Battlefront II och Andromeda kommer till EA/Origin Access

Robot
Battlefront II och Andromeda kommer till EA/Origin Access

EA fyller på i biblioteket för sina prenumerationstjänster.

#ea, #ea-access, #mass-effect-andromeda, #origin, #origin-access, #star-wars-battlefront-ii


Gnällkuk

Trevligt Skaffade tjänsten för ett halvår sedan eller så, det finns faktiskt ett riktigt digert utbud av bra spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vadå "Sims 4 innan release", spelet är väl redan ute?

Redaktör

@Avedagreat: Inte till Xbox One (och PS4).


signatur
Medlem

@Tomas Helenius jag insåg detta efter jag kommenterat att EA acces var till X1. Så ni har rätt ber om ursäkt om det lätt drygt.

Redaktör

@Avedagreat: Äh, ingen fara! Lite rörigt med två snarlika namn, känns som att båda kunde ha hetat EA Access. Kanske låta oss ta del av båda oavsett plattform också. Hint hint, EA.


signatur
Medlem

10 timmar borde man väl kunna plöja genom kampanjen till Battlefront 2 på, billigt och bra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

10 timmar borde man väl kunna plöja genom kampanjen till Battlefront 2 på, billigt och bra.

Kampanjer brukar vara begränsade. Var så i titanfall 2 och BF1

Medlem

Jag spelar spel från EA Access flitigt på Xbox One. Vissa mer än andra. Tyvärr får ju långt ifrån alla spelen plats på hårddisken... och med Xbox Game Pass också blir det ännu mera trångt. Men det får väl sägas vara ett lyxproblem i sammanhanget. EA Access kostar runt 20 kr och Xbox Game Pass 79 kr eller 99 kr i månaden (79 tror jag) och för det får man tillgång till...150 spel kanske? Så jag klagar inte.

Eller jo, jag klagar, pyttelite.

Mass Effect Andromeda... Någon id'e att spela det om man inte har spelat Mass Effect 1-3? Jag har i och för sig spelat typ 2-3 timmar Mass Effect till Xbox 360.

Inaktiv

Kanske bäst att jag börjar utnyttja mina 10 timmar som jag har av Mass Effect: Andromeda Star Wars: Battlefront II väntar jag med.

Köper för övrigt aldrig spel längre på Origin (med undantag när EA nästan ger bort spel, som de gjorde med Star Wars: Battlefront för några veckor/månader sen), då stora titlar nästintill alltid kommer till Origin Access. Det är bara en tidsfråga om när Star Wars: Battlefront II kommer till Origin Access också.

Medlem

@kebbe: Troligtvis endast MP, brukar vara så på deras (EA) titlar.

Medlem

Jag har haft Origin Access i 3 månader ungefär. Erkänner att jag haft en viss skepticism men nu har jag börjat uppskatta konceptet.
Det är ingen stor spellista att välja från just nu men hade det inte varit för Access hade jag nog inte ens spelat Battlefield 1 t.ex. När Battlefront 2 släpps ska jag definitivt köra det via Access.

Den största nackdelen jag sett (som är relevant för mig iallafall) är att om man tidigare äger ett spel via vanliga origin, som t.ex Dragon Age Inquisition, och sedan skaffar Origin Access och uppgraderar ens vanliga version till "Digital Deluxe" versionen så är ens sparade spel ej längre kompitabel med orginal Origin versionen om du senare avslutar Origin Access.
Likadant med Mass Effect 3: Äger du det sedan tidigare (men som ej är komplett med alla DLC) och uppgraderar till Deluxe så funkar inte dina sparade spel med din gamla vanliga Origin version om du avslutar Access i framtiden.

1
Skriv svar