Vi testar SNES Classic – den svindyra konsolen med de fantastiska spelen

Robot
Vi testar SNES Classic – den svindyra konsolen med de fantastiska spelen

Vi lyckades köpa ett ex av Nintendos andra retrokonsol, som vänder sig till entusiasterna som inte räds en del dumheter.

#nes-classic-mini, #nintendo, #snes-classic-mini, #test


Medlem

Önskar det fanns nåt att läsa, orkar inte med en massa pladder....

Medlem

@mrpijey: Well, looks like we got our self a reader!

Medlem

Är lite tveksam till uppskalade spel från N64. Spelen har inte åldrats med värdighet.
Har ett N64 som jag har rgb-moddat samt skalar upp via en xrgb-mini till en 50" plasma. Ser riktigt pissigt ut.
Mitt SNES däremot ser riktigt trevligt ut via samma uppskalare.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Ni glömde viktigaste detaljen: Var får man tag i en sådan där captain obvious t-shirt? Och det är inte tillåtet att svara "i en affär".

Medlem
Skrivet av CryptoSeven:

Ni glömde viktigaste detaljen: Var får man tag i en sådan där captain obvious t-shirt? Och det är inte tillåtet att svara "i en affär".

http://lmgtfy.com/?q=captain+obvious+t-shirt

Skägg.
10 Chambers

Finns ingen anledning att vara dryg

Finns på Threadless! https://www.threadless.com/product/2537/Captain_Obvious/tab,g...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Finns ingen anledning att vara dryg

Finns på Threadless! https://www.threadless.com/product/2537/Captain_Obvious/tab,g...

Härligt! Jäkla bra sida, tonvis med schyssta t-shirts.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CryptoSeven:

Härligt! Jäkla bra sida, tonvis med schyssta t-shirts.

Ja, vi passade på när de körde kampanj med 10 dollar per tröja. Sjukt bra service också, en tröja hade ett hål i sömmen. De skickade en helt ny utan kostnad och gav en 10-dollarskupong.


signatur
Medlem

Ganska intressant det där med att ha ett extra chip inuti själva kassetterna. Då kan ju spelen bli bättre utan att behöva uppgradera konsolen. Påminner lite om den där idén med att ha en docka för telefonen. Som man sedan använder för uträkningarna för att sedan streama till TV/dator. Så när man köper ny telefon får man automatiskt mer kräm till spelen.

Annars så känns detta, precis som ni är inne på, som att detta är en konsol som riktar sig till vuxna som har växt upp med det och som har råd att betala extra för nostalgifaktorn.

Btw, jag gillar okså din T-shirt skarpt. Blev sugen på att köpa en


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Captain Obvious.
Skrivet av CryptoSeven:

Ni glömde viktigaste detaljen: Var får man tag i en sådan där captain obvious t-shirt? Och det är inte tillåtet att svara "i en affär".

Captain obvious är alltså en superhjälte som anmärker på det som är helt uppenbart för alla andra. Ifall ni inte förstod det.

Mer info finns på Uncyclopedia. Det är en webbsajt!

Captain Obvious Biografi på Uncyclopedia

“This is an article about me, Captain Obvious.”
~ Captain Obvious on this obvious article

Medlem

Om dom nu inte kunde lägga till fler spel så kunde dom bytt starfox 2 mot turtles in time =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@mrpijey: Jag håller med dig! Mer text åt folket! Videos är najs, men text är najsare!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är själv sugen på en Analogue Super Nt: https://www.analogue.co/pages/super-nt/
Deras NES och Neo Geo varianter var suveräna, men jättedyra, denna verkar rimligare prissatt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar