin till MegaDriven för mig. Ruggigt kul, svårt och bra spel. framförallt sista bossen

Har båda två och tycker att SMD versionen är den bättre!
Lion King är förövrigt lite svårt på sina ställen, då man ska svinga sig mellan flodhästsvansar...

Finns många bra Disney spel till SMD och SNES - ett av mina favoriter är Goof Troop, bra 2P spel


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Geeks Gaming
Skrivet av anon_306295:

En recension på Steam:
"I paid £5 to run the Lion King DOS rom on DOSBox and the jump button doesn't work, the audio is stuttery for a second or two when it starts up. This isn't a port, or a remaster. It's a scammy piece of crap."

Vet inte om det stämmer, men jag tänker inte prova iaf.

Äh, bara att testa. I värsta fall blir det en refund
Kommer säkerligen köpa iaf Aladdin men det blir nog först efter jul

Medlem

Lejonkungen... arch enemy nummer ett... fan vad jag nötte det där spelet som liten, men kom typ aldrig längre än horden med bufflar/antiloper/undulater som springer i den där klyftan.

Aladdin var också jävligt svårt vill jag minnas

1
Skriv svar