Lunchstream - Battle... FRONT 2!

Robot
Lunchstream - Battle... FRONT 2!

Calle och Jocke skjuter rebel scum i fejset.

#battlefront-2, #livestream, #star-wars


Medlem

Intressant kameravinkel, två pappamagar

Avstängd

Otroligt tråkigt spel det ser ut att vara MP. Mer PUBG streams åt folket!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja 15 minuter looting utan skjutande är mkt roligare.

Medlem

såg inte speciellt kul ut imo.
been there done that kändes det som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av karatekex:

Intressant kameravinkel, två pappamagar

The force is strong in these ones.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Det kändes betydligt roligare nu än när jag var hos EA. Galactic Assault-banan är lite halvdassig om man inte gillar droids och kloner, men rymdstriderna har potential!


signatur
Medlem

Äntligen någon som använder förstapersons vyn, ser så mycket bättre ut då

Medlem

Flyter som en dröm (som förväntat) men varför kan man inte disabla dynamic resolution eller ändra FOV? De är utgråade för mig. Sen hade jag väldigt gärna stängt av den där hemska "chromatic aberration":en (eller vad det är?) som gör att hela skärmen ser ut som en gammal TV.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Flyter som en dröm (som förväntat) men varför kan man inte disabla dynamic resolution eller ändra FOV? De är utgråade för mig. Sen hade jag väldigt gärna stängt av den där hemska "chromatic aberration":en (eller vad det är?) som gör att hela skärmen ser ut som en gammal TV.

CA filtret är en mardröm. Kör 4K på 55" TV 1.5m från på PC och kan ändå knappt se något för det är som ett smutsigt glas framför allt. UI:t och menyerna är katastrof. Kan knappt se vad det står. Känns väldigt konsol.

Rent spelmässigt var det inte heller nån hit för mig tyvärr. Spelade iof inte Battlefront 1 så kanske förväntade mig något det aldrig skulle vara. Aja Battlefield 1 passar bra mycket bättre för mig. Man hinner tänka mer på taktik.

Skaffar det nog billigt sen endast för kampanjen dock.

Gnällkuk

Hmm, av det jag sett tycker jag det ser ut att kunna vara kul faktiskt Inte kikat den här streamen dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av powerbuoy:

Flyter som en dröm (som förväntat) men varför kan man inte disabla dynamic resolution eller ändra FOV? De är utgråade för mig. Sen hade jag väldigt gärna stängt av den där hemska "chromatic aberration":en (eller vad det är?) som gör att hela skärmen ser ut som en gammal TV.

Skrivet av Tiggaren:

CA filtret är en mardröm. Kör 4K på 55" TV 1.5m från på PC och kan ändå knappt se något för det är som ett smutsigt glas framför allt. UI:t och menyerna är katastrof. Kan knappt se vad det står. Känns väldigt konsol.

Rent spelmässigt var det inte heller nån hit för mig tyvärr. Spelade iof inte Battlefront 1 så kanske förväntade mig något det aldrig skulle vara. Aja Battlefield 1 passar bra mycket bättre för mig. Man hinner tänka mer på taktik.

Skaffar det nog billigt sen endast för kampanjen dock.

Både FOV och CA går ju att ställa in i BF1 och eftersom det är samma motor och utvecklare så har jag svårt att se att det inte kommer finnas i den skarpa PC-versionen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Går det att förladda betan? För den är väl öppen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av mill:

Ja 15 minuter looting utan skjutande är mkt roligare.

Japp det är de. Bara hur dom snackar med varandra och gör bort sig då och då är underhållande att höra och se. Dom har en otroligt rolig humor, jag kollar inte PUBG streams för spelets skull utan för att höra på dom som spelar. FZ är toppklass där!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Går det att förladda betan? För den är väl öppen?

Inte förladda men man kan lira om man förbokade spelet innan den 30:de september.
Annars måste man vänta tills 6:e oktober.

Medlem

Det är snyggt, men ser ganska trist ut imo...

Men en sak är jag jäkligt förbryllad över, DICE måste varit extremt stolta över "Duv" delen i BF-1 för den här banan måste antingen vara Venedig inspirerad eller så har dom genmanipulerat duvorna med kaniner för det är verkligen duvor överallt

Man kan ju tycka att alla explosioner borde skrämt dom åt fanders, men dom verkar sitta här och var för att flyga upp och clustra ditt synfält. Sånt brukar störa mig i FPS när man fyller skärmen med för mycket onödigt.


signatur

Nämen!

Medlem

Orkade inte se allt. Löste det sig med ljudet?
Vad var felet??


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Orkade inte se allt. Löste det sig med ljudet?
Vad var felet??

Dom satt i en kyrka och spelade

Medlem

Man kan iaf byta FOV och stänga av Dynamic Resolution under c:/Users/${username}/Documents/STAR WARS Battlefront II Multiplayer Beta/settings/ProfileOptions_profile. En FOV på 1.350000 ger 74deg (istället för 55deg som 1.000000 (default) ger) (det syns tom i menyn att du ändrat) Jag testade även 1.400000 men då buggade menyn ur (stog bara "7") så ångrade.

Det horribla filtret ovanpå bilden har jag fortfarande inte hittat någon inställning för dock.

Medlem

Jag fattar inte hur jag laddar ner betan till Xbox. Någon som vet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av autograph:

Orkade inte se allt. Löste det sig med ljudet?
Vad var felet??

Haha, du har en direktlänk till när gameplay börjar. Ljudet fuckades upp av att spelet körde sin egen voip, som inte gick att stänga av varken i menyerna eller Origin. Tokmärkligt!


signatur
1
Skriv svar