Bluehole försäkrar: Battlegrounds släpps på pc och Xbox One i år

Robot
Bluehole försäkrar: Battlegrounds släpps på pc och Xbox One i år

Testa det nya rörelsesystemet innan dess.

#battle-royale, #battlegrounds, #bluehole


Medlem

Jag förblir nog skeptisk till att de lyckas fixa alla problem spelet har tills vi faktiskt får se och får uppleva det. Älskar spelet men avskyr det samtidigt.

Lite rädd att det blir Battle Royale världens DayZ helt enkelt. Att det har oerhört mycket potential men att utvecklarna inte riktigt har tempot för att slutföra det ordentligt. Vi får väl se. Att det kommer en ny karta, vapen, fordon och så vidare löser inte de tekniska problemen med spelet precis.

Medlem

Jag älskar gameplay delen av PUBG men har slutat spela för jag tycker de andra problemen stör för mycket i längden. Ska vänta några månader och hoppas det blir bättre efter några större patcher.

Tycker spelet är lång ifrån färdigt för release och istället för att bygga en xbox version borde dom satsa mer på att få det optimerat till pc först, dom har ju redan stört många spelare. PUBG och fortnite använder samma motor men sjukt vilken skillnad det är på nätkoden och hur spelen flyter, sen har ju fortnite utvecklats under en längre tid men det är på den nivån PUBG borde vara innan dom släpper release om det nånsin kommer komma dit

Skulle inte förvåna mig om dom släpper det halvfärdigt som det är nu sen öser på med lootboxes osv för att tjäna mer pengar bara

Medlem

Känns alldeles för tidigt, förläng det istället...

Medlem
Skrivet av McNord:

Känns alldeles för tidigt, förläng det istället...

Japp, det finns personer i båda läger.
Personligen ser jag fram emot vad dem kan leverera på 2 månader samt att de håller sitt ord på lansering.

Medlem

Kan bara hålla med nätkoden är fruktansvärd....

Medlem

Vad hände med zombie-mode? Skulle inte det komma?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

"I ett inlägg på spelets Steam-forum bekräftar dock utvecklarna Bluehole att man, med 11 veckor kvar av året, ska lämna Early Access innan 2017 är slut."

11 VECKOR KVAR AV ÅRET??? WTF hände med 2017?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Fortnite på PS4 fungerar rätt ok. Gillar pubg på PC, men fortnite är lite roligare just nu.

Medlem

Vilket trams. Jag vet inte varför Bluehole och andra är så inriktade på "lanseringen". Eftersom spelet är tillgängligt för vem som helst som är villig att betala så är det redan lanserat, oavsett om det finns en "early-access"-stämpel eller inte.

Jag har några hundra timmar i PUBG och tyckte inledningsvis att det var ett roligt spel, men nu börjar intresset mattas av ordentligt. Nu när succén är ett faktum så är det ju solklart att Bluehole inte är speciellt intresserade av att lösa den fruktansvärda optimeringen som de först lovade att göra, utan att man lägger nästan all energi på mer content. Att man med ett 1080-kort inte kan komma upp i ens 80-90 stabila fps med lägsta möjliga grafik-inställningar är skandal av episka mått.

Att det här spelet kommit upp i dessa försäljningssiffror är helt otroligt, men det tyder på att spelidén är väldigt lyckad. Jag tror att många kommer lämna det här skeppet så fort en annan utvecklare släpper samma spel fast optimerat och polerat.

NuZ
Testpilot

Det var mycket tjat om Fortnite i kommentarerna. De som gillar det spelet snattade på ICA mär de var 9år för coola Pelle med skinpajjen sa det. De som tycker gratis är bäst. Uppskattar Minecrafts pvp läge. Äter gröt på morgonen istället för yoggi, alla vet ju att man står sig längre på mejeriprodukter.

Ja med det sagt så mena jag inget av det utan alla får tycka som de vill men tråden handlar om Pubg relle innan nyår


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@T.Mani: zombie mode kan de så gärna få skippa. Löjligt mode. Fixa gameplay nätkod optimering. Sedan fler banor. Men bluehole har redan fått sina pengar. Tycker utvecklingen av spelet börjat stagnera.

Medlem

Vet inte varför med läste ”Butthole” i rubriken? Dags att somna om och inte gå upp såhär okristligt tidigt på en ledig dag


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av quietlion:

Vilket trams. Jag vet inte varför Bluehole och andra är så inriktade på "lanseringen". Eftersom spelet är tillgängligt för vem som helst som är villig att betala så är det redan lanserat, oavsett om det finns en "early-access"-stämpel eller inte.

Jag har några hundra timmar i PUBG och tyckte inledningsvis att det var ett roligt spel, men nu börjar intresset mattas av ordentligt. Nu när succén är ett faktum så är det ju solklart att Bluehole inte är speciellt intresserade av att lösa den fruktansvärda optimeringen som de först lovade att göra, utan att man lägger nästan all energi på mer content. Att man med ett 1080-kort inte kan komma upp i ens 80-90 stabila fps med lägsta möjliga grafik-inställningar är skandal av episka mått.

Att det här spelet kommit upp i dessa försäljningssiffror är helt otroligt, men det tyder på att spelidén är väldigt lyckad. Jag tror att många kommer lämna det här skeppet så fort en annan utvecklare släpper samma spel fast optimerat och polerat.

jag håller stabila 65-75 FPS på en oklockad 2500K med geforce 970 i 3440x1440P sen 2 patcher tillbaka.
Detta med high settings

Medlem
Skrivet av quietlion:

Att det här spelet kommit upp i dessa försäljningssiffror är helt otroligt, men det tyder på att spelidén är väldigt lyckad. Jag tror att många kommer lämna det här skeppet så fort en annan utvecklare släpper samma spel fast optimerat och polerat.

Det tar flera år att göra ett AAA spel.
Du kan nog vara lugn med att ingen kommer släppa ett "optimerat och polerat" PUBG i en snart framtid

Medlem

@Tsteken: Jamen dåså, om du är nöjd så finns det självklart inga problem.

Jag får runt 75-85 fps med en 3770k klockad till 4,5 ghz och ett överklockat 1070 i 1080p på low settings. Om spelet nu hade hängt kvar runt 80fps hela tiden så hade jag kanske inte tyckt att det varit ett problem att jag inte når 120-144fps som min skärm mår bäst av. Men nä, spelet dippar ner till 35-40 fps i en del scenarion och med tanke på hur jävla fult det här spelet är på low så är det sjukt tragiskt.

Dom senaste dagarna har jag sett massa klipp på deras subreddit där nätkoden verkar helt åt helvete och folk pumpar 30 skott i någon utan att dom dör, man kan knappt skjuta folk som är i vatten? Många får också någon slags delay i början på varje match så det inte går att träffa ett skit och motståndarna studsar runt på skärmen. Men såklart ska spelet vara "esport ready" direkt och man börjar hålla turneringar medans det är i early access. Dom har ju inte ens ett spectator tool som visar vart folk verkligen siktar?

Nä herregud, jag spelade runt 100 timmar och sen la jag den här skiten på hyllan, vi får väl se hur det ser ut om två år.

Nu känns det bättre, angry rant över...


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

@quietlion: Mitt 1070 gör 100+ fps på medium/high

Ditt system kanske är bottleneckat någonstans eller så har det andra problem?

Medlem

Jag själv är helt övertygad om att de släpper det 2017, varför då kanske någon undrar?

Jo för,
man kan då säga, titta vi höll vad vi lovade och ingen kommer att ifrågasätta att det släpps med max 2 banor.

De kan då med "gott samvete" och lite kritik släppa kartpaket och utrustningspaket i början av nästa år till ett "hyggligt högt pris", det är bara att ta fram kalkylatorn och se vad 16 eller fler miljoner eller en rätt hygglig del därav gånger kanske 150-200:- eller mer blir.

Skulle tro att de nästan har svårt att andas där borta med massivt dreglande över en dylik hög med pengar till.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av sam_s:

@Tsteken: Jamen dåså, om du är nöjd så finns det självklart inga problem.

Jag får runt 75-85 fps med en 3770k klockad till 4,5 ghz och ett överklockat 1070 i 1080p på low settings. Om spelet nu hade hängt kvar runt 80fps hela tiden så hade jag kanske inte tyckt att det varit ett problem att jag inte når 120-144fps som min skärm mår bäst av. Men nä, spelet dippar ner till 35-40 fps i en del scenarion och med tanke på hur jävla fult det här spelet är på low så är det sjukt tragiskt.

Dom senaste dagarna har jag sett massa klipp på deras subreddit där nätkoden verkar helt åt helvete och folk pumpar 30 skott i någon utan att dom dör, man kan knappt skjuta folk som är i vatten? Många får också någon slags delay i början på varje match så det inte går att träffa ett skit och motståndarna studsar runt på skärmen. Men såklart ska spelet vara "esport ready" direkt och man börjar hålla turneringar medans det är i early access. Dom har ju inte ens ett spectator tool som visar vart folk verkligen siktar?

Nä herregud, jag spelade runt 100 timmar och sen la jag den här skiten på hyllan, vi får väl se hur det ser ut om två år.

Nu känns det bättre, angry rant över...

Här gick vi all in på rage, jag syftade mer på att min PC är midrange och 6 år gammal förutom grafikkortet. Spelet är inte superoptimerat men om ditt 1070 inte fixar mer än 75-85fps med dippar i 1080P är nåt riktigt illa.
Gällande det andra du skriver är jag beredd hålla med, jag rageloggade igår och i förrgår. shotgun 3x i magen closerange och min motståndare ryggade inte ens. Extremt mycket desync. där min fps nu är bra är resten sämre.
Jag tror dem blev för stora för snabbt för sitt eget bästa.
Stabil release 2017 är en omöjlighet imho.
Ha d gött i gamingdjungeln

1
Skriv svar