Rykte – Bad Company 3 blir nästa Battlefield-spel

Medlem
Skrivet av slacker666:

Står "Battlefield 2018 Leaked Insider information The Return BFBC3" på videon, så nog kan man tycka att det visst kan kopplas ihop med "BFBC3". Kunde vara lite tydligare att det inte rör sig om läckt info utan bara utfyllnadsinfo.

Har du bara kollat på videon utan ljud eller vadå? Han pratar ju exakt om "läckt" info. Tror nog det är självklart för de flesta att videon mycket riktigt är från Battlefield 3/4 och inte har något med ljudspåret att göra.

Medlem

Vill ha Battlefield bad company 3, inte battlefield bad company 3 vietnam!!!!!

Medlem

@slacker666: Det är bf4 och det är det nog ingen som påstår.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Har du bara kollat på videon utan ljud eller vadå? Han pratar ju exakt om "läckt" info. Tror nog det är självklart för de flesta att videon mycket riktigt är från Battlefield 3/4 och inte har något med ljudspåret att göra.

Japp, har inte tillgång till ljud under dagens ljusa timmar (nåja), så tar på mig det att jag inte gjort tillräcklig research innan mitt utlåtande

Skrivet av m_g_karlsson:

@slacker666: Det är bf4 och det är det nog ingen som påstår.

Ok, time flies., trodde det var från BF3.

Medlem

@Anton Q: Ungefär så jag känner efter Dice två senaste releaser.

Gamla Battlefield: Vietnam var dock fantastiskt. Om de kunde hitta den känslan igen skulle jag kunna tänka mig att köpa spelet ändå.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Battlefield 4 var riktigt illa men med BF1 tycker jag de gjorde riktigt bra ifrån sig.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Vill ha Battlefield bad company 3, inte battlefield bad company 3 vietnam!!!!!

Du vet att Vietnam var bara ett av de sista DLC till Bad Company 2 och inte ett eget spel.
Bad Company serien utspelar sig i en fiktivt nutid.

Medlem

Tyckte Vietnam-expansionen till BC2 var helt fantastisk, så en del av mig hoppas att detta är Vietnam och blir bra.

Samtidigt efter all skit som DICE har producerat sen dess så har jag väldigt låga förhoppningar....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ge mig ett mycket bra Battlefield-WW2 med allt bra från föregående spel, det ska vara stort med många banor. Gärna en gigantisk DLC: The Pacific War. Think BIG!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Ni tänker inte på Battlefield Vietnam? Fristående spel innan BF2.

Nä vi menar den här: https://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield:_Bad_Company_2:_Vie...


signatur

Game long and prosper

Medlem

så länge det inte blir lootboxar, fåniga kort och p2w blir det nog en succe. ge mig ett fett extended mag bara RATATATATATA!

Medlem

Om det kommer ett Bad Company 3 i Vietnam så kanske man får spela som Preston Marlowes far: "He comes from a line of war veterans, as his father was a helicopter pilot in the Vietnam War, and his grandfather fought in the European theater in World War II. "- http://battlefield.wikia.com

Medlem

vietnam med manuella vapen, inga autosikten lr målsökande missiler, laser och skit


signatur

//monster

Medlem

Fan alltså, det här låter på tok för bra för att vara sant. Måtte det ligga nån sanning i detta!

Medlem

Instabuy!! Eller vänta nu föresten. Testa demo, vänta in recensioner, kolla youtubeklipp, vänta tills en rea, kanske köpa då.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Vi behöver en uppföljare på Hardline, gärna igår. Det är min uppfattning vad folk vill ha just nu. Allt annat är redan översaturerat sedan länge.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Du vet att Vietnam var bara ett av de sista DLC till Bad Company 2 och inte ett eget spel.
Bad Company serien utspelar sig i en fiktivt nutid.

Det är jag fullt medveten om. Därför hoppas jag att de inte hux flux hoppar över den fiktiva nutiden och går direkt på vietnam.

Medlem
Skrivet av svampfan:

Lägger alla mina förhoppningar till Trettioåriga kriget! Typ Battlefield 16-century eller något sånt 🙂

Stora nordiska kriget vore rätt coolt också.

Jag kan redan se det framför mig redan nu...
Döda 10 000 Danskar*, 10 000 Norrmän*, 10 000 Tyskar*, 10 000 Polaker och 10 000 Ryssar* för att låsa upp Karl Den Tolfte!
*Kräver expansions paket
Alternativt kan låsas upp via ett obligationslån-lootbox-system för bara 4 miljoner silverdaler!

1$ = 100 silverdaler,
Valuepack 9.99$ = 5 000 silverdaler!
Super valuepack 24.99$ = 25 000 silverdaler!!
Ultra valuepack 49.99$ = 100 000 silverdaler!!!
Mega valuepack 99.99$ = 300 000 silverdaler!!!
Ultimate valuepack 199.99$ = 1 miljon silverdaler!!!!
INSANE valuepack 499.99$ = 2.5 miljon silverdaler!!!!!
minus ränta och avgifter,

Köp Premium Delux Edition för endast 199$! Få 100 000 silverdaler och en unik Carolus Rex hatt på köpet!
Karl XII ingår ej i premium delux edition

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

vietnam med manuella vapen, inga autosikten lr målsökande missiler, laser och skit

Det hade allt börjat komma lite målsökande raketer o grejer redan då. Tyskland hade ju radiostyrda bomber redan under andra världskriget. Men jag håller med dig blir roligare när man kan hoppa in i ett pansarfordon eller flygplan utan att man direkt får blinkande lampor som varnar för inkommande raketer.

Medlem

Ah, den kände jag inte till och dessutom misstog jag "2'an" för BF och inte BC

Medlem

@Javas: JO, men tänkte att det kanske inte är så långt ifrån att släppa ett spel om detta? Ska väl inte vara allt för svårt att styra handlingen dit? Bad Company 2 var det spelet som fick mig att köpa en PC igen (och det första Battlefield-spelet). Älskade det.

Medlem

vietnam var bäst just då helikoptrarna blev så jävla skoj eftersom det bara hängde på skill när ingen hade målsökande skit. vilken jävla slakt det var


signatur

//monster

Avstängd

@monsterbenke: "skills" är irrelevant i spel

Inaktiv

Marknaden har skrikit efter ett riktigt bra AAA WW2 spel i flera år nu men ingen vill plocka upp facklan. Det finns så många kickstarter projekt m.m. med WW2 tema i brist på ett nytt stort spel.

Tror att CoD WW2 nästan enbart sålde de exemplar de gjorde på grund av alla WW2 svultna gamers där ute som desperat tar allt de kan få.

Medlem

@Dreijer: så sant 17th century ska det ju självklart vara

Medlem

Äntligen BC3!?
En uppföljare till BC2 har jag mest hoppats på, förutom ett nytt WW2-tema.
Jag spelar fortfarande BC2.


signatur

autograph

Medlem

Tåls upprepas från och till
1. Förboka inte
2. Vänta på reviews
3. Är det ett re-skin på bf1?
4. EA(?!)
5. Köp eller inte, 600kr är många öl

Medlem

Hade föredragit Korea, dels eftersom det är så okänt i skuggan av Vietnam, och dels är det fruktansvärt aktuellt just nu. Kanske för känsligt just nu?

Avstängd

Jag hoppas på det bästa och att jag har fel, medan jag förbereder inför det värsta: BC3 lär bli som när BF3 kom efter BF2. Det kommer att bli för "annorlunda" från sin föregångare att det glömmer bort och rent utav struntar i sina "rötter" som gjorde spelet "till just det spelet".

BF2 exempelvis var superfokuserat på att ha en grymt bra squad-samarbete och flanka på de stora öppna kartorna med Jeep. I BF3 kan du istället spamma sönder med pansarvagnar och alla krigar hellre om de "häftiga (flyg)fordonen" istället för att spela som ett riktigt lag.

Det som gjorde, imho, BC2 till BC2 var dess relativt "mer trånga" strider (främst i Rush-läget, som jag älskade att gibba med polarna, i ett tillfälle var vi 8 pers på 2 squads i samma lag och carrya hela laget) även om du kunde flanka, banorna var mer avsmalna vilket drog ned på antalet snipers. Relativt många öppna ytor som i sin tur drog ned på n00b-tubers (jämför detta med de trånga korridorerna i Operation Locker i BF4 och vad folk väljer att göra: n00b-tubes + HE-spam).

Fordonen var dessutom så bra balanserade (även i antalet på kartorna) att det slapp bli att halva laget behövde vara engineers så mer fokus kunde läggas på infanteri, medics, support och någon sniper här och där. Eller så var det helt enkelt bättre spelare på den tiden medan idag så spelar majoriteten av spelarna som själviska berättigade P12:or trots att de är 18.

"Multiplayer var bättre förr"

Ajja, hype och hoppas på att spelkänslan från BC2 kan komma tillbaka, men jag är relativt säker på att det kommer att bli för "annorlunda" precis som övergången från BF2 -> BF3. Men sanna mina ord: jag VILL ha FEL!!

Avstängd

@baggso:
1. Förboka inte - varför inte? Får ju ibland massa nice extra gear och grejor
2. Vänta på reviews -? Varför? De har sällan rätt, jag vet bäst själv om spelen är bra, de lär ju köra både closed och open beta som vanligt. Testar ju där såklart
3. Är det ett re-skin på bf1? - va? Du verkar veta ganska lite om hur man gör spel. Skäms över den kommentaren....
4. EA(?!) - Du verkar inte ens veta att EA äger DICE? Så ja, det kommer att publiceras av EA, vet du vad skillnaden mellan produktion och publikation är?
5. Köp eller inte, 600kr är många öl - det är ca 8 öl på min krog, det dricker jag på 3 timmar, Detta spel kan ge mig 1000 timmar underhållning.

Fler funderingar? I bill quarterly

123
Skriv svar