Nintendo varumärkesskyddar ... Game Boy!?

Robot
Nintendo varumärkesskyddar ... Game Boy!?

Det här luktar Game Boy Classic. Dags att göra fingrarna redo för Tetris?

#game-boy, #game-boy-classic, #nes-classic, #snes-classic


Medlem

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Lard von Bacon: till skillnad från alla andra spelföretag som inte vill tjäna pengar och driver ren välgörenhet...

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.

Går ju finfint att spela (nästan) alla spel på NES Classic redan, så bara för dem att öppna upp det.

Tror de hade kunnat tjäna väldigt mycket mer om de hade någon bra "Classic store" där man kunde köpa spelen och snabbt ladda ner de för sisådär en 20kr per spel. Jag tror heller inte något gammalt spelbolag (som kanske inte ens finns kvar för övrigt) skulle klaga att få in lite extra pengar på något spel de släppte för 20+ år sedan som nu blivit populärt igen iomed Classic konsoll.
Men men, som man skrev i Warcraft: greedisgood.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.

De tjänar ju inte lika mycket pengar på det dock


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Kanske är det dags att göra uppföljaren på Game Boy Advance? Nintendo sade ju att DS inte var någonting som skulle ersätta Game Boy. Nu när de har haft tid att utveckla uppföljaren i 16 år så börjar det bli dags

Medlem

Hoppas den blir lika sällsynt som NES och SNES classic!

Gnällkuk

Ser ut som det blir en app som liknar en Gameboy, sen köper man väl sol till den misstänker jag och spelet och Gameboy-appen blir beroende av varandra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.

Kommer efter N64 classic säkert (Såvida dom inte gör GC och Wii classic också ;D )

Skägg.
10 Chambers

Kommer en video ikväll/imorgon där vi pratar om "classic"-versioner av gamla konsoler.


signatur
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag har en jättebra idé - gör en enda konsol som kan spela alla äldre titlar så slipper de göra femtioelva olika 'Classic'. Nej, just det, det är Nintendo och de vill kunna mjölka konsumenterna.

Du missar verkligen poängen med Classic, hela grejen är att efterlikna originalkonsolen som folk är fäst vid. Ditt idé finns redan, det kallas Virtual Console som finns till Wii U och kommer väl snart även till Switch.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Går ju finfint att spela (nästan) alla spel på NES Classic redan, så bara för dem att öppna upp det.

Tror de hade kunnat tjäna väldigt mycket mer om de hade någon bra "Classic store" där man kunde köpa spelen och snabbt ladda ner de för sisådär en 20kr per spel. Jag tror heller inte något gammalt spelbolag (som kanske inte ens finns kvar för övrigt) skulle klaga att få in lite extra pengar på något spel de släppte för 20+ år sedan som nu blivit populärt igen iomed Classic konsoll.
Men men, som man skrev i Warcraft: greedisgood.

Du kan redan köpa klassiska spel via Virtual Console, kostar mer än 20kr dock.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

en gameboy mini fan va coolt det hade varit.

1
Skriv svar