EA lovar förändringar i Star Wars: Battlefront 2

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@Lolflakes: säkert, men du tycker, på riktigt själv att "nu får det va nog"?

"Ja det får det!"

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

@Barkbiten: jag spelar overwatch och cs:go. Har spelat massa cod. Gillar att få nya boxes. Har inget direkt emot det, blir snarare lite glad. Ja p2w, visst men egentligen, vem bryr sig.

Tänk dig att du spelar i låg rank i CSGO och bara spelat några timmar och så står det att du måste spela minst 1000 timmar (ca 1000 matcher) för att låsa upp AWP:n så att du ens kan köpa den i rundor då du har råd med den, och så möter du en person som slängde in 100 SEK för att låsa upp AWP:n och så kan denna snubbe köpa AWP:n varje gång han har råd med den medan erat lag måste kämpa igenom hela matchen utan att någon kan köpa AWP:n.

Tänk då om det vore ännu värre att ni också måste vinna matchen för att era spelade timmar ska räknas för att låsa upp AWP:n. Snacka om att kämpa mot motvind hela tiden helt i onödan. Där har du äkta P2W i ett nötskal. Men visst, eftersom detta inte är fallet i CSGO och troligen aldrig kommer att bli så, så är det lätt för dig att rycka på axlarna och undra vad all fuss is about.

Har aldrig spelat Battlefront-spelen och kmr nog aldrig att göra det, men P2W-betendet ska ALDRIG uppmuntras utan det ska bekämpas så det försvinner från fler kommande Multiplayer-spel.

Medlem

Minns ni det här? "EA CEO John Riccitiello On Gaming Microtransactions" https://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Medlem

@Barkbiten: är ju snårigt som fan och försöker bara reda ut hur jag själv tänker kring det 😛 men tycker fortfarande t ex hockeybilder är snarlikt, visst det är fysiska saker som går att säljas på ett helt annat sätt och kanske inte innehåller lika mycket krams men nog fan visste man inte vad man fick i de paketen heller? Att spela poker med pengar klassas väl som hasard? Tycker då bra många andra saker borde ifrågasättas också. Förlåt om jag springer i cirklar 😂

Medlem

grind hör till ett spel där man låser upp ny vapen, karaktärer osv. det är p2w lootboxar som sabbar hela spelet!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@Barkbiten: jag spelar overwatch och cs:go. Har spelat massa cod. Gillar att få nya boxes. Har inget direkt emot det, blir snarare lite glad. Ja p2w, visst men egentligen, vem bryr sig.

Klart som fan man bryr sig om man gillar att spela spel? Spelar du ens spel? Känns lite tveksamt med tanke på hur du skriver. Det handlar om att de försöker införa detta som standard inom alla spel. Vill du ha det såhär i alla nya spel framöver?

Jag bryr mig eftersom jag gillar Star Wars. Jag älskade dom gamla Battlefront-spelen. Jag köpte aldrig det nya Battlefront 1 för att det fanns knappt några banor vid releasen. Nä, för då måste man köpa DLC och skit för att få mer! Jag var också liten sugen på detta men inte en chans att jag köper detta.

Så vem bryr sig? Alla som tycker om att spela spel hoppas jag.

Medlem
Skrivet av laban005:

@Barkbiten: är ju snårigt som fan och försöker bara reda ut hur jag själv tänker kring det 😛 men tycker fortfarande t ex hockeybilder är snarlikt, visst det är fysiska saker som går att säljas på ett helt annat sätt och kanske inte innehåller lika mycket krams men nog fan visste man inte vad man fick i de paketen heller? Att spela poker med pengar klassas väl som hasard? Tycker då bra många andra saker borde ifrågasättas också. Förlåt om jag springer i cirklar 😂

Är inte säker på om poker räknas som hazardspel. Det är inte slumpen som avgör om du vinner men är inte vidare insatt i det så jag kan ha fel.

Men ja du har rätt i att man inte visste vad man fick (även om det står på paketet). När jag var liten hade jag ingen aning om vad chansen för de olika korten va i pokemon boosters men som sagt, jag fick bara pokemon kort. Jag kände mig aldrig lurad (även om jag under en tid på lågstadiet var beroende av att samla)

Medlem

Avundas verkligen inte Dices och EAs PR-avdelningar/kundtjänst. Dom kommer jobba på högvarv och ta ton med skit bara för att högsta cheferna vill ha en extra nolla på slutet av lönechecken.

Medlem

@Barkbiten: fast där säger du nåt, är väl just beroende man borde vilja motverka med samlarsaker oavsett om det är kort, pokemon eller lootboxes. Gött att tjöta med dig på ett civiliserat sätt trots sånt giftigt ämne 😊

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Minns ni det här? "EA CEO John Riccitiello On Gaming Microtransactions",
https://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

+
Nu vet jag inte om det är han, men om så är fallet borde varenda kotte "spendera" de 70 sekunderna som det tar att titta igenom detta klipp.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Det är en skandal att ha Darth Vader eller Luke bakom en paywall. Det är verkligen en enorm käftsmäll av EA när det egentligen ska vara så uppenbart att ha de upplåsta.

Det är som att FZ skulle göra ett spel angående FZ Redaktionen och de skulle ha Calle bakom en paywall eller kräva 80 timmar att låsa upp. Då hade jag också vänt upp och ner på skrivbordet.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Köper man EA spel får man skylla sig själv...

Medlem
Skrivet av laban005:

@Barkbiten: fast där säger du nåt, är väl just beroende man borde vilja motverka med samlarsaker oavsett om det är kort, pokemon eller lootboxes. Gött att tjöta med dig på ett civiliserat sätt trots sånt giftigt ämne 😊

Problemet med det är att det antagligen inte skulle gå. Finns folk som samlar på mynt och kapsyler (det har jag också samlat på förövrigt). Sen kanske jag ska nämna att jag inte var beroende av själva samlandet i sig utan av att byta med kompisar och kids från andra klasser. De enda pokemon korten som jag fått/betalt för i mitt liv är ett stort pack och kanske 5 till 10 boosters resten "prutade" man tills sig

Medlem

@Barkbiten: håller helt med menar bara att det måste ju vara en stor anledning till regleringar av olika slag överlag

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Juel91:

Avundas verkligen inte Dices och EAs PR-avdelningar/kundtjänst. Dom kommer jobba på högvarv och ta ton med skit bara för att högsta cheferna vill ha en extra nolla på slutet av lönechecken.

Det är ju inte bara högsta cheferna som pysslar med det här. "Jag lydde bara order" har ju inte funkat sedan typ 1945.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Minns ni det här? "EA CEO John Riccitiello On Gaming Microtransactions" https://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Fy va otäckt.

Medlem
Skrivet av Marsman:

Köper man EA spel får man skylla sig själv...

Det där måste vara det mest korkade inlägget jag har läst idag.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det där måste vara det mest korkade inlägget jag har läst idag.

Hurså? Köper man produkter från företag som håller på som EA så får man skylla sig själv. Det är ju inte direkt som de anstränger sig för att dölja sitt beteende. Deras VD har ju själv sagt till investerare att microtransaction är det bästa sättet är suga ut pengar från nötter. Sedan har de lagt ner legendariska spelstudios på löpande band som de köpt sedan tidigt 2000-tal.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. När tycker du att man får börja ta lite ansvar som konsument och inte skylla sig själv längre?

Medlem

Verkar som folk från antingen EA eller DICE har hittat hit, kul att se damage control på gräsrotsnivå nu när det börjar brinna lite i knutarna. Börjar nästan likna ryska nättroll.

Medlem

Oavsett förändringarna som dom gör kommer dom inte plocka bort loot boxes. Vi kräver en 180 graders sväng men dom kommer ge oss en 10 graders sväng och försöka få oss nöjda. Vissa kommer tycka att det är tillräckligt fast att inget har förändrats och det kommer bli tillräckligt för EA/DICE att dämpa hatet på internet.

Medlem

Känns så gammalt och förlegat med ett progressionsystem där en level 1 spelare möter en level 60 spelare, vara level 1 har några få fjuttiga vapen och ska då försöka tävla mot level 60 spelaren som har fått tillgång till alla mäktigare vapen.

Få bort P2W-lootboxarna som första steg, och gör sedan om progressionssytemet så att det enda som blir upplåst är skins/achievements/ära-och-berömelse men låt alla spelare ha tillgång till vapen/abilities/hjältar från start för att göra det roligt och rättvist.

Ambassadör
Xbox

Ryktas om att Disney har blivit förbannade och gett EA smisk för att de lurar barn att gambla och allmänt smutsar ner Star Wars IP:t. EA kanske tvingas backa?


signatur

Jump in.

Medlem

Vet inte varför jag ens ger mig in i den här debatten men....
Jag själv är lite mitt emellan på något sett då jag inte riktigt tycker de förtjänar all den här kritiken. Snarare tycker jag att vi bör lägga fokus på hela industrin istället för att klanka ner på ea. Ea är inte först och definitivt inte sist med att införa detta system.

Var ju nästan lika mycket snack om Shadow of War innan. Antar att det blev för mycket med BF2 efter det. Samma visa var det när season pass kom, ingen var nöjd och spelarbasen delades när ny dlc kom osv. Någon började med lootbox istället för att inte splittra spelarbasen och kanske få nöjdare kunder men det slog fel uppenbarligen. Många ville bli av med seasonpass och nu vill många bli av med lootbox men ingen kommer med något vettigt alternativ.

Företagen måste trots allt tjäna pengar för att skapa dessa allt mer dyra spelen. Var ska dom få in pengar ifrån? Dyrare spel? Tror inte många vill betala 800-900kr som standard. Ni säger att ni kan acceptera kosmetiska prylar i lootbox. Men jag gissar att det är mycket färre människor som är villiga att betala för enbart kosmetiska prylar. Sen tror inte jag att man kan få till så mycket kosmetiskt till ett Star Wars spel? Vad ska man låsa upp? Alla regnbågens färger till lightsabers?

Nej, jag hoppas att vi alla kan enas om att en förändring I hela industrin krävs och att det inte enbart är specifika företag som är problemet. En bättre lösning behöver hittas. Personligen vet jag inte vad det skulle vara. Jag kommer dock inte skippa ett spel pga lootboxar. För min egen del så blir jag varken bättre eller sämre av några star cards och jag har lika roligt även om jag förlorar.

Sen förstår jag inte varför man tycker det är dåligt att man måste låsa upp vissa hjältar. Det har ju alltid varit på det sättet i spel. Man låser upp en bättre bil efter ett tag, man låser upp en ny fighter i mortal kombat, när du klarat av en grand prix i Mario kart låste man upp en ny karaktär m.m. Jag anser att det gör att man har något att sträva efter. Något att kämpa för och man blir jävligt nöjd med sig själv när man lyckats låsa upp den där eftertraktade karaktären.

Medlem

@Mortaigne:

Det är bra om du länkar till detta rykte. Annars tomt prat.

Medlem

Jag har verkligen sett fram mot att spela kampanjen, men detta vågar man inte köpa! Verkar ju flopp om det nu är som alla säger. Men antar det kommer ändras, måste testa detta nånstans innan.

Medlem

Microtransaktioner är väck för stunden åtminstone:
https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/n...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

@Magroth: Verkar som Disneys chef gav EAs chef lite smisk under natten.

Medlem

Grunden till alla problem löses inte med en serie tweaks från DICE och EA...

Medlem
Skrivet av MrKudden:

Vet inte varför jag ens ger mig in i den här debatten men....
Jag själv är lite mitt emellan på något sett då jag inte riktigt tycker de förtjänar all den här kritiken. Snarare tycker jag att vi bör lägga fokus på hela industrin istället för att klanka ner på ea. Ea är inte först och definitivt inte sist med att införa detta system.

Var ju nästan lika mycket snack om Shadow of War innan. Antar att det blev för mycket med BF2 efter det. Samma visa var det när season pass kom, ingen var nöjd och spelarbasen delades när ny dlc kom osv. Någon började med lootbox istället för att inte splittra spelarbasen och kanske få nöjdare kunder men det slog fel uppenbarligen. Många ville bli av med seasonpass och nu vill många bli av med lootbox men ingen kommer med något vettigt alternativ.

Det har varit snack om detta hela 2017. EA råkar bara vara dem som gjort det värst och så är de lagom hatade redan och smutskastar Star Wars IP så inte så konstigt att folk är arga. 2k games, Warner Brothers, Bethesda och ett antal andra har fått kritik för det här med microtransaktioner i år inte bara EA.

Tror fan ingen är nöjd med onlinepass, seasonpass och lootboxes/microtransaktioner för de är anti consumer som stryk. Alternativet kan ju vara att släppa spel som för det första inte känns ofärdiga och inte är en buggig röra. Spel industrin är det enda stället detta verkar vara accepterat för det finns ingen inom film, böcker och musik som skulle gå med på att betala för att få se lite mer på en film eller få kapitel 4 i en bok.

Citat:

Företagen måste trots allt tjäna pengar för att skapa dessa allt mer dyra spelen. Var ska dom få in pengar ifrån? Dyrare spel? Tror inte många vill betala 800-900kr som standard. Ni säger att ni kan acceptera kosmetiska prylar i lootbox. Men jag gissar att det är mycket färre människor som är villiga att betala för enbart kosmetiska prylar. Sen tror inte jag att man kan få till så mycket kosmetiskt till ett Star Wars spel? Vad ska man låsa upp? Alla regnbågens färger till lightsabers?

Ja de tjänar redan snuskigt mycket pengar men det duger inte för EA och deras aktieägare. De vill bara ha mer, mer, mer och det tar aldrig slut.
Vadå var ska de få in pengar ifrån? Vad tror du priset på spelet är till för? Detta är dessutom Star Wars som säljer som smör. Spelen säljs redan dyrare och det är många som väljer att betala dyrare versioner om spelet är bra men jag vägrar betala fullpris för ett spel med microtransaktioner.
Jag personligen är emot kosmetiska föremål också men att påstå att de på nåt sätt säljer sämre tror jag är fel. I detta fallet stämmer det att man inte kan få till kosmetiska föremål i Star Wars Battlefront men det är för att spelets story är canon och Disney inte tillät det. Vilket jag tycker är bra, skulle kännas urlöjligt med en blå och gul stormtrooper som springer omkring.

Citat:

Nej, jag hoppas att vi alla kan enas om att en förändring I hela industrin krävs och att det inte enbart är specifika företag som är problemet. En bättre lösning behöver hittas. Personligen vet jag inte vad det skulle vara. Jag kommer dock inte skippa ett spel pga lootboxar. För min egen del så blir jag varken bättre eller sämre av några star cards och jag har lika roligt även om jag förlorar.

Det hoppas jag också för som det ser ut nu känns det som om spel inte är något för mig längre. Jag håller dock inte med dig om att det är hela industrin det är fel på utan AAA industrin och den kulturen som är problemet. Behövs ingen "ny" bättre lösning, utgivare måste bara sluta se deras spelare som kassakor och sluta utnyttja människor och bry sig mer om spelet och att det är bra än hur mycket pengar de kan suga ur folk med det.

Jag kommer undvika alla fullpris spel med microtransaktioner som pesten.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ubn87:

@Mortaigne:

Det är bra om du länkar till detta rykte. Annars tomt prat.

https://venturebeat.com/2017/11/16/star-wars-battlefront-ii-m...

Earlier today, Electronic Arts chief executive officer Andrew Wilson had a phone call with The Walt Disney Company chief executive Bob Iger about Star Wars: Battlefront II, according to sources familiar with the situation. A few hours after that call, players are finding out that they can no longer make in-game purchases with real money


signatur

Jump in.

123
Skriv svar