Battlegrounds når drömgränsen – 2 miljoner spelare samtidigt!

Robot
Battlegrounds når drömgränsen – 2 miljoner spelare samtidigt!

PUBG fortsätter slå rekord på löpande band.

#playerunknowns-battlegrounds, #steam


Medlem

Alltså, det känns som att jag spelar någon alfaversion av ett annat mästerligt spel när jag spelar PUBG. Hela världen är helt tagna av PUBG, som slår rekord på rekord. Döma av min förvåning när jag köpte spelet och kom in i något som kändes som en halvlaggig beta till en arma 3 mod. Jag säger inte att spelet var tråkigt, men förstår verkligen inte hur detta kan ha blivit en sån dundersuccé😧

Medlem

Roligt för dom! Och oss spelare.
Men samtidigt känner jag spontant att dom måste öka. Det måste hända mer och oftare.


signatur

Niet.

Medlem

Gillar mer RockPaperShotguns namn för spelet, Plunkbat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Snart kommer FZ nå drömgränsen om att ha skrivit 2 miljoner artiklar om PUBG!

Inaktiv

@Avedagreat: Iaf nå 2 miljoner kommentarer om att de skriver för mycket om PUBG.

Medlem

Inväntar på att en vettig utvecklare gör ett Battlegrounds lir innan jag hoppar på!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Egentligen är det helt ofattbart hur det kunnat bli så populärt med tanke på hur fruktansvärt dåligt optimerat det är och alla buggar som finns. Missförstå mig inte, jag gillar spelet i sig, närmare 500 timmar och de är väll först nu de senaste 100 timmarna man börjat undra varför inget händer med optimeringen. Känns som fokus ligger helt fel just nu när de lägger alldeles för mycket energi på turneringar och leaderboards osv. Men men, man är som de flesta andra, man tragglar på
Undra när nästa liknande spel i first person dyker upp.

Medlem

@Hecce: duger inte PUBGs first person för dig? men kan hålla med. Fixa mekaniken och optimeringen innan annat lull som leaderboards, kosmetiska föremål osv.

Medlem

Har inte haft någon aning om detta spel från nu.

Jaja och det är beta än, vilken platform för detta spel då?

Skrivet av broken-arrow:

Har inte haft någon aning om detta spel från nu.

Jaja och det är beta än, vilken platform för detta spel då?

Enbart på PC än så länge har jag för mig.

Medlem

Folk tröttnar snart på det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Haziza:

Inväntar på att en vettig utvecklare gör ett Battlegrounds lir innan jag hoppar på!

Testat Fortnite Battle Royale? Jag och mina polare kör det i princip varje kväll.

Det flyter på grymt bra och har en rätt rolig twist på spelkonceptet, det är dessutom helt gratis.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Avedagreat: Haha.

Angående spelet: Jag förstår inte heller hur detta kan ha blivit en sådan succé. Visst, det är lite likt CS i den bemärkelsen att du som nybörjare har en chans att få överleva en längre stund beroende på en hel massa saker.

Däremot ska jag säga att PUBG är ett av endast två stycken spel jag begärt refund på via Steam (och då äger jag säkert 600st.) Ett så patetiskt dåligt optimerat spel att jag började skratta. Detta var i mars har jag för mig och mycket kanske har blivit bättre sedan dess, även om jag faktiskt tvivlar.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Folk tröttnar snart på det.

Uppenbarligen inte. Det växer på ett sällan skådat vis.

Skrivet av kEJTLiN:

Däremot ska jag säga att PUBG är ett av endast två stycken spel jag begärt refund på via Steam (och då äger jag säkert 600st.) Ett så patetiskt dåligt optimerat spel att jag började skratta. Detta var i mars har jag för mig och mycket kanske har blivit bättre sedan dess, även om jag faktiskt tvivlar.

Det släpptes i mars, och var väldigt dåligt optimerat då, ja. Men idag är det fullt spelbart och fungerar tonvis bättre. Många av problemen är utsuddade eller förbättrade - måhända att det finns kvar "skit man stör sig på" men spelet består än. Testa det med ett gäng polare, det är många gånger roligare än att kuta runt solo.

Medlem
Skrivet av hälliz:

Uppenbarligen inte. Det växer på ett sällan skådat vis.

Klart det växer när det är nytt. Det är så det brukar vara, men det är också ett Early Access-spel och de brukar dö ut ganska rejält innan de blir färdiga. En anledning att det har blivit så populärt är ju för att alla pratar om det överallt. Alla vill spela det som är populärt. Tittar på man Steam finns det dock väldigt mycket missnöje med det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

1
Skriv svar