Diskutera – Hur bra är CoD: WWII-betan?

Robot
Medlem

Jag hoppas för guds skull att SP är långt och bra, för MP sög köttflöjt så hårt. Ingen känsla, vapnen och uniformerna var blandade med varanda, tyskar sprang omkring med M3 Grease gun. Och som vanligt så är det enmanskrig.

Tacka gudarna för att RO2 finns och ger oss allt vad ww2 innbar.

Medlem

Jag har bara hunnit köra några matcher innan jobbet i Fredags. Det verkade kul. Mycket sämre baserat på krigets riktiga händelser och vapnen än vad BF1 är skulle jag säga. Man sätter in ett 5 skott stripper clip i en Lee Enfield med scope som ger dig magiskt 10 skott. Och du kan omöjligen få in ett stripper clip när du kör med scope i verkligheten lol.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Samma skit i ny kostym... Beta MP var ganska mediokert och hade inget som tilltalade mej. Har nyligen spelat en del Brothers in Arms och andra ww2 spel så skulle kunna tänka mej att köpa detta om SP är bra och har mer än 6 timmar.

Medlem

Testade ett par matcher, inte särskilt imponerande. Tyckte kartorna var dåligt designade, för små och oöverskådliga. Vidare kändes de flesta vapnen för lätta och för svaga medan spelstilen skar sig med temat. Grova prestandaproblem och dålig optimering var sista spiken i kistan.

Tråkigt, har gillat framförallt multiplayer i de tidigare delarna.

Medlem
Vad har dom gjort?

2 av 10 möjliga av mig.

Grafiken ser bra ut, men ser också väldigt urtvättat ut på något sätt, dom har pressat ihop banorna så mycket så allt ser bara fel ut, ser ut som små paintball banor man springer runt på.

Får 100+ fps hela tiden på mitt gtx 1070.

Gubbarna rörelser ser ut som call of duty 2, fruktansvärt stelt för ett 2017 spel.

Fruktansvärda ping och serverproblem, folk som glider, hackar å studsar fram.

Det nya klasssystemet är totalt fel för COD, friheten med loadouts var ju en stor grej, förstår ingenting.

Få vapen, Och smg's är bäst som vanligt.

Extremt små maps.

Samma gamla gamemodes, men en ny som var ganska rolig med objectives, men blev tråkigt snabbt när mapsen är så smala.

Men som dom andra COD så är det ju formeln spawna, rotera höger, döda, bli dödad, spawna snabbt igen, spring vänster döda etc etc.

Det är helt enkelt ett fantasty ww2 call of duty mixat med ett klasssystem å lite objective gameplay, så ja.. totalt fruktansvärt.

Om du hade hoppats på ett ww2 spel som på den gamla goda tiden, hoppa över detta å kolla på Steam en extra gång efter något annat finns så mycket bättre spel. Vem kommer ha tid med detta nu när det vankas Destiny 2, Battlefront 2 och Super Mario Oddesy?

Medlem

Ingen känsla i vapnen överhuvudtaget. Relativt kass grafik och allmänt trist gameplay. Kan hoppas på att singleplayer blir kul men utan någon som helst känsla eller ljud i vapen så är jag tveksam.

Moderator | Testpilot

Det är ju Call of Duty.

Men jag gillade det ändå mest för att jag föredrar snabba FPS spel. CoD är snabbt och arkadigt precis som jag vill ha det.

Finns störiga moment om man ska jämföra med verkligheten såsom diverse reflex sights du kan slänga på vapen osv men jag har ändå kul i betan. Spelade mest COD 2, MW, WaW samt första BO och är ändå nöjd med det här spelet som ett online lir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Chassimannen: är ju dock ett spel, och dom följer väl inga verklighetstroget eller hur man ska säga, men nej codes dog efter 4:an för min del.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har inte testat själv men kommet köra igenom SP på ps4. Dock efter vad jag läst av alla här ovanför så verkar ju MP vara RIKTIGT dålig 😂

Medlem

Det är roligt, väloptimerat, snyggt, trevliga miljöer, men problem med alla dessa uppgraderingar. Är någon högre rank (bara för att han/hon spelat längre) så har de en fördel på grund av bättre gear. Bara massa nonsens. Inget jag kommer köpa detta. Det är kul att spela någon timma, sen blir det segt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

Jag har bara hunnit köra några matcher innan jobbet i Fredags. Det verkade kul. Mycket sämre baserat på krigets riktiga händelser och vapnen än vad BF1 är skulle jag säga. Man sätter in ett 5 skott stripper clip i en Lee Enfield med scope som ger dig magiskt 10 skott. Och du kan omöjligen få in ett stripper clip när du kör med scope i verkligheten lol.

-2/10
De hade ju inte ens med dinosaurier...

Geeks Gaming

Spelet lider av en identitetskris.
De försöker jätte mycket att vara något annat än vad CoD har varit senaste åren. Men har så himla svårt att släppa de.
Ja dom har dragit ner på en massa killstreaks och 200 miljoner unlocks. Och där är ändå en hyfsad balans mellan vapnen. Men dom har så himla svårt att släppa alla dessa unlocks.
De som gör att jag älskar ww2 spel är att de är barebone. Att de va mer simpla saker. Men här är det som att alla under ww2 sprang runt med silencers och reddot sikten. Och det är samma problem som har gjort att jag inte har fortsatt spela bf1.
Och sen av någon anledning så har dom valt att lägga in Holländska uniformer... Holland som va med i kriget i hela 4 dagar. De enda det bidrar med är att förvirra en. Hade man inte sett i stor blå text ovanför huvudena på gubbarna vilket lag man va med på så hade de varit så himla mycket friendlyfire.

Den nya gamemoden War är riktigt bra enligt mig. Problemet är att detta är CoD och ingen vet hur man spelar objectiv based game modes... Så himla frustrerad man blir när man är den enda som försöker göra objectivet och man har dubble så mycket poäng som den som ligger 2a i laget.

Och sen kommer vi till punkten som man gör med alla CoD spel.
Inga community servrar och dålig nätkod.
Har väl spelat runt 6 timmar. Har redan stött på i alla fall 5 fuskare(Har lite av de inspelat och kan med 100% säga att dom fuska.)
Community servrar hade hjälpt så himla mycket. Först och främst hade man kunnat banna fuskare. Sen hade man för en gångs skull kunnat få en community, vilket cod inte har haft på PC sedan BO1.
Och när det gäller nätkoden så är den horribel. Jag vet inte hur många gånger jag har börjat skjuta på någon.. får slut på skott.. laddar om.. så dödar man personen .5 sek efter skotten har tagit slut. Och har dött flertalet gånger bakom hörn.

Slutsats...
4/10 för mig. Jag förväntar mig mycket mer från ett multi miljon spel... Det känns som dom slänger in en massa skräp för att täcka över att man inte får så mycket annat.
Tråkigt då jag ser stor potential med de.
Ja de är en beta... och ja det är någon månad kvar innan de kommer ut. Men då de är CoD och med erfarenhet av de senaste 5 eller så spelen så kommer det inte hända mycket mer.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag hoppas för guds skull att SP är långt och bra, för MP sög köttflöjt så hårt. Ingen känsla, vapnen och uniformerna var blandade med varanda, tyskar sprang omkring med M3 Grease gun. Och som vanligt så är det enmanskrig.

Tacka gudarna för att RO2 finns och ger oss allt vad ww2 innbar.

Förbannat bra Call of Duty denna gång måste jag säga, alltid intressant att se och höra de mest orelevanta kommentarerna. Vore ju bra om folk faktiskt kunde konstruktivt klaga på saker som är relevanta istället för att plocka halmstrån från arslet. Spelet/serien försöker knappast vara realistiskt och det har den aldrig varit sedan begynnelsen. De använder en scen och målar upp ett spel kring det precis som Battlefield. Sedan är ju battlefield och cod helt olika också, så de är knappast jämförbara.

RO, ARMA osv, eh seriöst talat, jag spelar dem spelen för min realismfix men det går ju knappast att jämföra med cod, förväntar man sig den typen av realism är man ju helt fel ute när det kommer till vad cods design faktiskt är tänkt till.

Och nu till spelet, jag har nog sällan blivit så positivt överraska av ett cod sedan Cod4 och World at War. Detta kändes riktigt jävla bra, tajt och responsivt i gameplayet och inte i närheten av lika sönderkluttrat som de andra spelen både vad gäller ingame popups och menyer men även attachements och annat.

Visst det finns löjliga attachments precis som alltid men i jämförelse med spelen de senaste åren är det riktigt jävla rent redan out of the box för att vara ett Call of Duty år 2017. Bra, snygga och stilrena menyer. Inte miljoner popups i spelet. Rörelsemönstret och aimet är väldigt back to cod4-esh även om det är bra mycket snabbare än cod4, men man får se det för vad det är och jag tycker de lyckats riktigt bra. Har mer tid nerlagd i denna open-beta än jag har i flera av de andra titlarna mellan 2009-2016.

Med lite minor tweaks kan detta spel lätt bli competitivt med e-sport potential, men det kräver givetvis att det finns funktionalitet och möjligheter runt om kring som stödjer det. Skillnaden denna gång är att de tamefan fått till grunden så att det finns hopp. Slopa cooking nades, streaks och attachments så finns det något där.

Känns mycket mer skicklighetsbaserat än andra call of duty, inte haft den "feelen" sedan man clanade sönder i cod1-4.

Ser också fram emot den lite mer seriösta och "gritty" kampanjen som det verkar vara.

Angående grafiken vet jag inte vad det finns att säga, det ser förbannat bra ut och säger man annat är man väl mest blind eller inte vet vafan man snackar om. Att gubbarna har lite stela animationer håller jag med om, men överlag ett himla stabilt spel.

Så ett givet köp för min del :)!!

Medlem

Som vanligt med COD-spel så förstörs dem av fuskare. Kommer nog att köpa det under någon rea för singleplayer-kampanjen, men för multiplayer? Aldrig. Finns så många andra multiplayerspel som är bättre.

Medlem

Har aldrig känt att CoD varit min grej genom åren. Men hoppades verkligen att det här skulle vara bra då jag gillar ww2... men nej.
JAG tycker det sög rätt hårt tyvärr.

Dels pga de små banorna, men det verkar ju vara lite av CoD's signum som jag förstått det.
Men sen kändes det inte...nytt.. på nåt sätt. Animationerna kändes stela och rörelserna på andra spelare kändes ännu stelare. Kanske snygga detaljer på saker omkring, vem vet. För det var mest plottrigt och ihoptryckt ändå.

Och som någon här ovanför skrev, SMG's kändes verkligen som det enda vettiga alternativet om man inte ville stå och campa någonstans.
Spray n pray utan någon direkt känsla på den tiden jag spelade innan jag tröttnade. Kanske blir bättre om man spelar mycket, men ingenting som jag kommer orka mig till i alla fall.

Att man sen spelade i lag var ingenting som man ens märkte av, utan kändes mer som en form av Deathmatch a'la alla mot alla. Noll teamwork/lagkänsla överhuvudtaget.

Medlem

Har inte spelat COD sen MW1. Blev riktigt positivt överraskad av detta, det är "samma gamla" men, det är ju det vi (jag) gillar? Avtändingen på COD för mig blev MW2 och frammåt då det blev så mkt fokus på allt annat förutom just skjutandet kändes det som.

Kände igen mycket från MW1 dagarna, simplet o actionfyllt från sekund 1.

Är inte säker på om jag köper eller ej ännu, pga av fuskarna som redan trillat in i mängder, vill gärna ha ett officielt utlåtande från utvecklarna om detta innan. Är det även P2P efter realse så mjah, då blire nog att hoppa över. Men fixas serverna o fuskandet blir åtgärdat så seriöst det går så är jag all in! Har haft riktigt kul i betan.

Medlem

Ett av de bättre CoD spelen sen MW1 tycker jag. Så himla skönt med boots on the ground igen

Medlem

Man startade spelet .. Och vips var man tillbaka 8 år i tiden ...Same old shit ... Värdelösa banor värdelöst grafiskt bara inte kul.

Medlem

Har knappt spelat CoD MP tidigare men tyckte detta var rätt underhållande. Grafiken kan dock inte mäta sig med BF alls, men det är iaf relativt bra optimerat (får runt 90-100fps på 980ti 1440p) (å andra sidan får jag typ samma i (det betydligt snyggare) BF). Musen känns också bra.

Ser fram emot SP.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Förbannat bra Call of Duty denna gång måste jag säga, alltid intressant att se och höra de mest orelevanta kommentarerna. Vore ju bra om folk faktiskt kunde konstruktivt klaga på saker som är relevanta istället för att plocka halmstrån från arslet. Spelet/serien försöker knappast vara realistiskt och det har den aldrig varit sedan begynnelsen. De använder en scen och målar upp ett spel kring det precis som Battlefield. Sedan är ju battlefield och cod helt olika också, så de är knappast jämförbara.

RO, ARMA osv, eh seriöst talat, jag spelar dem spelen för min realismfix men det går ju knappast att jämföra med cod, förväntar man sig den typen av realism är man ju helt fel ute när det kommer till vad cods design faktiskt är tänkt till.

Och nu till spelet, jag har nog sällan blivit så positivt överraska av ett cod sedan Cod4 och World at War. Detta kändes riktigt jävla bra, tajt och responsivt i gameplayet och inte i närheten av lika sönderkluttrat som de andra spelen både vad gäller ingame popups och menyer men även attachements och annat.

Visst det finns löjliga attachments precis som alltid men i jämförelse med spelen de senaste åren är det riktigt jävla rent redan out of the box för att vara ett Call of Duty år 2017. Bra, snygga och stilrena menyer. Inte miljoner popups i spelet. Rörelsemönstret och aimet är väldigt back to cod4-esh även om det är bra mycket snabbare än cod4, men man får se det för vad det är och jag tycker de lyckats riktigt bra. Har mer tid nerlagd i denna open-beta än jag har i flera av de andra titlarna mellan 2009-2016.

Med lite minor tweaks kan detta spel lätt bli competitivt med e-sport potential, men det kräver givetvis att det finns funktionalitet och möjligheter runt om kring som stödjer det. Skillnaden denna gång är att de tamefan fått till grunden så att det finns hopp. Slopa cooking nades, streaks och attachments så finns det något där.

Känns mycket mer skicklighetsbaserat än andra call of duty, inte haft den "feelen" sedan man clanade sönder i cod1-4.

Ser också fram emot den lite mer seriösta och "gritty" kampanjen som det verkar vara.

Angående grafiken vet jag inte vad det finns att säga, det ser förbannat bra ut och säger man annat är man väl mest blind eller inte vet vafan man snackar om. Att gubbarna har lite stela animationer håller jag med om, men överlag ett himla stabilt spel.

Så ett givet köp för min del :)!!

Nja. Relevans är ju ganska individuellt, eller hur? Beror på vad man söker. Jag som söker realism i mina ww2-spel och vill ha känslan av att jag befinner mig i kriget. Annars kan jag nöta CS om jag bara vill plocka frags. Första CoD var riktigt bra. Men åter igen - det var SP som gjorde det. Som MP lockar det mig inte alls. För mig är det ganska viktigt att en tysk inte springer omkring med en Thompson och sprutar kulor omkring sig likt en B-film.
Men om jag ska gnälla på spelmekaniken så var det ganska små banor, och sen vettja inte. Nej, känslan var inte där alls. Nope. Inget för mig, men kanske för andra. Åter igen. Individuell relevans.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag hoppas för guds skull att SP är långt och bra, för MP sög köttflöjt så hårt. Ingen känsla, vapnen och uniformerna var blandade med varanda, tyskar sprang omkring med M3 Grease gun. Och som vanligt så är det enmanskrig.

Tacka gudarna för att RO2 finns och ger oss allt vad ww2 innbar.

Jag vet inte men, det låter som det är CoD du har spelat?


signatur

Nämen!

Avstängd

WWII är bättre än Ghosts, Advanced Warafre, Black Ops III och Infinite Warfare.

WWII är inte bättre än alla Call of Duty spel före Ghosts.

Medlem

Objektspelet "War" påminde om Enemy Territory och var faktiskt roligt

Medlem

den dagen cod slopar peer to peer och går till dedikerade servrar, oj jisses vad mycket bättre mp spel det blir! dock vart ju dett bra mycket bättre än förgågna där 2 ak skott i foten dödar folk, nu tar det iaf tid och sikta på huvudet är värt det i pc iaf! vilket är bra.

Så kan knappast klaga, en stor förbättring!

Medlem

Jag har haft det mycket trevligt med betan i ca 8 timmar och kämpade upp min karaktär till lvl 30 som var max.
Visst känslan i vapnen var kanske sisådär, men inte helt olikt som i tidigare COD's, och jag förväntade mig inte något annat heller egentligen.

Grafiken var schysst, och ändå rätt bra optimerat tyckte jag. Först fick jag inte igång spelet alls, men testade stänga av Shader Preload vilket löste alla problemen för mig. Allt annat på max i ultrawide 1440p gav ändå 100+ FPS med mitt 1080Ti. En kompis körde allt på max med standard upplösning 1080p med GTX1070 och låg på 100+FPS. Så jag vet inte riktigt vad folk menar med att det var dåligt optimerat.

Uppgraderingarna till vapnen och övrigt får folk att påstå att det blir helt obalanserat, men man glömmer att COD har varit så sedan MW1, visst då hade man inte uppgraderingar på vapnen, men högre lvl gav bättre vapen. Det är helt olika med hur man är van att spela och uppgraderingarna låser man upp väldigt snabbt, nästan för snabbt i WWII egentligen.

Nya läget War var ett trevligt tillskott, men banan man demonstrerade behöver få sig några balansjusteringar.

Har man en gång gillat COD (tex MW1, WaW, MW2 & BO1) så är WWII det närmaste man kan komma de gamla klassikerna. Precis som COD bör vara enl min mening. Jag tycker inte man känner av någon konsolportning som man gjort i de övriga spelen, utan det känns verkligen utvecklat för PC. Det enda jag riktigt saknar är möjligheten med serverbrowser.

Detta spel är endast för de som gillar snabba FPS, definitivt inget för dom som föredrar mer realism som RO2 etc.
Perfekt om man känner att man kanske bara har tid med ett par matcher på 10min eller så.

Medlem

Kan inte säga så mycket mer om betan än att den crashar Windows.

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

Jag har bara hunnit köra några matcher innan jobbet i Fredags. Det verkade kul. Mycket sämre baserat på krigets riktiga händelser och vapnen än vad BF1 är skulle jag säga. Man sätter in ett 5 skott stripper clip i en Lee Enfield med scope som ger dig magiskt 10 skott. Och du kan omöjligen få in ett stripper clip när du kör med scope i verkligheten lol.

Men BF1 har också cross Faction vapen Allied använder Tyska vapen och vice versa. Och många vapen i BF1 har inte ens använts i första världskriget de va bara prototyper och folk klagar när CoD har Reflex Sights. Laddning kan jag fatta men CoD MP försöker inte vara realistiskt. Man kan ju tycka att dom kan anstränga sig lite mer men de e ju en Beta saker kan ändras.

Medlem

Mitt betyg: Been there, done that...

Medlem

6v6 på små banor är förjävligt tråkigt, speciellt när spelet är menat att vara WWII.

12
Skriv svar