Forza Horizon-studion raggar GTA-, Battlefront- och MGS-utvecklare

Robot
Forza Horizon-studion raggar GTA-, Battlefront- och MGS-utvecklare

Open world-rollspel på gång från Forza-utvecklaren.

#forza, #forza-horizon, #open-world, #playground-games, #rpg


Medlem

Kanske man äntligen får nytta av alla öppningsbara bildörrar som jag länge önskat.
Bara hoppas det blir en autentisk 1:1 värld denna gång då. :S? (ledsnade på autobanstora vägar i villaområden på 00-talet).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

bara det blir ett tungt bra vuxen lir alá rockstar.

Medlem

@UggleMannen: Vuxen lir? Tycker GTA riktar sig åt 18 år och neråt. Isf är väl Forza mer "vuxet"?

Medlem

Spännande väg av MicroSoft. Hoppas projektet blir lyckat genom Playground Games. Tänker på Sonys Naughty Dog som gick från färgglada plattforms lir till "färgglada" spännande Uncharted serien.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Om det handlar om ett bilspel så vill jag se mod-support. Inga lootboxes och realistisk bilfysik med bättre ljud än Dirt Rally.

MEG
Medlem

Ska bli kul att se vad de lyckas bygga ihop.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

hoppas på en ett riktigt härligt post apolyktiskt tripple AAA spel, fast i egen niche.

dvs gamla byggnader som är helt förväxta av allt som växt fritt, områden som är sönder förstörda m.m

Fantasy/sci-fi

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hoppas på en ett riktigt härligt post apolyktiskt tripple AAA spel, fast i egen niche.

dvs gamla byggnader som är helt förväxta av allt som växt fritt, områden som är sönder förstörda m.m

Fantasy/sci-fi

ett fallout mmo med bilar som madmax ungefär )

Medlem

Intressant, både med tanke på att de gjort väl mottagna spel tidigare och med tanke på att de rekryterar personer som har jobbat med stora, framgångsrika spel tidigare.

Har Microsoft ensamrätt på att ge ut deras spel? Hur ligger det till? Äger Microsoft hela studion eller har de endast ett avtal om att ge ut spel?

Uppläggen kan ju vara olika. Insomniac till exempel gör väl en del exklusiva spel till Playstation och en del andra titlar släpps som multiformatspel...

Bungie gjorde endast spel till Xbox (och PC) men sen bytte de ju riktning och numera ger ju Activision ut deras spel till alla konsoler och datorer förutom Nintendos. (Destiny 2 till Switch kanske är teoretiskt möjligt. Destiny 1 hade ju garanterat fungerat för det finns ju till gamla Playstation 3 och Xbox 360).

cmd
Medlem

Sean vem från DICE’s BATTLEFRONT 2?
Jag är Technical Design Director på swbf2, aldrig hört killens namn förut.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem
Skrivet av cmd:

Sean vem från DICE’s BATTLEFRONT 2?
Jag är Technical Design Director på swbf2, aldrig hört killens namn förut.

Tjenare Gustav, jag lekte detektiv både för att verifiera dig som Technical Design Director (vilket är sant) och denna Sean Eyestone. Sean verkar ha fått ett "Special Thanks" till utvecklingen av Battlefield 1, men jag vet tyvärr inte om han är involverad Battlefront 2? Kan vara så att han bara hade ett kort arbete med Battlefront 2 och Battlefield 1 där han såg över produktion, kanske som bara kom in vid ett tillfälle eller två?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

cmd
Medlem

@Chassimannen: Han var iaf inte inblandad i produktionen, vet inte om han samtalade med nån vid sidan av

Special thanks är en avdelning för personer som kanske feedbackat nån enstaka gång utan att impaktat spelet direkt så känner att DICE kopplingen är väldigt "far fetch" bara, dock så verkar han ha gjort bra "open world " liknande spel innan så tror nog det kan bli intressant i detta projekt.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

@cmd: Då hade Sean säkert någon liknande roll i SWBF2? Kanske bara såg över ting och gav några kommentarer. Längtar efter att se vad ni har för planer inför framtiden av SWBF2!


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

1
Skriv svar