Julklapp från Ubisoft: World in Conflict och Assassin's Creed: Black Flag

Robot
Julklapp från Ubisoft: World in Conflict och Assassin's Creed: Black Flag
MEG
Medlem

Tackar


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Då kan man ju kanske testa black flag, härligt


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

UBIsoft har varit schyssta på senaste tiden. De gav bort Watch Dogs för inte så länge sedan under deras jubileum.

Medlem

Hade gärna sett en uppföljare till World in Conflict, lirade detta åtskilliga timmar mot random noobs när det släpptes. Glömmer aldrig känslan varje gång man tröck av en Nuke

Medlem

Man kanske ska ge sig på Black Flag igen då!


signatur

Niet.

NuZ
Testpilot

Har de redan på PC men tycker de e lite beeecht att de inte släpper de till min krysslåda också. Ja Black Flag menar jag då. Skulle vara kul att ha där också. Men de finns väl att hitta keys för runt 100ringen va?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Hade gärna sett en uppföljare till World in Conflict, lirade detta åtskilliga timmar mot random noobs när det släpptes. Glömmer aldrig känslan varje gång man tröck av en Nuke

Det var riktigt kul i multiplayer och en intressant tolkning av strategigenren.


signatur
Medlem

@D01tY: jag fick det gratis genom live gold för ett tag sedan men tror inte du kan få det i efterhand.

Quake-konnässsör

Jag som tänkte köpa black flag under höst rean men hann aldrig. Perfekt att det blev glattis nu.

NuZ
Testpilot

@jOnÄTÄn: Hmm ja de går ju icke. Man får helt enkelt vara på alerten när sådant kommer upp där


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

Hade gärna sett en uppföljare till World in Conflict, lirade detta åtskilliga timmar mot random noobs när det släpptes. Glömmer aldrig känslan varje gång man tröck av en Nuke

Kolla in ground control på steam, underbart spel som gjordes i homeworld motorn. du kan förmodligen plocka upp det under jul rean för 15 spänn! plus det är svenkutvecklat!

Medlem

AC Black Flag är suveränt bra! Det är det överlägset bästa "piratspelet" som skapats sedan Sid Meier's Pirates. (Som för övrigt firar sitt 30 års jubileum i år, ja det släpptes faktiskt redan 1987.) Sjöstriderna i AC Black Flag är fortfarande oöverträffade inom spelvärlden och det är värt att skaffa det bara för den delen av spelet allena. Även om man inte bryr sig om det sedvanliga AC stuket, så är spelets story riktigt bra och spännande och gillar man pirater och den eran med allt vad det innebär, så har man ett härligt swashbucklande äventyr att se fram emot.

World in Conflict har jag faktiskt aldrig spelat, men kanske dags att äntligen passa på nu när det är gratis då jag har hört att det ska vara riktigt bra det med. Kul att Ubisoft ger bort så pass bra spel ändå, något för andra snåljåpar i branschen att ta efter. Av de ynka 10 spel jag har på Uplay, är hela sju av dem faktiskt spel som jag fått gratis av dem genom åren. Beyond good and evil, Far Cry 3 Blood Dragon, Prince of Persia: Sands of Time, Rayman Origins, The Crew, Tom Clancy's Splinter Cell och nu, World in Conflict. Inga dussinspel direkt om man säger så.

Så tack för det Ubisoft.

Medlem

@Devan: jo men det har jag kört mycket när det kom.

Medlem
Skrivet av Devan:

Kolla in ground control på steam, underbart spel som gjordes i homeworld motorn. du kan förmodligen plocka upp det under jul rean för 15 spänn! plus det är svenkutvecklat!

Japp, samma utvecklare är det. De gjorde GC före, båda finfina spel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Devan:

Kolla in ground control på steam, underbart spel som gjordes i homeworld motorn. du kan förmodligen plocka upp det under jul rean för 15 spänn! plus det är svenkutvecklat!

Det är gjort i Massives egna motor, inte Homeworlds. Ground Control, Ground Control 2 och World in Conflict är alla baserade på samma.

Geeks Gaming

Går fortfarande att spela online via massgate.org finns svensk server uppe också.

Releasehästryttare
Skrivet av rudeboystig:

Det är gjort i Massives egna motor, inte Homeworlds. Ground Control, Ground Control 2 och World in Conflict är alla baserade på samma.

Allright! Måste minnas fel då, grymt spel i vilket fall

Medlem

black flag var den enda asscreed jag tyckte var spelvärd så det är ju bra iaf


signatur

//monster

Medlem

World in Conflict testat MP delen funkar inte fel kommer upp när man ska skapa konto. Tutorial delen funkade bra bara i singelplayer spelet kraschar efter några minuter has stop error.

Medlem

World in Conflict var hur grymt som helst. Tror nog att ingen strategi-titel imponerat så stort när det kom.
Men nu fanns det ju ingen support för multiplayer-delen. Servrar borta eller nåt. Minns att jag i flera års tid försökte återkomma, men gick inte.

Medlem

Najs. ACBF är det spelet jag haft mest kul med (gillade treans story - framförallt sidobiten - mer). Piratmusiken, fartygen, kopplingen till trean... Sen gick det utför för serien. Men har inte den till PC, bara till konsol, så det här är ju grymt trevligt.
Annars köper jag aldrig, aldrig, ALDRIG en ubi-titel till PC igen eftersom jag alltid haft rejält med strul med de titlarna jag haft och supporten är "franskt" arrogant utav bara h-e.

Medlem
Skrivet av Bonik:

World in Conflict testat MP delen funkar inte fel kommer upp när man ska skapa konto. Tutorial delen funkade bra bara i singelplayer spelet kraschar efter några minuter has stop error.

De patchade inte då det nu är andra som håller uppe serverdelen, gå in på:
http://www.massgate.org/ så finns setup guide.
Ett par extra filer som du lägger i en mapp, så är det bara å dra igång.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Haha, hade missat detta. Såg det två minuter över elva..

KoP
Medlem

Första och sista AC spelet jag köpt. Hatade verkligen kontrollerna. Kändes allt för automatiserat och simpelt. ಠ_ಠ

Medlem

Tog hem det o spelade nån timme häromdagen. Fyfan, det var ju ospelbart pga clunkigt, idiotiskt kontrollsystem.
Ville gärna spela det för piratbiten, men om gameplay e så bakvänt o skumt så får det vara.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hämtade det den 12 men började spela igår, blev en sen kväll och låste upp mitt "hideout", mycket bra spel men - för kontrollerna som gör mig galen.

1
Skriv svar