Assassin's Creed Origins "återuppfinner inte hjulet"

Robot
Assassin's Creed Origins "återuppfinner inte hjulet"

Regissören tror ändå att det blir en "unik upplevelse".

#assassins-creed, #assassins-creed-origins, #ubisoft


Medlem

Ser verkligen fram emot det här.
Lite surt bara att Destiny 2 kommer några dagar innan.... host host börjar känna mig små sjuk. bäst att stanna hemma nån månad.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ser verkligen fram emot det här.
Lite surt bara att Destiny 2 kommer några dagar innan.... host host börjar känna mig små sjuk. bäst att stanna hemma nån månad.

Äh, gör som en annan: vänta tills det ligger i rea-korgen och få med alla tillägg. Hur bråttom kan man ha att spela alla spel? ^^

Medlem

@deezel: ganska mycket. varit torka länge. Trött på buggiga och laggiga PUBG nu.

Medlem
Skrivet av deezel:

Äh, gör som en annan: vänta tills det ligger i rea-korgen och få med alla tillägg. Hur bråttom kan man ha att spela alla spel? ^^

Har börjat göra så mer och mer. När jag var yngre förbokade jag många spel för att jag inte ville missa något. Sen brukade jag fastna för något av dem och resten blev liggande. Sånt slöseri med pengar att jag får ont i magen när jag tänker på det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Fastnade inte alls för trean.
Älskade Black Flag.
Ser fram emot det här väldigt mycket.
Skynda skynda skynda!

Är det standalone DLC de menar eller måste man ha kvar spelet för att kunna spela DLC paketen som kommer? Till Black Flag fanns det standalone DLC (Freedom Cry) som inte krävde att man hade originalspelet installerat fortfarande.

Medlem

Fastnade aldrig för Black Flag främst för att jag var kass på att styra o skjuta med de stora skeppen. Avskydde även att man inte kan huka sig manuellt i Black Flag o alla tidigare AC spel.

Jag tycker mest om AC Unity och AC Syndicate. Det gjorde massor att kunna gå ner o huka sig tycker jag för stealth inslagen. Köpte AC Origins till Steam i Söndags och tror spelet blir riktigt mäktigt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Man är lite nyfiken på hur det här spelet kommer tas emot. Ubisoft har ju haft lite uppförsbacke på senare tid.
Trots vassa betyg för ex watchdogs 2 så gick det ju inte så bra för spelet tydligen och det verkar vara rätt svalt intresse för detta spelet också.
Nog dags för Ubisoft att slänga ut något som inte har med dessa spel serier att göra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Var intressant tills jag såg skadesiffror segla över fienders huvud samt stridssystem som inte flyter längre utan är random animationer mot varandra alá Dark Souls.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Man är lite nyfiken på hur det här spelet kommer tas emot. Ubisoft har ju haft lite uppförsbacke på senare tid.
Trots vassa betyg för ex watchdogs 2 så gick det ju inte så bra för spelet tydligen och det verkar vara rätt svalt intresse för detta spelet också.
Nog dags för Ubisoft att slänga ut något som inte har med dessa spel serier att göra.

Svalt intresse? Detta är nog bästa spelet som kommer i höst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Ja svalt intresse. Tycker inte det är något jätte drag bland spelare om det här spelet faktiskt. Jasså? Jag är tveksam. Men vi får väl se om Ubisoft lyckats fräscha upp Ass Creed serien.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Makkapakka: stridssystem random ala dark souls? Finns inget random där? Vad talar du om? Du gör attacken/animationen som tillhör kombinationen du gör. Eller menar du att fienden inte har en förutbestämd attackkedja, utan väljer attacker beroende på flertalet faktorer?

Gen
Medlem

Jag tror faktiskt på detta. Unity var väl okej efter många patcher men ändå hyfsat själlöst. Har inte ens orkat titta på Syndicate och efter Black Flag orkade man inte med Rogue. Känns som ett riktigt trevligt spel att lira på 4K TVn med surroundsound och en Xbox One kontroller samt chips och en god öl inom räckhåll.

Medlem

@Smoo87: Menar att animationerna inte flyter ihop utan bägge gör en rörelse, sedan avbryts abrupt den långsammaste rörelsen och startar en "aj!" animation istället. Gamla AC flyter på med blockeringar och dylikt, medans Dark Souls esque strider är animationsspam.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fastnade aldrig för Black Flag främst för att jag var kass på att styra o skjuta med de stora skeppen. Avskydde även att man inte kan huka sig manuellt i Black Flag o alla tidigare AC spel.

Jag tycker mest om AC Unity och AC Syndicate. Det gjorde massor att kunna gå ner o huka sig tycker jag för stealth inslagen. Köpte AC Origins till Steam i Söndags och tror spelet blir riktigt mäktigt.

Jag tycker att Black Flag är ett av de bättre AC, mest tackvare storyn. Men jag håller med dig om att kontrollerna blev bättre i både Unity och Syndicate. Mest på grund av separata knappar för att smyga och att klättra neråt. Änterhaken i Syndicate var också smidig när man ville ta sig fram i London


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar