Trots löftet om i år – DayZ lämnar Early access först tidigt 2018

Robot
Trots löftet om i år – DayZ lämnar Early access först tidigt 2018

Årets zombie kommer även till Xbox!

#Bohemia-Interactive, #dayz


Skägg.
10 Chambers

Jag säger inte ofta "lulz" men... lulz.


signatur
Medlem

DayZ skulle faktiskt kunna klara sig om dom släppte ett battleroyal läge med zombies! Något jag tror iaf skulle skapa uppmärksamhet,

Medlem

Jag har övergett allt hopp att den här soppan nånsin ska bli klar. Under 2017 fick DayZ EN patch, och spelet är fortfarande en buggig, ofärdig röra efter fyra år i early access och ett halvt decennium i utveckling. Bohemias statusrapporter har varit gråtansvärt fulla av ursäkter och bortförklaringar istället för information om hur utvecklingen faktiskt framskrider.

Det finns så mycket bättre spel att fokusera på istället, och jag rekommenderar verkligen att alla stannar så långt borta från DayZ som möjligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Senast jag spelade DayZ standalone flöt det jättedåligt. Den redan sega motorn har de fyllt med mer grejer som hus och nya byar gör det ännu mer trögflytande.

Medlem

Mitt sämsta spelköp någonsin.

Medlem

Trodde det var nedlagt
Otroligt att dom slarvade bort detta spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu börjar cykeln av att skjuta upp releasen, än en gång. Deras hantering av utvecklingen och framförallt kommunikationen med spelarbasen har varit inget annat än skrattretande. Jag hoppas på release och att spelet ska vara bra, men mina förväntningar är svala.

Medlem

Som någon annan skrev. Mitt sämsta spelköp någonsin. Vill inte veta vad jag la ut på det? 100 kronor? Eller? Hemskt iallafall. Lite roligt hade man en sväng där med vänner men det blir ju aldrig klart och flyter på som en stenhård bajskorv i ett avlopp stoppat med skit.

Näe fy fan. Detta ångrar jag. Att Steam tillåter sådant. Har aldrig mer rört ett early access spel efter detta spel. Undviker det som om det vore den värsta av cancer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är det ens någon som bryr sig om DayZ är i Early access eller inte, vad är skillnaden, förstår verkligen inte? Kan väl stanna i Early access 25 år till, spelet i sig påverkas väl inte direkt?

Medlem
Skrivet av aholman:

Är det ens någon som bryr sig om DayZ är i Early access eller inte, vad är skillnaden, förstår verkligen inte? Kan väl stanna i Early access 25 år till, spelet i sig påverkas väl inte direkt?

Du har rätt, det här spelet kommer inte påverkas öht om det lämnar Early Access eller inte. Det är samma buggiga skit oavsett.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

även om det skulle släppas och va mindre buggit å kanske tillåmed en helt färdig känsla over-all, det är redan förstört.. den bittra eftersmaken av bortkastad potential och sämsta spelkänslan kommer aldrig att försvinna. Day-z är dött för mig för evigt.

Medlem

Hur är det med DayZ-modden? Spelas det något med den fortfarande?

eld
Medlem
Skrivet av 7ogus:

Mitt sämsta spelköp någonsin.

-review

"200 hours played"

Medlem

Dayz har någon känsla som som jag inte kan sätta fingret på, som inget annat spel har. Det kryper i kroppen på något sätt när man springer runt med massa grejer på sig och det känns jävligt rått och grått (på ett bra sätt) . Tyvärr har dom varit otroligt sega på att fixa till alla buggar, det "klunkiga" gameplayet och den värdelösa prestandan.

Medlem

@karbon: jo, visst, jag ville tycka om det så mycket och kunde känna den känslan lite också..
men hela tiden jag spelade ville jag spela med min kompis så vi irrade mest runt för att hitta varandra i 30 min å sen dö direkt av nån dum bugg.
Jag tror jag skulle gilla en pubg-mod utan zoner och och med random encounters.. är lite less på zombies.. man kanske andra monster istället? Eller bara typ npc's som man kan smyga efter och döda och kanske teama ihop med andra random folk för att ta över ett fort?... å kanske ett levelsystem så man kan få känna att man utvecklas.. eller iaf att man kan modda alla sina saker till den grad att det skulle motsvara levelups så det finns lite mer att uppnå liksom.
Jag fattar att day-z ska vara mer "verklighetstroget" men det är inte så kul att bara spawna och sen springa runt å se svartvitt av vätskebrist tills man dör av en buggig zombie man inte ens kan slå ihjäl för att man stukade foten när man missade ett trappsteg..

Medlem

Alla mina bra minnen från dayz, alla sjuka encounters, coola firefights, hektiska stunder jag har i minnet.
Är från modden inte standalone. Modden fångade zombie apokalyps mycket bättre, med en relativt simpel approach.

Brutalt misslyckande. Dom missade allt som gjorde modden bra. Istället för slipad gameplay så fick man något halv krackligt inventory system och massa bushman features, åh äntligen kan jag fiska........
och till råga på allt försvann alla dom roliga aspekterna i pvp encounters när all fiendens loot förstördes av att man mördade dom samt zombies lyste med sin frånvaro, förutom när man mötte dom och det var som att möta en buggig slenderman med godmode. 0 mening med att spela. Är ju lättare att ladda om en pistol i verkligheten än att göra det i dayz standalone, allt från vapen, inventory, mat, etc blev bara onödigt jobbigt och inte roligt på något sätt.

Bryr mig inte om spelet längre, brydde mig första året när man fanboy'ish trodde det kanske kunde bli schyst men det var alltid en hägring på andra sidan horisonten i ett helt trasigt spel.
Skulle gärna ge bort det om man kunde det med spel i ens steam bibliotek.

https://zombies.nu/ var ju tex bättre än vad dayz standalone någonsin varit.

Medlem

@Loltron: Jag vade att gå den dåliga vägen att inte spela day-z modden.. jag trodde det va ett tecken från högre makter när det skulle släppas stand alone, så jag såg bara gameplay från modden medan jag besviket stapplade runt i standalonens mardröm till spel(the bad kind of mardröm) tills hela ens själ va så mobbad och sårad...(men ändå hoppfull i början att det bara skulle rassla till och plötsligt så stänger modarna helt och alla samlas på den ny stabila perfekta officiella versionen av day-z) spelade bara 60 timmar stand alone, men hann nästan bara uppleva alla negativa saker med spelet.
Jag kan kan väl tänka mig installerade det igen när det är släppt bara för att att få jämföra hur lite som hänt och hur mycket de failat med att inte föra över från modden när den var som bäst. Men av nån anledning kändes det så psykiskt jobbigt att behöva köpa arma 2 för att spela det, å redan då kändes det gammalt.(jag va rätt sent ute) Jag köpte då istället arma 3 men fick ju då uppleva mortsvarigheten till standalone för första gången då det va buggit och saknade majoriteten av alla uppdateingar som gjorts till modden på arma 2...
Hur ser det ut nu med day-z på arma 3? Har det som kommit ikapp eller tagit över det vanliga day-z i bättre motor eller är det fortfarande arma 2 som gäller för att få en bra day z upplevelse?

Medlem

@meowfive: Synd

Jag vet inte riktigt hur det är med dayz i arma 3, spelade en mod som heter breaking point ett tag och den höll ju generellt högre mått än standalone iaf, så det kan jag tipsa om. Om det nu finns någon spelarbas kvar i det. Eller ens finns ?

Medlem

@Loltron: Finns en drös olika moddar på temat till arma 3, den senaste är desolation redux. Spelar basen uppgår nog inte till mer än 100 per dag.
Men den känns som originalmodden till arma 2, fast med basbygge och allt vad det innefattar, ett ambitiös projekt som jag tror stannat av efter något års utveckling.

1
Skriv svar