Spelhjälpen i helgen – här hittar du hela maratonschemat

Robot
Spelhjälpen i helgen – här hittar du hela maratonschemat

26 timmar spelmys för ett gott ändamål.

#spelhjälpen, #spelhjälpen-2017


Medlem

fin grej! blir nog att jag tittar in!

Skribent

@karatekex: Skoj!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Var är det någonstans? Sänds det på twitch eller dylikt?

Medlem

Bra initiativ och fin idé.

Men man undrar varför man enbart skall hjälpa en del av flyktingar, dvs Kvinnor?

Awesome Games Done Quick, var inte sexistiskt och diskriminerade inte i sitt bistånd iaf.


signatur

P.L.U.R

Skribent

@SorbP: Nu är det ju inte bara människor på flykt som Kvinna till Kvinna jobbar med, utan ett bredare spektra än så.

Skamlöst saxat från KTK:s hemsida: ”Kvinna till Kvinna jobbar för kvinnors rättigheter i 20 länder. Genom din gåva är du med och ser till att våldsutsatta kvinnor får hjälp och en bättre framtid. Tillsammans stoppar vi sexuella övergrepp i skolor. Vi skapar trygga platser längs flyktvägar och ger kvinnor förutsättningar att ta makten över sina egna liv.”


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@Johan Olander: Well får nog tolka det som att de siktar in sig på en målgrupp vilket är rätt sexistiskt.

Skall vi vara humanitära kan vi vara humanitära och inte diskriminera.

Sen finns det redan X-antal sådana här organisationer, finns noll för män, vilket är rätt synd då mörkertalet är stort och stigmat enormt.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Bra initiativ och fin idé.

Men man undrar varför man enbart skall hjälpa en del av flyktingar, dvs Kvinnor?

Awesome Games Done Quick, var inte sexistiskt och diskriminerade inte i sitt bistånd iaf.

Ja, nog är det fantastiskt. Man får inte ens skicka en slant till kvinnor som får stryk nuförtiden utan att anti PK-polisen slår till. MEN MÄNNEN DÅ?!?!?!?!?!?!??!?!?!

Medlem
Skrivet av SkabbKrabban:

Ja, nog är det fantastiskt. Man får inte ens skicka en slant till kvinnor som får stryk nuförtiden utan att anti PK-polisen slår till. MEN MÄNNEN DÅ?!?!?!?!?!?!??!?!?!

Ingen god gärning går ostraffad...

Inaktiv
Skrivet av SkabbKrabban:

Ja, nog är det fantastiskt. Man får inte ens skicka en slant till kvinnor som får stryk nuförtiden utan att anti PK-polisen slår till. MEN MÄNNEN DÅ?!?!?!?!?!?!??!?!?!

Varför ska man ge pengar till kvinnor som får stryk?

Finns vettigare saker att ge pengar till, t.ex. alla miljontals som fortfarande svälter i världen.

Medlem

@anon_306295: Fritt fram att starta en egen insamling för valfri välgörenhetsorganisation. Att du ens kritiserar vad en grupp människor, på ideéll basis, väljer att samla in pengar till är patetiskt. Vänligen skit ner dig.

Inaktiv
Skrivet av Tsin:

@Pecman: Fritt fram att starta en egen insamling för valfri välgörenhetsorganisation. Att du ens kritiserar vad en grupp människor, på ideéll basis, väljer att samla in pengar till är patetiskt. Vänligen skit ner dig.

Ja det är fritt fram för mig att göra det.
Varför är det patetiskt att kritisera vad en grupp människor väljer att samla in pengar till?

Medlem
Skrivet av Tsin:

@Pecman: Fritt fram att starta en egen insamling för valfri välgörenhetsorganisation. Att du ens kritiserar vad en grupp människor, på ideéll basis, väljer att samla in pengar till är patetiskt. Vänligen skit ner dig.

De får göra vad fan de vill, men de lär ju inte förvänta sig något stöd om de skall vara sexistiska, iaf inte från mig.

Skall man syssla med välgörenhet, speciellt när det handlar om flyktingströmmarna kan man ju se till hela strömmen och inte segregera en grupp, ser du inte problemet med det så antar jag att sannolikheten är större att du sitter och mumsar i dig ett par bajsiga kalsonger än att jag misslyckas med att gå på toa


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SkabbKrabban:

Ja, nog är det fantastiskt. Man får inte ens skicka en slant till kvinnor som får stryk nuförtiden utan att anti PK-polisen slår till. MEN MÄNNEN DÅ?!?!?!?!?!?!??!?!?!

Om det är vad du får ut av det jag sa, så plz scrolla vidare du lär ha problem att knyta skorna och gå och tugga bubbelgum samtidigt.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Den här insamlingen fick ihop 50k ungefär.

Det är en fin grej, men ärligt talat så lär det inte göra så mycket mer än att få de som donerade och arrangerade eventet att känna sig lite bättre, kommer göra föga för de utsatta man faktiskt vill hjälpa.

För precis som allt bistånd så genererar det väldigt sällan någon reel förändring, om det ens når "slutanvändaren".

för problemet är lite större än att det saknas mat och filtar åt de som flyr, problemet är en global hegemoni som kräver att man på allvar börjar göra upp med nationalstaten.

Men det är ingen som ens tänker den tanken

Kanske bara jag som är lite bitter.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Känns som den här välgörenhetsrörelsen har en helt annan baktanke än Games Done Quick (GDQ)?

Ta namnvalet GDQ vs. Spelhjälpen - det ena namnet trycker på att underhållningsvärdet är att presentera speedrunning (av de bästa i världen), medan pengar för välgörenhet samlas in - oavsett könstillhörighet.

Det andra namnet fokuserar på själva välgörenheten, medan underhållnimgsvärdet är sekundärt och inget annat än "spel" i sig. Denna rörelse känns för mig, vid första anblick och utan närmare research som en onödig kopia vars fokus är att låna ett välgörenhetskoncept för att styra var pengarna ska. Det är förvisso aldrig fel sålänge allt sker transparent, ärligt och snyggt. Bara tiden kan utdöma detta... får se om spelhjälpen rullar på i några år utan kontrovers.

Jag kan ha helt fel, eller så kan mina fördomar bli besannade - troligtvis (och förhoppningsvis) det första...

Edit: ser nu i tråden att det är ingen som diskuterar innehållet? Helgen är förbi men ingen har skrivit något om innehållet var bu eller bä?

Edit 2: Jag är personligen trött på den trendbubbla som går att det endast är synd om kvinnorna i samhället, män inte får vara medlem/skriva i vissa Facebook kanaler, en hel konsert för endast kvinnor (för att de ska känna sig trygga) och liknande könsdiskriminerande koncept som skapas och hålls undan för undan, under de senaste 2-3 åren. Det viktiga att komma ihåg är att sexism är okej, så länge det är mot män.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Är det på riktigt!?
Jag trodde först att det här var ett dåligt skämt!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Känns som den här välgörenhetsrörelsen har en helt annan baktanke än Games Done Quick (GDQ)?

Ta namnvalet GDQ vs. Spelhjälpen - det ena namnet trycker på att underhållningsvärdet är att presentera speedrunning (av de bästa i världen), medan pengar för välgörenhet samlas in - oavsett könstillhörighet.

Det andra namnet fokuserar på själva välgörenheten, medan underhållnimgsvärdet är sekundärt och inget annat än "spel" i sig. Denna rörelse känns för mig, vid första anblick och utan närmare research som en onödig kopia vars fokus är att låna ett välgörenhetskoncept för att styra var pengarna ska. Det är förvisso aldrig fel sålänge allt sker transparent, ärligt och snyggt. Bara tiden kan utdöma detta... får se om spelhjälpen rullar på i några år utan kontrovers.

Jag kan ha helt fel, eller så kan mina fördomar bli besannade - troligtvis (och förhoppningsvis) det första...

Edit: ser nu i tråden att det är ingen som diskuterar innehållet? Helgen är förbi men ingen har skrivit något om innehållet var bu eller bä?

Edit 2: Jag är personligen trött på den trendbubbla som går att det endast är synd om kvinnorna i samhället, män inte får vara medlem/skriva i vissa Facebook kanaler, en hel konsert för endast kvinnor (för att de ska känna sig trygga) och liknande könsdiskriminerande koncept som skapas och hålls undan för undan, under de senaste 2-3 åren. Det viktiga att komma ihåg är att sexism är okej, så länge det är mot män.

Innehållet var cringe-level dåligt imo. Men det kanske blir bättre framöver, den som lever får se.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar