Så här ser Shadow of the Colossus ut på PS2, PS3 och PS4 Pro

Robot
Så här ser Shadow of the Colossus ut på PS2, PS3 och PS4 Pro
Medlem

Även om det odiskutabelt är snyggast på PS4, så var det i mina ögon mest imponerande på PS2, med tanke på hur mycket klenare hårdvara som fanns under huven på PS2.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Väldigt överdriven vignettering på PS4. Annars ser det ju lovande ut. Blir kanske ett tredje köp då

Medlem
Skrivet av Akronym:

Även om det odiskutabelt är snyggast på PS4, så var det i mina ögon mest imponerande på PS2, med tanke på hur mycket klenare hårdvara som fanns under huven på PS2.

SotC var banbrytande på många sätt, så visst är den versionen mest imponerande. Kommer hur som helst att bli en fröjd att spela igenom detta underbara spel med uppdaterad grafik och HDR

Medlem

kluven till detta. Ps2-versionen är mer drömlik vilket passar spelet, det blir inte nödvändigtvis en bättre spelupplevelse av höguppläst grafik och lång draw distance

KoP
Medlem

Och det lär väl komma en version till PS5, PS6, PS7 och PS8 också? 😂

Relik 📜
Skrivet av knight22:

kluven till detta. Ps2-versionen är mer drömlik vilket passar spelet, det blir inte nödvändigtvis en bättre spelupplevelse av höguppläst grafik och lång draw distance

Reagerade lite på samma. Skärpedjupet och de mjuka bakgrunderna ger imho mer känsla än att allt ritas "perfekt" som på PS4:an. I just det här fallet då, draw distance är ju annars inget att klaga över.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Lite väl färgglatt på ps4an, ps3-versionen ser helt klart bäst ut.

Medlem

Om priset håller sig som det just nu är på PSN under 400 kr så blir det lätt ett köp när det släpps.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Animationerna och designen imponerar redan på PS2. Och färgschemat föredrar jag på PS2. Färgerna är mjukare, mer murriga, diffusa, jordiga. På PS4 är allt färgstarkt och skarpt. Pälsen ser mer realistisk ut också. Men färgskalan är för klar och "glad" på nåt sätt...

Medlem

Håller inte med er – tycker helt klart det ser finast ut på PS4 (både grafik och färger) även om man så klart imponeras av vad de lyckades få ur PS2:an.

1
Skriv svar