Mina äldre damer och herrar... C64 Mini avtäckt!

Robot
Mina äldre damer och herrar... C64 Mini avtäckt!
Medlem

Nu är de bara att invänta Amigan med Giana Sisters.
Nu när C64 och Atari lanseras så bör Amigan också dyka upp

Medlem

Pfff! Inget Last Ninja, IK+ eller Barbarian.

Medlem

Det är Jätte kul att se alla sina konsoler från barndomen Nes,Snes,C64,Sega mega drive i Mini format.
Men ur ett miljö perspektiv är det ganska uselt, jag tror vi alla sitte0r på hårdvara & mjukvara som kan spela dessa spel utan några större problem. om den bara hade släppt spel paket online för ett rimligt pris hade dem sluppit tillverka en massa konsoler och frakta över hela jordklotet, som vi alla vet kommer stå och damma efter några veckor.

Men jätte roligt att få spela California games !

Jag hade hoppats på att spelen var på kassettband med laddtider på runt 10-15 minuter, det är vad jag kallar nostalgi

Medlem

Mer intresserad av hårdvaran. Antar att det bara är en snyggt förpackad emulator. Det hade varit guld värt om det suttit ett äkta SID-chip i den.

Medlem
Skrivet av delli:

Nu är de bara att invänta Amigan med Giana Sisters.
Nu när C64 och Atari lanseras så bör Amigan också dyka upp

Du kan alltid köpa en ny Amiga 1200
^_^

Citat:

Made of Anti-UV ASA Plastic (ultra resistant plastic which will never get yellowed again) our Amiga 1200 Cases, licensed by Amiga Inc, are 100% compatible with all Amiga motherboards revisions, the Individual Computers new Reloaded A1200, Raspberry Pi (from A to Pi 2 B), and MiST.

Medlem

Eller ja, skalet iallafall

Redaktör

@Raid25: brorsan har gått bananas på Ebay med Commodore-prylar. Han har bl.a. Amiga 1200, Amiga CD32, C64-kloner, med mera. Håller på och inreder spelrum i sin källare, finns planer på arkadkabinett också.


signatur
Medlem

Ingen TAC-2, inget köp


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Raid25: brorsan har gått bananas på Ebay med Commodore-prylar. Han har bl.a. Amiga 1200, Amiga CD32, C64-kloner, med mera. Håller på och inreder spelrum i sin källare, finns planer på arkadkabinett också.

Det finns (eller fanns) en sajt som erbjuder nytillverkade custom amiga 1200 appropå det. Har tappat bort länken dock. Blev frestad då det kostade runt 1600 SEK som jag kommer ihåg det. (Jag trodde först jag hittade igen den i och med ovanstående länk men det var ju bara skalet dom sålde där)

Medlem

winter games ahaha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av waeress:

Pfff! Inget Last Ninja, IK+ eller Barbarian.

Inte heller "Kung Fu Master" eller "Yie-Ar Kung Fu", dåligt på fighting fronten.
Inget "Bard´s Tale" eller "Pools of Radiance", dåligt på rpg fronten också.

Trots allt, en rätt kul/nostalgisk sak att ha stående.

Medlem

Håller mig till retropie för miljöns skull.
Hur många gamla maskiner ska vi ha hemma igen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

MEG
Medlem

Tac-2 måste vara en av de mest hållbara lekpinnar som gjorts


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Tomas Helenius: shit vad nära jag var på att köpa en Amiga CD 32 när den lanserades. Åkte jämt och handla med morsan och passade på att spela Pinball i butiken. Coolt med AMV också. Men märkte efteråt att de var bättre att behålla min Snes och köpte Donkey Kong Country istället.

Medlem
Medlem

Inte direkt "nyhet", det är resultatet av en indiegogo-kampanj för drygt 1,5år sen Men sen så är jag mycket i de kretsarna^^

Edit:
Kan tillägga att jag hoppade av kampanjen när det började komma mer riktig info om vad som skulle vara under skalet på den.

Medlem

Alltså, vart är Boulder Dash??!! Grymt skönt och spännande spel! Och TAC2 för fan! Den enda joystick som tillsammans med kackerlackorna överlever ett kärnvapenkrig!? (Man kunde göra i princip vad man ville med den utan att den gick sönder)

Medlem

finns redan en ny commodore https://the64.computer/about/

Medlem

Heh. Folk klagar på 10 releaser av Skyrim och sedan dreglar folk vid "nygammal" konsol. Aja, smaken är som baken. Jag hade dock hellre sett ett bra PC-stöd istället, så att man kan köpa endast spelen och spela med handkontroll på datorn.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vill mest ha ett Amiga 500 med Zool så kan jag återuppleva barndomen haha.

Medlem

Många höjdarspel men jag tror minnet lurar mig lite och drar iväg i amigatankar när jag tror mig tänka c64...

Som gammalt Commodore-fan som haft Vic20, C64, Amiga (...och till och med spelat på polarens Amiga CD32) så drömmer man nostalgidrömmar förstås om det här men då det är en spelkonsoll och inte en dator så är skillnaden väldigt liten mot RetroPie (som man dessutom kan trycka i skalet av en gammal slaktad c64 man köpt begagnat).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Ambassadör
Xbox

Inget Sex Games?


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Riktigt bra blandning av spel men hade gärna sett The Last Ninja triologin bland spelen.

Blir nog ett köp, mest för att den ser så snygg ut.

Medlem

Hoppas verkligen att det går att lägga in sina egna spel på något sätt. Många bra spel på listan men massor av klassiker som fattas.

Medlem

Inget "The Great Giana Sisters"?

Medlem

Hade gärna sett Skate or Die, Last Ninja, Paperboy, Commando och Rambo First Blood part II på den här men det kanske kan komma som DLC eller nått.

Medlem

"men vi tror väl ändå inte att den ska lyckas stiga till smått absurda 1 600 kronor här i Sverige"
Klart den inte kommer kosta så mycket, det är ju inte Bergsala som är distributör för den. Med det sagt så ska jag strax packa upp min SNES, trevlig helg på er

Medlem

Majoriteten av de där spelen hör till de absolut bästa som släpptes till C64. Jag har redan en 'ÄKTA' brödburk men jag kommer nog att köpa den här.

Medlem
12
Skriv svar