Skräckslagna Soma kommer till Xbox One – med "safe"-läge

Robot
Skräckslagna Soma kommer till Xbox One – med "safe"-läge

Även pc- och PS4-spelarna ska få nya läget.

#frictional, #games, #skräck, #soma


Medlem

Safe läge låter lite dumt, om det är vad som det låter som så försvinner ju poängen med spelet helt o hållet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av SunShine:

Safe läge låter lite dumt, om det är vad som det låter som så försvinner ju poängen med spelet helt o hållet.

Jag håller med dig, men förstår att vissa kan ha problem med nervpirrande spel. Jag tyckte "Alien Isolation" hade större skräckfaktor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare

Kul att spelet kommer till fler plattformar, men hoppas frictional games börjar teasa om vad de jobbar på näst snart

Medlem

Riktigt riktigt underbar stämning å miljö i SOMA.

Releasehästryttare

@Divion: mm day9 har bästa reaktionen här spola till 2:10

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag håller med dig, men förstår att vissa kan ha problem med nervpirrande spel. Jag tyckte "Alien Isolation" hade större skräckfaktor.

Ja sure men då kanske man inte ska spela den typen av spel kan jag tycka. Poängen som gör sådana här typer av spel är ju just den där delen där man måste gömma sig, tänka till lite osv. det är en del av spelen.
Tänk att köra ex Amnesia spelen utan att någonsin behöva bry sig om att gömma sig eller så. De hade blivit rätt mediokra helt plötsligt kan jag tycka.

Har faktiskt inte spelat Alien Isolatien ännu, men sneglat på det både en och två gånger nu så det händer väl snart


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Läste i steam-forumet att vissa tyckte att spelet var roligare utan monster än med, troligtvis för att få uppleva atmosfären i en lugnare takt....

Soma är iallfall bland dom bästa spelen jag kört, och ligger rotat i minnet av någon anledning.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Soma är grymt bra, monstren har mindre betydelse för spelet och jag tror storyn kan hålla upp riktigt bra även utan dem. Dessvärre är det lite förbannelsen med skräckspel, ju läskigare du gör dem, desto mindre säljer de.

Avstängd

Kan knappast slå SlenderMan.

Medlem

Tycker verkligen inte att poängen med spelet försvinner helt av detta, visst blir det lite mindre stressläskigt men stämningen och de psykologiska skräckaspekterna i spelet är kusliga nog i min mening för att bli en bra upplevelse ändå.

Medlem

hade önskat ett sånt läge i alien isolation, fyfan vilket otäckt spel men miljön var så grym o häftig man inte riktigt vågade ta det lugnt nån gång.. soma är ju samma rätt otäckt spel tyckte jag.

Medlem

Ja, det här ger ju mig mer anledning att spela. Hatar att bli skrämd men älskar kuslig stämning 😊

Releasehästryttare

@didde: Alla borde, bas spelet är underbart, den videon jag länkade är typ det värsta i spelet

Medlem

Det är väl skitbra. Valfrihet uber alles. Det är ju inget som stör dom som vill spela det på "riktigt".

Medlem

På min topp 20 lista av bästa spel ever. Fantastisk upplevelse med en riktigt obehaglig stämning och fiender som är rätt creepy. Ser verkligen fram emot Frictional Games nästa skräck titel. De är fan kungar i genren.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Istället för "Turn it up too 11!!" så sänker man ner det till en behaglig trea för dom som vill ha det så.

Större frihet gör spelen bara bättre.

1
Skriv svar