Battlefront 2 är ett av EA:s bästa spel någonsin – enligt EA

Medlem

Jag har inte köpt det, och kommer inte köpa fullprisspel som innehåller mikrotransaktioner.

Nog med trams om Season Pass och Day one DLC, men detta tar priset. Väldigt tråkigt, jag känner mig fortfarande lurad efter BF1 med starcards.

Hoppas EA stänger ner DICE nu, den studion har inget mer att komma med. EA, Activision & Blizz, giriga äckliga företag utan CSR.

Medlem

@Charstone: Det här måste väl ändå vara en betald åsikt? Får lite känslan av drogpolisen på festival "Yes mutch fun! Where can i buy many drugs?"


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem
Skrivet av blohm:

Jag har inte köpt det, och kommer inte köpa fullprisspel som innehåller mikrotransaktioner.

Nog med trams om Season Pass och Day one DLC, men detta tar priset. Väldigt tråkigt, jag känner mig fortfarande lurad efter BF1 med starcards.

Hoppas EA stänger ner DICE nu, den studion har inget mer att komma med. EA, Activision & Blizz, giriga äckliga företag utan CSR.

Håller med. Lika bra att de lägger ner DICE så länge som DICE fortfarande har ett bra rykte innan EA drar det i smutsen ytterligare, nåt EA är mästare på. DICE är inget mer än en logga på papperet idag och har inget självbestämmande alls. DICE skulle ha fortsatt varit ett eget företag, de hade ju Battlefield-licensen bl.a och hade kunnat leva gott på bara det, och då hade de kunnat fortsätta utveckla de mästerverk de är kända för. Nu är de bara puppets åt EA och DICE kommer sakta självdö tills EA drar pluggen, precis som så många gånger förr. Jag ger DICE max 10 år till innan det hamnar på EAs kyrkogård.

Medlem
Skrivet av nostatement:

@Charstone: Det här måste väl ändå vara en betald åsikt? Får lite känslan av drogpolisen på festival "Yes mutch fun! Where can i buy many drugs?"

Vi är många som (uppenbarligen) älskar spelet. Men du får givetvis tycka precis som du vill (om mig och spelet). Det enda jag hoppas på är folk inte går till personangrepp! Att inte hålla med är givetvis helt OK. Men som sagt, jag och alla jag känner som spelar det älskar det, och vi är långt ifrån ensamma.

Medlem

Kan folk sluta köpa detta skräpet så utvecklarna/utgivarna inte sitter och klappar sig själv på axlarna på detta sättet? Blir illamående.

Medlem

@Dudinkalv: Det är just det som hänt nu under "Black friday"
Finns hur många bilder som helst på tomma spelhyllor där andra spel har stått medan hyllorna med Battlefront 2 är i stort sett orörda trots rea.

Sen har ju även EA´s aktier gått ner 3 miljarder i värde efter detta fiasko och det lär nog ge dem en tankeställare, pengar verkar ju vara det enda språk dem förstår.

https://www.youtube.com/watch?v=C5ztiJ6Zcck

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har han rökt på?

De borde dela ut vad han har rökt med spelen för att få fart på försäljningen!!

Medlem

Hehehe... MoH: Allied Assault slår nog fan på fingrarna

Medlem

@Molotov:

Något som kallas "corporate bullshit". Bra tryck i det "rökat" ska det vara enligt ytligt bekanta som testa det och extremt välanvänt bland högdjuren i styrelserummen världen över.

Medlem

Donald Trump är USAs bästa president någonsin, enligt Donald Trump.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Donald Trump är USAs bästa president någonsin, enligt Donald Trump.

Liknelsen slog mig också. Verkar vara en jordnära kille den där Blake, bra koll på läget liksom, och framför allt ödmjuk. Kanske ödmjukast i hela världen.

Men om de går tillbaka till att mikrotransaktioner endast gäller kosmetiska grejor, så det inte blir p2w så är det väl en mellanväg? De får behålla mikrotransaktionerna men de påverkar inte spelet. Nu är det väl kanske inte så troligt att de går på denna vägen kanske.

Medlem

Jag må vara gammal men spelen i EA:s "Jane's combat simulation" serie är enligt mig överlägset det bästa EA producerat.

Medlem

knappast det är ok i min mening förutom allt skit med loot lådorna, bästa spelet dice/ea kom ut med är i min mening Battlefield Bad Company 2, riktigt mästervärk

Medlem

GREED IS THE DEED!!!!

12
Skriv svar