Här är årets Golden Joystick Awards-vinnare

Robot
Här är årets Golden Joystick Awards-vinnare
Medlem

Borde inte switch spelen ligga under handheld kategorin?

Medlem

Att PUBG är nominerat till PC Game of the Year är årets skämt, det är ju fortfarande i Early Access for god's sake...

Medlem

@Carefish: När 25+ miljoner köpt spelet. Känns hela early access grejen obetydlig. Utvecklarna kan kalla det vad dom vill☺

Medlem

Best Indie Game – Friday the 13th The Game

Hade jag varit 13 hade jag slängt in en bild på Patrick Stewart här.

Medlem

Den märkligaste utmärkelsen måste väl ändå vara "Most wanted game - Last of Us 2"? Hur kan ett spel som inte ens finns i dagsläget vinna ett pris? Sense - it makes none!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Den märkligaste utmärkelsen måste väl ändå vara "Most wanted game - Last of Us 2"? Hur kan ett spel som inte ens finns i dagsläget vinna ett pris? Sense - it makes none!

Skulle kunna tänka mig att just den kategorin år efter år måste vara ett spel som ännu inte släppts men som alla längtar efter.

Medlem

@c0rleone:
Half-life 3 borde vara evig vinnare där.

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Skulle kunna tänka mig att just den kategorin år efter år måste vara ett spel som ännu inte släppts men som alla längtar efter.

Jo, precis, tycker bara det är märkligt att man kan få pris för en idé som kanske inte alls kommer genomföras.

Medlem

Det intressanta är att PUBG inte vann årets indiespel vilket jag trodde att det skulle göra, för visst är det en indietitel?
För övrigt tycker jag att det är kul att Friday the 13th: The Game vann, för ett team på cirka fyrtio personer ändå lyckas få till ett slagkraftigt spel är ändå imponerande. Trots buggarna så är det fortfarande roligt.

Medlem

Är nivån så otroligt låg på indiespel eller har det verkligen inte kommit nåt bättre än Friday the 13th i år?

Medlem
Skrivet av aholman:

@Carefish: När 25+ miljoner köpt spelet. Känns hela early access grejen obetydlig. Utvecklarna kan kalla det vad dom vill☺

Uhm nej "Utvecklarna kan kalla det vad dom vill" mhm logi, yisses.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Geeks Gaming

Även jag jag gillar pubg så tycker jag inte de skulle vunnit något överhuvudtaget.
Så bra är de inte och det är inte ens färdigt.

Wow, hela listan innehåller inte en enda titel som intresserar mig för fem öre. Känns faktiskt ganska väntat...

Skribent
Skrivet av Spectral:

Är nivån så otroligt låg på indiespel eller har det verkligen inte kommit nåt bättre än Friday the 13th i år?

Är lika chockad som dig. Förstår verkligen inte vad folk såg i det där spelet utöver de första 45 minuterna, finns så många bättre indiespel.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@Ti994a-C64-Amiga-PC: hur hade din lista sett ut?

Medlem

@erikcedervall: säger inte emot men vilket skulle du lyfta fram istället?

Medlem

@erikcedervall: Jag är överraskad, men är samtidigt inte förvånad om att Friday the 13th: The Game vunnit.

Det är ett lättspelat spel, underhållande om man är ett gäng kompisar som spelar, lätt att förstå sig på.
Att det är "45 minuter roligt de första spelstunderna" är en relativ sak, vilket också är respektabelt. Själv sitter jag gärna i tretimmars intervaller för det är för mig ett otroligt beroendeframkallande spel.
Dock tycker jag att IllFonic och Gun Media förtjänar priset för de har lyckats göra ett spel, trots buggarna, ett renodlat och underhållande spel.
Det är inte perfekt, långt ifrån, för mycket går att förbättras.
Men det kommer att komma TRE nya spellägen för solospelare, särskilt Hitman-baserade uppdragen. Plus nya Paranoia som hittills ingen vet vad det går ut på.

Skribent

@motionfield: Divinity: OS2, Hollow Knight och Cuphead.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Det mesta har jag aldrig hört talas om, det brukar vara så.
Men så har jag bara pc.


signatur

autograph

Medlem

@erikcedervall: mycket bra spel de också. Det är lite synd att det alltid är de största som kammar hem titlarna till slut. Från vad jag hört om Divinity så verkar det vara ett galet achievement.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Borde inte switch spelen ligga under handheld kategorin?

Mjo, typ.

Switch är väl mestadels en bärbar konsol för vissa. Jag ser den mer som nästa stationära konsol, som råkar gå att ta med sig som en extra funktion.

Man får dock tänka på att vissa spel, som Splatoon 2 eller Ultra Street Fighter II, kanske inte riktigt når sin fulla potential utan att man köper till den traditionella gamepaden och spelar hemma. Spelar man med Joy Con (de små grejerna man kan ta loss) får man inte riktigt samma känsla. De analoga spakarna är mindre till exempel. Och D-pad är inte lika toppklass.

Medlem
Skrivet av Carefish:

Att PUBG är nominerat till PC Game of the Year är årets skämt, det är ju fortfarande i Early Access for god's sake...

Att jag fortfarande inte testat PUBG är också ett skämt!

Medlem
Skrivet av aholman:

@Carefish: När 25+ miljoner köpt spelet. Känns hela early access grejen obetydlig. Utvecklarna kan kalla det vad dom vill☺

25 miljoner?! Var det inte 20 miljoner så sent som i förrförra veckan?! Har PUBG sålt FEM MILJONER PÅ TVÅ VECKOR?!?!?!?! GET OUT!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Även jag jag gillar pubg så tycker jag inte de skulle vunnit något överhuvudtaget.
Så bra är de inte och det är inte ens färdigt.

FZ köde väl en nyhet för inte så länge sedan om att inte ens mannen som ligger bakom spelet tyckte att det förtjänade utmärkelsen som ÅBS / GotY

Medlem
Skrivet av Spectral:

Är nivån så otroligt låg på indiespel eller har det verkligen inte kommit nåt bättre än Friday the 13th i år?

Cuphead... Steamworld Dig 2 kanske?

Årets retrosläpp borde för övrigt blivit Star Fox 2, om de haft den kategorin!

Medlem

Jag saknar ett pris för årets plattformsspel förresten. Som skulle kunna gå till Super Mario Odyssey.

Medlem

Jag hade tänkt köpa Friday the 13th, men så såg jag några trailers och tyckte inte att det var så bra gjort som jag hade hoppats på.
Jag har alla 12 filmerna.


signatur

autograph

Medlem

Håller mig till Tetris...

Gnällkuk

Hur i helvete vann BotW best audio?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar