Fulkultur recenserar Star Wars: The Last Jedi

Robot
Fulkultur recenserar Star Wars: The Last Jedi

Hur många spoilerfria wookievrål får den nya filmen?

#ge-oss-ett-nytt-kotor, #star-wars, #the-last-jedi


Medlem

Ouch, det lät inget vidare men var ändå lite väntat med tanke på hur förra filmerna var och hur trailen såg ut.

Starwars är bandet som var grymt på 70- och 80-talet, sålde ut sig totalt på 90-talet och nu senaste åren gjort en comeback. Men vi vet alla innerst inne att bandets mojo dog för länge, länge sedan. När man väl börjar lyssna på deras nya låtar inser man att de är mediokra och allt folk egentligen vill ha är deras gamla hits, något de aldrig kan återskapa igen.

Kanske dags att sluta slå på den här stackars döda hästen och gå vidare?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Ouch, det lät inget vidare men var ändå lite väntat med tanke på hur förra filmerna var och hur trailen såg ut.

Starwars är bandet som var grymt på 70- och 80-talet, sålde ut sig totalt på 90-talet och nu senaste åren gjort en comeback. Men vi vet alla innerst inne att bandets mojo dog för länge, länge sedan. När man väl börjar lyssna på deras nya låtar inser man att de är mediokra och allt folk egentligen vill ha är deras gamla hits, något de aldrig kan återskapa igen.

Kanske dags att sluta slå på den här stackars döda hästen och gå vidare?

Haha, väldigt talande och träffande metafor.


signatur
Medlem

Man får inte alls veta något efter 9minuer , sändningen är inte ens 9 minuter ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av landy:

Man får inte alls veta något efter 9minuer , sändningen är inte ens 9 minuter ?

Haha, va? Cirka nio minuter. 8:41.


signatur
Medlem

Verkar ju som att den motsvarar mina förväntningar då, tyvärr. Brukar förvisso försöka fäkta bort hypen och ha låga förväntningar, man blir ju minst besviken då ^^

Moderator | Testpilot

Rekommenderar att kika denna för folk också!

https://www.youtube.com/watch?v=8qL4lMQQ9IE


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Min Lista(tm) över de bästa Star Wars-filmerna.

Empire Strikes Back
A New Hope
Return of the Jedi
Rogue One
The Last Jedi
Force Awakens
Revenge of the Sith
Attack of the Clones
Star Wars Christmas Special
The Phantom Menace


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Rekommenderar att kika denna för folk också!

https://www.youtube.com/watch?v=8qL4lMQQ9IE

Håller med i hans kritik, och en del av hans ros.


signatur
Medlem

Rekommenderar att kika denna för fanboys folk också!

A+

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Jag gillade en film om Ewokerna under min barndom, men kommer inte ihåg vilken. Varför finns inte de med på din lista? Borde väll ligga ganska högt?

Medlem

"Star Wash"
Benicio Del Toro "grimatiserade" som Brad Pitt.
"det var så mycket cgi att man nästan undrar vars som är vad." (Är det alltså dåligt då?)

Jag har en idé! Kan inte Calle och Amanda skriva manus för Episode 9, så att de inte blir besvikna?


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av autograph:

"Star Wash"
Benicio Del Toro "grimatiserade" som Brad Pitt.
"det var så mycket cgi att man nästan undrar vars som är vad." (Är det alltså dåligt då?)

Jag har en idé! Kan inte Calle och Amanda skriva manus för Episode 9, så att de inte blir besvikna?

Haha, ”gör det bättre själv”-argumentet. Klassiker!


signatur
Medlem

Skall iväg och se den om några timmar återkommer då med mina intryck.

Så här rankar jag Star wars filmerna som gjorts så här långt:

1: Return of the Jedi
2: The Empire Strikes Back
3: A New Hope
4: The Force Awakens
5: Rogue One


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Moderator | Testpilot
Skrivet av autograph:

"Star Wash"
Benicio Del Toro "grimatiserade" som Brad Pitt.
"det var så mycket cgi att man nästan undrar vars som är vad." (Är det alltså dåligt då?)

Jag har en idé! Kan inte Calle och Amanda skriva manus för Episode 9, så att de inte blir besvikna?

Haha men lägg ned. Bara för att man inte tycker om en film till 100% så behöver man inte göra det "bättre själv". Klart man får kritisera en rulle och ha sin egna åsikt.

Säger du detsamma om Calle eller någon annan ger ett spel låga eller höga betyg också?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sett filmen nu och kan ju bara säga att jag inte håller med ett om så mycket annat än om Brad del Toro.
Såg filmen i 3d tyvärr, vilket jag avskyr i alla filmer jag sett.

Men denna filmen va väldigt... överraskande?
Jag kände aldrig att jag visste vad som skulle ske och att det inte va mycket som va heligt. Känslan efteråt va mest att filmen inte va som man trodde. Den va något helt annat.

Sedan gällande gulliga djur...
de va ju mest med som rekvisita. Kan I alla fall inte jämföras med Ewoks.

Nu får det gå några dagar innan jag ska se den igen. För det är den helt klart värd.

Ambassadör
Xbox

Måste man öppna lootboxes för att eventuellt få popcorn till filmen?

Min order of braighet:

Empire Strikes Back
A New Hope
Rogue One
Return of the Jedi
The Force Awakens

Sen har det inte gjorts fler i min värld. Får se var den nya passar in.


signatur

Jump in.

Avstängd

Tycker prequelsen (underskattade även om de inte är riktigt lika bra som 4-6) var bättre än The Force Awakens som bara kändes Star Trek rakt igenom... tror inte denna kommer vara bättre tyvärr, men det ska bli intressant.

Skägg.
10 Chambers

@Phyrino: många verkar eniga med dig, att de blev överraskade, vilket ju är kanon.


signatur
Medlem

Nu har jag kommit hem efter att ha sett detta jävla haveri.

Dom har slutligen sabbat Star Wars... Det finns ingenting kvar. Har älskat denna filmsvit i 40 år men nu jävlar tog dom i från tårna för att skrota alltihopa.

Kokar av ilska, har inte varit så här oheligt förbannad sedan "slutet" på Mass Effect 3.

Satans jävla klåpare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Rouge One var överraskande bra, så förhoppningen på the last jedi fanns ändå där.
Men kanske lika bra att gå på bio på fredag med riktigt låga förväntningar. Synd!

Medlem

@SID 6.7: wow... Vi verkar ha sett två helt olika filmer.
tyckte denna va svinbra.
ganska kul att folk tycker så vitt olika om Star Wars filmerna.

Medlem
Skrivet av Plofgren:

Rouge One var överraskande bra, så förhoppningen på the last jedi fanns ändå där.
Men kanske lika bra att gå på bio på fredag med riktigt låga förväntningar. Synd!

Rogue One känns mer vuxen, tror dom siktade in sig på en annan publik där.

Jag tyckte att The Last Jedi var riktigt bra. Kunde haft mindre tvingade skämt, men gissar att dom är där för att barn/yngre ska få nått.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av inso:

Rogue One känns mer vuxen, tror dom siktade in sig på en annan publik där.

Jag tyckte att The Last Jedi var riktigt bra. Kunde haft mindre tvingade skämt, men gissar att dom är där för att barn/yngre ska få nått.

Det var den känslan jag fick med Rogue One också, att det iaf hintades om en mer vuxen riktning. Det är synd att Star Wars endast är en pg12-grej, det hade kunnat bli riktigt fränt med högre åldersnivå. Tänk en Star Wars TV-serie i HBO/Netflix-vuxenversion!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nu har jag kommit hem efter att ha sett detta jävla haveri.

Dom har slutligen sabbat Star Wars... Det finns ingenting kvar. Har älskat denna filmsvit i 40 år men nu jävlar tog dom i från tårna för att skrota alltihopa.

Kokar av ilska, har inte varit så här oheligt förbannad sedan "slutet" på Mass Effect 3.

Satans jävla klåpare.

Håller med. Allt kändes bara som ett enda stort antiklimax. Så många bortkastade tillfällen i filmen.

Avstängd

Kom nyligen hem från filmen, en halvmysig CGI-fest men lite nostalgiska inslag, men alldeles tok för mycket humor! Hela tiden skulle den mörka stämningen lättas upp med något.

Det blev påtagligt förutsägbart att man kunde känna hur den känslomässiga bergodalbanan skulle gå. Och med tanke på vad som händer i filmen så är Star Wars-tiden över för min del, som tur var jag aldrig ett äkta fanboy utan bara någon som tyckte det var coolt precis med Jurassic Park-serien, Star Wars kommer aldrig längre att kunna bli som det var förr.

Jag vill inte säga mer för jag vet själv hur irriterande spoilers är.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det var den känslan jag fick med Rogue One också, att det iaf hintades om en mer vuxen riktning. Det är synd att Star Wars endast är en pg12-grej, det hade kunnat bli riktigt fränt med högre åldersnivå. Tänk en Star Wars TV-serie i HBO/Netflix-vuxenversion!

https://www.youtube.com/watch?v=sExTt4j69zI&t=7m37s

Ambassadör
Xbox

@Sapiens: Haha


signatur

Jump in.

Medlem

Precis hemkommen efter att ha sett filmen nu.

Besvikelse och antiklimax utan dess like.

Filmen hade helt klart en hel del guldkorn, och hade ett bra underhållsvärde, men den föll så jävla platt. Min bror, polare och jag kände exakt samma sak och killen bredvid mig kände nog samma sak då han såg ganska förstörd ut.

Den var ganska "Disneyfierad" och det var en aning för mycket "peace & love puttinutti we are all snowflakes". Det var dock inte detta som enbart förstörde filmen, men det var tillräckligt mycket sådant för att det skulle vara irriterande.

Att en del personer ska ha jämfört den här med Empire Strikes Back är ganska skrattretande, för det är den verkligen inte.

Jag gillar inte att ha den här känslan efter en Star Wars-film, sorgligt.

Orkar inte skriva mer just nu, får väl återkomma när tomheten och irritationen har lagt sig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Precis hemkommen efter att ha sett filmen nu.

Besvikelse och antiklimax utan dess like.

Filmen hade helt klart en hel del guldkorn, och hade ett bra underhållsvärde, men den föll så jävla platt. Min bror, polare och jag kände exakt samma sak och killen bredvid mig kände nog samma sak då han såg ganska förstörd ut.

Den var ganska "Disneyfierad" och det var en aning för mycket "peace & love puttinutti we are all snowflakes". Det var dock inte detta som enbart förstörde filmen, men det var tillräckligt mycket sådant för att det skulle vara lite irriterande.

Att en del personer ska ha jämfört den här med Empire Strikes Back är ganska skrattretande, för det är den verkligen inte.

Jag gillar inte att ha den här känslan efter en Star Wars-film, sorgligt.

Orkar inte skriva mer just nu, får väl återkomma när tomheten och irritationen har lagt sig.

Har också precis kommit hem efter att ha sett den och något känns definitivt fel och blev överaskad två gånger under filmen. Inte positivt överaskad utan negativt, i övrigt så var den väldigt förutsägbar.

12
Skriv svar