Mashinky – strategiskt tågbyggande nu på Steam

Robot
Mashinky – strategiskt tågbyggande nu på Steam
Medlem

Spännande, gillade Railroad Tycoon 3 förr i världen.

Liten rättning bara, ångan kom ju från kol som också är ett fossilt bränsle.

Medlem

Hurra!! Mer tåg till folket!

Avstängd

@Arcadia: Fast ånga kommer från vattnet, kolet värmer upp vattnet.

Medlem

@xtrem11: Menar du att det är möjligt att driva ånglok utan fossila bränslen?

Megadelux

Sätt er och lira lite Factorio? Det är grymt jävla kul.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

@xtrem11: Menar du att det är möjligt att driva ånglok utan fossila bränslen?

Han/hon påpekade bara att ångan inte kommer direkt ifrån kol. Vilket de flesta givetvis förstår utan att man ska behöva skriva det så pass utförligt.

Men för att svara på din fråga: Ja man kan självklart driva ett ånglok utan fossila bränslen.

Medlem

Ser väl trevligt ut men ... Early Access såklart. Får se om jag kommer ihåg det när det är färdigt...

Skrivet av Arcadia:

@xtrem11: Menar du att det är möjligt att driva ånglok utan fossila bränslen?

Så länge man kokar vattnet så ja, om det däremot är tillräckligt effektivt att driva ett ånglok med tex solkraft som värmer vattnet kan jag inte svara på.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Så länge man kokar vattnet så ja, om det däremot är tillräckligt effektivt att driva ett ånglok med tex solkraft som värmer vattnet kan jag inte svara på.

Kärnkraft kan göra det utan problem.

Avstängd

@Arcadia: Ja visst, det är fullt möjligt. Läs om det här projektet, karbon neutral ånglok: http://csrail.org/newsroom?tag=Milwaukee%20Zoo%20Train

Edit: Fast det var inte det jag menade som andra påpekade.

Medlem

@Exxo: Jag omformulerar frågan: drevs 1800-talets ånglok, som avses i artikeln, av fossila bränslen eller inte? När man skriver "från ånglok till fossila bränslen" så menar man ju givetvis inte att 1800-talets ånglok drevs av kärnkraft.

Avstängd

@Arcadia: Kanske är det så att spelets ånglok moderniseras genom forskning.

Anledningen till att jag rättade dig var för att du rättade skribenten. Klart att det krävdes fossila bränslen för att driva ånglok. När skribenten skrev "ånga till el och fossila bränslen " då vet vi vad det handlar om, det behövdes ingen rättelse lika mycket som det behövdes en rättelse när du skrev ånga kommer från kol.

Jag var på en av mina "låt de smaka på sin egen medicin" humör.

Medlem

OpenTTD är så stort och bra just för att det har multiplayer. Ser inget om multiplayer till det här spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: det är släppt i Early Access och skaparen har sagt att det ska komma upp till 8 spelare multiplayer. När det händer är dock högst oklart.

Avstängd

Med risk att låta tjatigt så har man faktisk använt trä som bränsle för ånglok. I USA har man gjort så enda fram till 1870-talet. Sök "wood steam trains" på google.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

@Exxo: Jag omformulerar frågan: drevs 1800-talets ånglok, som avses i artikeln, av fossila bränslen eller inte? När man skriver "från ånglok till fossila bränslen" så menar man ju givetvis inte att 1800-talets ånglok drevs av kärnkraft.

Ångloken drevs till största delen av stenkol, vilket är ett fossilt bränsle, likaså torv. Men även vanlig ved som är ett förnybart bränsle kunde användas.

Medlem

I Usa byggde man väl även om ifrån koldrift till oljedrift under 1940-talet eller liknade, för mig att jag läst att dom var i drift bra länge. Nån får gärna rätta mig.

Medlem

Transport Fever är ett spel rätt bra spel i samma anda som finns på Steam... Den är rätt bra, scratched my itch när det kommer till TTD-spel. Och den har gått ifrån "tile" terräng, vilket jag tyckte var bra, mer realistiskt.

1
Skriv svar