EVE Online minskar gapet mellan prenumeranter och F2P-spelare

Robot
EVE Online minskar gapet mellan prenumeranter och F2P-spelare

Alphas ska närma sig Omegas i styrka.

#eve-online, #f2p


ELF
Medlem

Det finns spelare och det finns giriga spelare.....
F2P är många ggr skräp. Men har ett spel gått från bettal till F2P metod så tycker jag inte man ska klaga. Då ska man vara glad över att man får leecha. Vill man ha tillgång till allt så får man väl helt enkelt bettala för sig och stödja utvecklarna.

Fast det skulle inte förvåna mig om de har höjt prisett i och med detta. I sådana fall tycker jag man har all rätt att klaga då F2P allt som oftast är extremt dyrt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har inte hört någon klaga på denna förändring. Det finns vissa farhågor med vad detta kan ha för konsekvens när det appliceras på alts men annars tycker folk det är bra.

CCP ville att alpha skulle vara ett realistiskt alternativ för folk men det visade sig att den ursprungliga alpha skill listan var för begränsande och folk kände att alpha var mer en obegränsad trial än ett realistiskt spel alternativ. Resultatet blev att antingen uppgraderade folk till Omega eller så slutade de spela.

De finns absolut inga planer på att höja månadsavgiften. Om något så går de åt andra hållet

Medlem

Blev lite förvånad när jag såg SPARC, ytterligare ett VR-spel från dem som jag inte hört talas on i förväg. Tycker de överlag gör det mesta rätt. De har lyckats hålla sitt vid det här laget väldigt gamla MMO uppdaterat och fräsch - och relevant - med fortsatt bra prenumerationssiffror, och framför allt fortfarande helt unikt. Synd de inte gjorde sitt Vampires-spel.
...och nej, trots det har jag inga planer på att gå tillbaka till spelet. 2 år räckte med tanke på att jag aldrig intresserat mig för pvp (vilket du faktiskt verkligen inte behöver för att ändå uppskatta spelet). Jag är för casual player för att sätta mig in i det igen helt enkelt.

Medlem

Kudos för alla som spelar detta otroligt svåra spel.

1
Skriv svar