Det första Destiny 2-tillägget ökar nivåtaket

Robot
Det första Destiny 2-tillägget ökar nivåtaket

Det är alltid uppfriskande när en karaktärssiffra ökar.

#curse-of-osiris, #destiny, #destiny-2, #house-of-wolves, #raid


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det är alltid uppfriskande när en karaktärssiffra ökar.

Sakta men säkert går det uppåt, expansionen släpps dagen efter man kommer hem från semester så man missar ju inget!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Snart är det kanske lönt att köpa spelet då, kanske har betatestats färdigt snart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

5 extra levels? Så på en eftermiddag då.... leveltaket är alldeles för lågt då man maxar sin level på en helg.

Medlem

@mrpijey: Tycker du att de borde höja ännu mer och göra spelet ännu enklare?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@unforg0tten: Enklare? Snarare tvärt om, de borde höja och göra det svårare. Man ska inte kunna köra igenom 20 levels på en helg och nå end-game så snabbt... Spelet räcker ju bra längre då och man hinner jobba in sin klass mycket bättre. Se t.ex hur WoW var (innan de sabbade det med insta-maxlevel) där man fick slita och jobba för att komma upp sig i nivåerna... och med tanke på hur fattigt Destiny 2 är på endgame också så borde de tänka mer på att dra ut på spelet innan man slår i taket direkt.

Medlem

@mrpijey: eller så är innehållet för lätt

Medlem

@mrpijey: End game har blivit en långdragen diskussion tycker jag, om man nu når "end game" betyder inte det att spelet är över? Jag vill ju kunna spela om och om igen, samma aktiviteter med en viss känsla av någon ökad svårighetsgrad, prestige har de ju lagt till och heroic är ju också ett alternativ på ett fåtal aktiviteter men som du säger borde de göra det ännu svårare men hur de göra det och upprätthålla balansen i spelet? Jo DLC

Skrivet av Cyberz:

@mrpijey: eller så är innehållet för lätt

Det känns lite som det ja.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Tycker spelet är över förväntan hittills. Att det INTE tar 40 år att dra upp till maxlevel som i WoW är vad som gör detta spelet perfekt för mig. Jag hinner inte spela så mycket om veckorna och har därför slutat med WoW och alla andra spel som tar för mycket tid. Köper inte spel som har en campaign längre än 20h för jag hinner helt enkelt inte spela klart det inom rimlig tid.

Sen förstår jag att folk som spelar mer går igenom Destiny 2 väldigt snabbt. Själv blev jag precis max level och har sjukt kul med att köra public events och ska snart testa på Strikes och Crucible. I like :)!

Medlem

Själv känner jag att det har alldeles lagom takt. Har spelat i en vecka och har inte lämnat Nessus ännu.

Har fantastiskt roligt tillsammans med mina vänner i Destiny, miljöerna är underbara, känslan i vapnen är helt magisk och det finns hela tiden något att göra.

Årets spel lätt för mig, men det visste jag innan jag ens testade betan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@unforg0tten: Ja du har nog rätt... tycker själv spelet är för lätt, systersonen och jag drog upp till level 14 på en helgdag och det var inga svårigheter alls... får hoppas att de ökar på svårighetsgraden dock. Hatar spel som ska vara så lätta att de nästan spelar sig själva... (ja, jag tittar på dig Nintendo). Och vid end-game så brukar spelet mestadels vara över då det enda som är kvar är meningslös grinding i veckor för att få nåt som ökar på +1 i stats... det tycker jag inte längre är spelande utan bara slöseri med tid och då ofta lägger jag ner och byter till annat spel.

@Cyberz: Precis, det är för lätt. Som t.ex WoW hade så var ju 10 levels lätt avklarade, men så fort du kom upp till 30+ så tog det längre och längre tid. Med 20 som tak och där man når level 14 på en helgdags spelande så är spelet alldeles för lätt och man får alldeles för mycket XP alldeles för fort.

Medlem

Det är framtaget för casual gamers, det är dem de lyssnat på in oss som körde 1:an hardcore. Finns ingen utmaning överhuvud taget, och där det väl finns, belönas du inte för det.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Det är framtaget för casual gamers, det är dem de lyssnat på in oss som körde 1:an hardcore. Finns ingen utmaning överhuvud taget, och där det väl finns, belönas du inte för det.

Det är väl det som ska fixas i månaderna som kommer, från senaste TWAB:

Citat:

-New systems and rewards to give our most engaged players additional, optional pursuits.
-Better incentives for players who complete challenging Prestige activities.
-Better rewards and replay value for strikes, adventures, and Lost Sectors.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Det är väl det som ska fixas i månaderna som kommer, från senaste TWAB:

Tyvärr om några månader ja, skulle ha varit så från start, dom lärde sig inte ett skit av hur Destiny 1 var efter 3+ år...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Tyvärr om några månader ja, skulle ha varit så från start, dom lärde sig inte ett skit av hur Destiny 1 var efter 3+ år...

De la ner väldigt mycket tid på PC versionen och det kan jag förstå, för hade den gått åt skogen så hade vi kunnat kyssa Destiny franchisen adjö för gott men att göra allt rätt från start är det inget spel som gjort i senare år, tycker vi kan lägga ner 'wishful thinking' och vara tacksamma för dessa underbara äventyr vi har idag.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag är lvl 17 nu och har redan tröttnat på spelet. Spelar ensam kan ju ha med det att göra kanske? Känns inte riktigt som att dom gjort något nytt efter destiny 1.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Jag är lvl 17 nu och har redan tröttnat på spelet. Spelar ensam kan ju ha med det att göra kanske? Känns inte riktigt som att dom gjort något nytt efter destiny 1.

Tror inte man kan lira kampanjen tillsammans. Jag körde också själv till 20. Men jag spelade inte Destiny 1 så kanske därför jag inte tröttnade, men kände mot slutet att det var väldigt monotont.

Medlem

@ClockWise: Efter att du kommit till The Farm första gången, kan du köra allt co-op.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

@ClockWise: Efter att du kommit till The Farm första gången, kan du köra allt co-op.

Jaha okej, nice

Medlem

@unforg0tten: Dock är det inte Bungie själva som gjort PC-versionen, det är Vicarious Visions.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av mrpijey:

5 extra levels? Så på en eftermiddag då.... leveltaket är alldeles för lågt då man maxar sin level på en helg.

Håller med dig i typ allt du skriver. Jag hade gärna sett en mer utdragen upplevelse. En lite längre story, lite mer bearbetad och en som man bryr sig lite om.
Sen skulle jag gärna haft möjligheten att kunnat välja vilken Strike jag vill spela. Personligen hade jag gärna sett att dom låses upp efter varandra, så har man det att se fram emot över en dags spelande. Ingen lång grind, men ett par levlar mellan varje.

Nu kommer jag spela raiden. Efter den är klar blir det nog en paus (med nått drop-in här och där) tills DLCn kommer. Det känns lite synd, men jag vet inte riktigt vad annars jag ska göra. Dra en till alt, men det finner jag nog inge nöje i...

Medlem

@Dave Lister:
Bungie har gjort destiny 2..men fick hjälp att porta spelet till pc..

Medlem

@roftg: Unforgotten sade dock att dom lagt ner väldigt mycket tid på PC-versionen, men det har då inte Bungie gjort, eftersom dom bara gjorde konsol-versionen.
PC-versionen är som sagt var gjord av Vicarious Visions.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@Dave Lister: Jo det är sanning i det du säger men inte att det enbart är utvecklat av Vicarious Visions som några av er har fått för sig och fortfarande tror på.

Citat:

Bungie apparently considers Vicarious Visions to be an “extended part of the dev team” and Shaw also revealed that the developers exchange emails every day, along with regular video conferencing and sometimes the two developers will visit each other as well. Although “Bungie is leading the game” and this is “absolutely a Bungie project” it has “crafted a strong partnership” with the developer and Shaw describes this bond as “phenomenally successful.”

Källa: https://goo.gl/PNv5aW Gamerant

Detta betyder väl mer eller mindre att båda parter utvecklar spelet tillsammans?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Svårt att veta exakt, för mig låter det i artikeln som det mesta arbetet på PC-versionen var från VV's sida, medan Bungie översåg arbetet eller så?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@Dave Lister: De jobbade sida om sida enligt Bungie i intervjun men man vet ju aldrig. Det känns ju inte direkt som ett Crash Bandicoot eller?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar