Tips på bra split-screen spel för lunchrasten

Medlem
Tips på bra split-screen spel för lunchrasten

Hej allihopa!
Vi är ett gäng systemutvecklare och gamla spelfanatiker som brukar sitta och spela tv-spel på rasterna för att rensa hjärnorna lite.
Nu vill vi ha lite tips på bra split-screen spel eller liknande där man helst kan spela 4 pers samtidigt för att så många som möjligt ska kunna vara med.

Vi har redan Fifa och NHL spel men flera av oss är inte speciellt sportintresserade och vi börjar dessutom bli lite trötta på dessa spel och vill prova något nytt. Dem konsoler vi har skramlat ihop för egna pengar är PS3 och PS4, att köra Steam på våra datorer vore ju ett drömscenario men knappast troligt att vi tillåts belasta företagets nätverk för att spela UT eller Quake

Rocket Leauge vet vi om och ska testa men finns det fler utöver det och alla sportspel?
Finns det något FPS eller racing spel som klarar av 4 split-screen?

Releasehästryttare
Medlem

Det är visserligen gammalt, men Borderlands 2 har splitscreen.

(Säljes på PSN som "Borderlands- The Handsome Collection")


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

http://www.co-optimus.com/
Har nämnts tidigare; där kan du filtrera efter system och även online/icke-online.

Medlem

Kanoners, tack så mycket för tipsen

Medlem

Helldivers och Alienation är två top down shooters som har local coop på PS4 men jag tror man måste kolla lite hur det fungerar med konton etc. Inte splitscreen, utan skärmbegränsat.

Alienation couch coop
https://www.youtube.com/watch?v=6CTZ6KoAOYY

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Är det splitscreen eller shared screen ni är ute efter? Om det senare kan jag rekommendera Lance-A-Lot massor, tror det är svenskutvecklat också. Man åker runt på raketer med en lans, måste ju räknas som racing?


signatur
Medlem

Samma som Akronym tipsar om.
Borderlands 2 + DLCerna kan ni spendera timmar I. Är väldigt roligt och actionfyllt First person RPG. Kolla upp det på youtube!

Medlem
Gamla goda tiden

Om det kom fler split/shared screen spel så hade jag övervägt att köpa en konsol. (bortsett från fifa och nhl)
Kommer ihåg den gamla goda tiden med D&D heroes, X-men legends, Sega soccer slam och andra sköna spel som passar bra med kompisar och öl.

Medlem

Castle Crashers
Guacamelee
LittleBigPlanet
Rayman Legends

Medlem

@Bojkott: Tänkte precis nämna Rayman: Origins och Castle Crashers men du hann först!
Rayman:Legends spinner vidare på ovan nämda rayman. Share-screen.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Båda alternativen är ju av intresse
Nu har vi ju en massa alternativ att kolla upp, tack än en gång för alla tips

Medlem

arena gods

gang beasts

battleblock theater

blazerush

contagion

filthy lucre

footbrawl playground

forced

gauntlet

genital jousting

how to survive

lara croft and the temple of osiris

magicka 2

trine 1,2,3

obliteracers

overgrowth

planetoid pioneers

project zomboid

shadowgrounds survivor

speedrunners

stick fight: the game

Medlem

Måste ju bara tipsa om Mashed: Fully Loaded
Bästa shared screen multiplayer racern någonsin, men tyvärr hade ni ingen PS2:a (eller Xbox 360) tillgänglig?

https://www.videogamer.com/reviews/mashed-review

VI är ett gäng som spelar det hyffsat frekvent sedan 10+ år tillbaka, det säger väl en del om kvalitén och spelvärdet.

Medlem

@[TOOL]: Jorå jag själv har en PS2 som ligger i en garderob så det kan ju vara intressant Men vi vill allra helst kunna köra 4 pers så då blir det ju helst PS3 eller PS4 spel.

Medlem

@blackidus: Aah just det, PS2 kanske bara har stöd för 2 spelare? har aldrig ägt någon själv, så där satt jag på läktarn och käkade korv med skämsmössan på.
Vi brukar lira på Xbox 360, där är man 4st samtidiga spelare, det är jag 101% säker på

Spelet var till PS2 och Xbox, men funkar som sagt på Xbox 360 också.

Medlem

@[TOOL]: Ja det är ju tyvärr bara 2 spelare som är möjligt på PS2 Men vi har även en GameCube och Wii för att köra lite Mario Kart emellanåt så det är inte omöjligt att nån har en 360 liggandes också. Vi är ju ett antal spelintresserade utvecklare som samlat på sig några konsoler under åren

Bästa konsolen är nog ändå PS3 som har stöd för 7 kontroller samtidigt, men det kan bli väääldigt grötit när man kör Fifa och alla springer efter bollen

Medlem
Medlem

Diablo 3 på konsol, shared screen 4 spelare, bra röj!
Towerfall är roligt som attan också.
Detta är också riktigt bra röj:
https://www.youtube.com/watch?v=62otC9kqlRg


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Redan nämnts vissa av mina favoriter men jag kör ändå. Har spelat massor med splitscreen med flickvännen på PS4an (och lite PC).

Helldivers - top down pangpang med massa roligt teamwork (4 pers)
Diablo 3 - grinding - bättre tillsammans (4 pers)
Rayman spelen - askul platformsspel
Uncharted 2 - finns ett roligt splitscreen läge med små uppdrag mot AI (ps3)
Overcooked - superintensiv samarbete med lök å potatis
Castlecrasher å Battleblock theater - tokrolig platforms action
Don’t Starve toghter - Skitroligt Överlevnadsspel där man måste samarbeta för att överleva. Ps4 har två spelar splitscreen, men på pc kan ni nog spela alla tillsammans men på varsin PC.
Never Alone - stämningsfull 2 spelar coop platformsspel

Medlem

@blackidus: köp en multitap så kan du köra 4 spelare på ps2. Dock stödjer inte alla spel detta men det Tool tipsade om ska iaf göra det enligt wikipedia

Medlem

Kolla http://www.twoplayergames.org/
Massor av spel för 2-4 spelare

KoP
Medlem

Lotus turbo challenge 2.

Medlem

Bilspelet Blur till ps3 är det möjligt att köra 4 i splitscreen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

@PainInTheAss Hur kunde jag glömma Magicka2?

(Shared screen)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

BROFORCE! Fan va kul det är!
Shared screen och upp till 4 players.
Finns på ps4 och steam, mer vet jag inte.

Medlem

Tycker det är väldigt fattigt med spel på konsolerna som ens har split-screen. Så det är ju uppskattat med lite tips!

Medlem

vi har lirat airconsole på endel fester. om ni har internetkoppling å tillgång till webläsare så surfar ni bara in här https://www.airconsole.com/

sedan laddar man ner appen på telefonen så använder man mobilen som kontroll. bästa är om en köper det så slipper man reklam mellan matcherna.

1
Skriv svar