Årets Youtube Rewind saknar dess största stjärna

KoP
Medlem

Samma glättiga forced positivity skräp som alla andra år.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Orkar inte ens kolla, men var Filthy Frank med? Den killen är ju en genie om man ser hur han egentligen är och att han faktiskt är en skaplig musiker.

Ja, han har legat på toplistan på iTunes både med Joji och med Pink Guy (vilket är lagom insane). Och jag saknar även Idubbbz och maxmoefoe (bara för att de gör något annorlunda till skillnad ifrån skräpen de hade med i rewind).

Medlem
Skrivet av Nels0wn:

Inte särskilt impad av själva videon, men att PewdiePie inte är med borde inte förvåna någon. Blir fortfarande förvånad av hur oförstående många svenskar är (trots bra engelska kunskaper i stort) över n****** rasistiska explosivitet. Nej, vi har nog sett det sista av Felix i mainstream-medier för ett tag nu.

Han klarar sig nog trots allt.

n******?
Jävla trams.

Medlem

Det var nog utan vidare den sämsta Rewind jag sett hittils. Känns som någon precis smällt en konfettibomb i ögat på mig.

Sen hänger man väl på Youtube nån timme per dag kanske och har ändå aldrig hört talas om fler än 4 pers på den listan.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Då förstår jag hur du menar. Håller dock inte med. Han är redan så pass överlägset störst att dålig PR inte påverkar honom nämnvärt. Inte dålig PR av den typen han fått hittills i alla fall. Visst stämmer det att större företag blir mindre benägna att samarbeta med honom, men han lär fortsätta växa oavsett.

Tror egentligen vi står rätt så nära. Klart han kan behålla sin nuvarande community, men han är ytterst nära att avskrivas helt av mainstream-platformar som en alt-right psuedo-rasist. Om Twitch/Youtube börjar stoppa reklam så blir det tight, även om han är tillräckligt stor för att locka folk till en självständig sajt i värsta fall.

Skrivet av Lord Pingu:

n******?
Jävla trams.

Det är den typen av reaktion som jag menar när jag skrev att svenskar som inte förstår innebörden av ordet. Det är inte jämförbart med något som finns på svenska, även en jämförelse med ordet "neger" är dålig då vi inte har samma historia med ras och slaveri. Att använda ordet såsom PewDiePie betyder att man antagligen är a) öppet rasist, b) inte förstår nyanserna av det engelska språket, eller c) medlem av minoriteten som betecknas. Om man inte är nöjd med någon av de ovanstående så bör man undvika ordet, punkt.

Menar inte att låta skitnödig, men svenskar har verkligen noll koll på vikten av ras i USA. Att kritisera politisk korrekthet är en grej, men även knäppgökar som Alex Jones/Milo Yiannopoulos är tillräckligt PK för att undvika ordet.

Medlem

Jag tycker att Dan Bull's egna version representerar Youtube under året rätt så bra mycket bättre...

Avstängd

Hela videon var ju kräkmedel. Är glad att inte Pewdiepie var med, för jag har börjat gilla honom det senaste året. Han har gått från tramsigt gapande gameplay till faktiskt underhållande satir.

+rep pewdiepie

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

n******?
Jävla trams.

Ja, att man vågar bli offended. Helt sjukt.

Som vit man i Sverige råkar man ut för väldigt mycket rasism och förtryck.

Derp.

Medlem

Kände igen rätt många, inte vid namn då. Utan från alla ögonblick man blivit clickbaitad och pepprar på "gå bakåt en sida" i browsern.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Ja, att man vågar bli offended. Helt sjukt.

Som vit man i Sverige råkar man ut för väldigt mycket rasism och förtryck.

Derp.

Klart man inte gör! Jag är okränkbar.

Medlem

Kände inte igen en kotte, såklart. Var det någon över 30 med? Självklart endast hypermoderna, unga, sociala människor som gör det allra coolroligaste som en P12 kan tänka sig. Antar att det inte fanns en enda "politiskt känslig" grej med där? Inte en enda allvarlig, avmätt/nedtonad kanal?

När jag ser skiten så vill jag bara att det ska bli som sekvensen 0.10-0.20 i den här videon! https://www.youtube.com/watch?v=EgbQ3oiMPPc

Medlem

Mans not hot!

Medlem
Skrivet av Nels0wn:

Tror egentligen vi står rätt så nära. Klart han kan behålla sin nuvarande community, men han är ytterst nära att avskrivas helt av mainstream-platformar som en alt-right psuedo-rasist. Om Twitch/Youtube börjar stoppa reklam så blir det tight, även om han är tillräckligt stor för att locka folk till en självständig sajt i värsta fall.

Det är den typen av reaktion som jag menar när jag skrev att svenskar som inte förstår innebörden av ordet. Det är inte jämförbart med något som finns på svenska, även en jämförelse med ordet "neger" är dålig då vi inte har samma historia med ras och slaveri. Att använda ordet såsom PewDiePie betyder att man antagligen är a) öppet rasist, b) inte förstår nyanserna av det engelska språket, eller c) medlem av minoriteten som betecknas. Om man inte är nöjd med någon av de ovanstående så bör man undvika ordet, punkt.

Menar inte att låta skitnödig, men svenskar har verkligen noll koll på vikten av ras i USA. Att kritisera politisk korrekthet är en grej, men även knäppgökar som Alex Jones/Milo Yiannopoulos är tillräckligt PK för att undvika ordet.

Jisses, kliv ner från den höga hästen... Sluta dra alla över en kam.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vilket hat mot en sida ni använder hela tiden?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så i stället för att visa clip från Youtube i en film om Youtube, så visas människor i rymden, som dansar och som kastar färg?

*crickets*

Medlem
Skrivet av Nels0wn:
Skrivet av Lord Pingu:

n******?
Jävla trams.

Det är den typen av reaktion som jag menar när jag skrev att svenskar som inte förstår innebörden av ordet. Det är inte jämförbart med något som finns på svenska, även en jämförelse med ordet "neger" är dålig då vi inte har samma historia med ras och slaveri. Att använda ordet såsom PewDiePie betyder att man antagligen är a) öppet rasist, b) inte förstår nyanserna av det engelska språket, eller c) medlem av minoriteten som betecknas. Om man inte är nöjd med någon av de ovanstående så bör man undvika ordet, punkt.

Menar inte att låta skitnödig, men svenskar har verkligen noll koll på vikten av ras i USA. Att kritisera politisk korrekthet är en grej, men även knäppgökar som Alex Jones/Milo Yiannopoulos är tillräckligt PK för att undvika ordet.

Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Lord Pingu:

n******?
Jävla trams.

Ja, att man vågar bli offended. Helt sjukt.

Som vit man i Sverige råkar man ut för väldigt mycket rasism och förtryck.

Derp.

Sverige är på inget sätt oskyldigt när det gäller slavhandel men på vilket sätt hjälper det att inte ens våga skriva ut ordet man diskuterar? Då vi lever i en så oerhört lättkränkt värld kommer antal ord man ej får använda bara att öka och göra livet än mer svårt. Jag kan redan nu tänka mig hur morgondagens domstolar kommer att fungera.

Den "misstänkta" använde sig av en p***** för att ta livet av "offret"
Det var efter att ha kallat Saras mamma för h*** som Salem bröt fingrarna på Siri.
Erik kunde svårligen besinna sig och sparkade Lars på p***** efter att ha skrikit jävla m******.

- Då det är oerhört kränkade för Kakan att bli kallad f****-ordet så bör Smulan dömas till döden.
- Falun?
- F****
- Flopp?
- Nej, fetto.
- Vad fan kallade du mig!?

Jag står fast vid trams.

Facit:
*1 - pensel
*2 - hora
*3 - pungen
*4 - moderat
*5 - fetto

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Sverige är på inget sätt oskyldigt när det gäller slavhandel men på vilket sätt hjälper det att inte ens våga skriva ut ordet man diskuterar? Då vi lever i en så oerhört lättkränkt värld kommer antal ord man ej får använda bara att öka och göra livet än mer svårt. Jag kan redan nu tänka mig hur morgondagens domstolar kommer att fungera.

Den "misstänkta" använde sig av en p***** för att ta livet av "offret"
Det var efter att ha kallat Saras mamma för h*** som Salem bröt fingrarna på Siri.
Erik kunde svårligen besinna sig och sparkade Lars på p***** efter att ha skrikit jävla m******.

- Då det är oerhört kränkade för Kakan att bli kallad f****-ordet så bör Smulan dömas till döden.
- Falun?
- F****
- Flopp?
- Nej, fetto.
- Vad fan kallade du mig!?

Jag står fast vid trams.

Facit:
*1 - pensel
*2 - hora
*3 - pungen
*4 - moderat
*5 - fetto

Hur patetiskt är det inte att du måste använda ett ord på ett sätt som är kränkande för en hel ras av människor? Du är väl en av dem som rage:ade för att folk började säga choklad/kokosbollar istället för det nedsättande ordet.

Vad din poäng var annars har jag ingen aning om. En massa jävla "trams" bara.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Hur patetiskt är det inte att du måste använda ett ord på ett sätt som är kränkande för en hel ras av människor? Du är väl en av dem som rage:ade för att folk började säga choklad/kokosbollar istället för det nedsättande ordet.

Vad din poäng var annars har jag ingen aning om. En massa jävla "trams" bara.

Så det finns olika raser alltså?

Jag köper att det finns folk som kan bli kränkta av att bli kallad neger. Vad jag inte förstår är att så många helt och hållet vägrar erkänna att ordet ens finns. Det är ju som att stoppa huvudet i sanden istället för att försöka göra något åt det verkliga problemet bakom, åååh jag vågar knappt säga det, n-ordet! Usch, det är bäst att vi kallar utrotningen av judar under världskriget för "incidenten", om vi gör det tillräckligt länge så kanske det aldrig har ägt rum. Förresten, vet ni att det snart är Lucia? Hehe, nu lyckades jag få deras uppmärksamhet bort från ordet neger. NEEEEJ! Nu gjorde jag er medvetna om att ordet existerar igen! Åh, hur skall jag bära mig åt för radera denna obekväma del av våran historia?
I min bekantskapskrets är det bara den delen med "fel" hudfärg som blir kränkta av cirkusen runt ordet neger, alla jag känner som är mörkhyade tycker fortfarande att det är idiotiskt att inte ens vilja ta i ordet med tång men de har å andra sidan heller ingen vilja av att plocka poäng eller skaffa sig extra fördelar. De är bra människor helt enkelt.

Jag vet att jag oftast är fruktansvärt dålig på att få fram vad jag tycker och tänker men jag hoppas att det är lite klarare nu.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Så det finns olika raser alltså?

Jag köper att det finns folk som kan bli kränkta av att bli kallad neger. Vad jag inte förstår är att så många helt och hållet vägrar erkänna att ordet ens finns. Det är ju som att stoppa huvudet i sanden istället för att försöka göra något åt det verkliga problemet bakom, åååh jag vågar knappt säga det, n-ordet! Usch, det är bäst att vi kallar utrotningen av judar under världskriget för "incidenten", om vi gör det tillräckligt länge så kanske det aldrig har ägt rum. Förresten, vet ni att det snart är Lucia? Hehe, nu lyckades jag få deras uppmärksamhet bort från ordet neger. NEEEEJ! Nu gjorde jag er medvetna om att ordet existerar igen! Åh, hur skall jag bära mig åt för radera denna obekväma del av våran historia?
I min bekantskapskrets är det bara den delen med "fel" hudfärg som blir kränkta av cirkusen runt ordet neger, alla jag känner som är mörkhyade tycker fortfarande att det är idiotiskt att inte ens vilja ta i ordet med tång men de har å andra sidan heller ingen vilja av att plocka poäng eller skaffa sig extra fördelar. De är bra människor helt enkelt.

Jag vet att jag oftast är fruktansvärt dålig på att få fram vad jag tycker och tänker men jag hoppas att det är lite klarare nu.

När du säger "N-ordet" eller "the N word" så det enda du gör är att tvinga personen du pratar med att säga ordet för sig själv för de är Fullt medveten om vilket ord det gäller. Man överför sitt problem till någon annan för att känna sig bättre vilket är värre än att säga neger. Visst, ordet är extremt infekterat i USA men då säger jag som Idubbbz säger "Either it's all Ok, or none of it's Ok." Antingen ska alla kunna använda ordet, eller ingen.

12
Skriv svar