Star Wars: Battlefront II:s ingame-valuta har fått ett pris

Robot
Star Wars: Battlefront II:s ingame-valuta har fått ett pris

Betan får hård kritik för pay-to win- och gambling-inslag.

#dice, #ea, #pay-to-win, #star-wars-battlefront-ii


Medlem

Inte bara VG247 och Forbes som har kritiserat spelets p2w element. Även Totalbiscuit har gjort det i denna video https://www.youtube.com/watch?v=YMDGPSWWA18

Medlem

Men då vet jag vilket spel jag definitivt inte skall köpa.

MEG
Medlem

Tack men nej tack...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har egentligen inget emot att man kan köpa ingame grejer för vanliga pengar om det sköts som i wow tex där det bara är kosmetiska saker och typ mounts som går i samma hastighet som alla andra, men pay 2 win kommer jag aldrig stödja när det gäller ett sk fullprisspel.
enda chansen jag köper det här är om dom släpper singelplayer delen separat mot en billigare peng.

Medlem

Tack och adjö för min del Dice!

Medlem

@Jozo: bra! Du blir inte saknad! 😁

Sorry, men det kommer inte köpas några lootboxes här inte. Dåligt genomtänkt som vanligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir inget köp fö min del, håller mig till första spelet och dess DLC'n.
Särskilt då dom inte sagt ett knyst om något Anti-Fusk system I Battlefront 2, då kan spelet inte bli något annat än en flopp om dom också lusar ner den med mikrotranskationer.

Medlem

Oroande trend. Alla releaser man varit lite sugen på denna hösten har varit fulla av sån här skit. Om dessa (bf2, mordor etc) säljer bra så är nog en ny standard spikad.

Medlem

Dice used to be nice now just BAJS!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Folk som seriöst står bakom detta och tycker det är en bra idé får gärna förklara för mig varför ni tycker så. Ser bara girighet i lootboxes finns inget annat att säga om det. Att det fortfarande är ett sådant stort koncept som förstör spel som i grunden faktiskt är otroligt underhållande och välgjorda är en skam. Finns ingen bortförklaring mot de Dica och EA gjort med SWBF2 det är riktigt jävla smutsig p2w.

Sen tycker jag det är mycket fokus på just SWBF2, tycker vi måste kolla på lootbox konceptet överlag då det börja spåra ur helt. Ta en titt på MESoW som nyss släpptes där monolith valde att lägga till lootboxes och sedan ta 600kr för spelet. Ja man är inte tvingad till att köpa lootboxes men av de streams jag sett av MESoW så verkar det vara en OTROLIG grind om du inte väljer att köpa lootboxes. Sen bara tänk att detta ord existerar nu "Legendary uruk"...
Fyfan lootbox konceptet måste ta slut asap.

Ambassadör
Xbox

Det är väl också som så att de crystals man kan tjäna i spelet inte är knutna till hur bra man gör ifrån sig, alltså man får lika få oberoende på om man spelar bra eller dåligt. Grind grind grind.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Största anledningen till att jag aldrig hade kul i betan. Gav det 2,5h totalt men nä, blir inget köp denna gång.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är väl också som så att de crystals man kan tjäna i spelet inte är knutna till hur bra man gör ifrån sig, alltså man får lika få oberoende på om man spelar bra eller dåligt. Grind grind grind.

Glöm inte att din personliga XP inte är värd ett skit. Här levlar vi upp genom att få random starcards istället. Herregud...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ebackman2:

Glöm inte att din personliga XP inte är värd ett skit. Här levlar vi upp genom att få random starcards istället. Herregud...

Star Wars: Bingofront the Lotto Edition.

Fy fan.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Har för mig att du bara fick shards för att crafta saker typ varannan match i betan. Spelade ingen roll alls om jag stompade hela servern eller inte. De bara liksom dök upp helt random efter vissa matcher å det va väl typ +20-40 man fick då

Medlem

Dice har inte gjort ett bra spel sen bf4

Medlem

Varenda spel som släpps nu ska ha microtransaktioner. Till och med singleplayer spel, hur kunde de bli så här urballat

Medlem

DICE gör fantastiska spel, det är EA som saboterar. Tänk er ett nytt dark forces med frostbite-motorn. MUMS.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av tricky:

Största anledningen till att jag aldrig hade kul i betan. Gav det 2,5h totalt men nä, blir inget köp denna gång.

Funderar på Origin-access. Läste att du kör en sådan prenumeration. Är det värt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Varenda spel som släpps nu ska ha microtransaktioner. Till och med singleplayer spel, hur kunde de bli så här urballat

Hur? För att det fungerade. Folk köper, köper och köper.

Medlem

Ok, så det är det här vi får istället för Season Pass.... om ni prompt måste ha in pengar utöver försäljningen av standard spelet så tar jag mycket hellre ett season pass istället för detta.

Medlem

@Dreijer: Fast gör dom verkligen det? Om man kunde kolla på statistiken så tror jag det är mindre än 20% av de som äger spel med mikrotransaktioner som faktiskt lägger sina pengar på det. Eller nu när jag tänker på det så är det nog skillnad från spel till spel.
Spel med kosmetiska mikrotransaktioner tror jag en stor andel betalar för, medans spel som SWBF2 eller MESoW tror jag det är väldigt få som betalar.

Medlem

@jamorro: eh jo, bf1 var hästlängder bättre än bf4 som var ett redigt skitspel jämfört med bf3, allt från buggar till ban-design och klutter. Dagens bf4 är långt från samma skit det var vid lansering dock.

Medlem

Aldrig i livet att jag sponsrar de här utsugarna genom att köpa deras skit till spel igen! Sista bra de levererade var Battlefield 2.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Tycker Overwatch är ett lysande exempel på väl hanterat släpp. Massor med gratis content och jippon... Bra uppdateringar med nya heroes. Lootbox är endast kosmetiskt....Har inte betalat en krona mer än vid första köp. Snyggt hanterat..

Ambassadör
Xbox

Vore det inte intressant om FZ fick till lite intervjuer med DICE syn på saken? Kanske med andra spelmakare i Sverige?


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

Jim sterling laddade upp detta nyss om nån är intresserad

Medlem
Skrivet av fredo:

Tycker Overwatch är ett lysande exempel på väl hanterat släpp. Massor med gratis content och jippon... Bra uppdateringar med nya heroes. Lootbox är endast kosmetiskt....Har inte betalat en krona mer än vid första köp. Snyggt hanterat..

Håller med! Har lagt ner runt 500h på spelet hittills, och de få gånger jag har köpt lootboxar så har det varit för att jag vill stödja utvecklaren och inte för att jag känt mig tvungen.

123
Skriv svar