Recension – Fifa 18

Robot
Recension – Fifa 18

Trygg, pålitlig och alltid välkammad – Fifa 18 är enormt gediget även om överraskningarna är få.

#fifa, #fifa-18, #fotboll, #pes-2018, #recension


Medlem

Jag frågar som jag alltid brukar fråga: Hur är det med tjejerna? Fortfarande för svårt att flytta de befintliga kvinnliga lagen in i onlineläget?

Och har de svenska kommentatorerna kommit tillbaka? Bara att kopiera från fifa 13 och klistra in ju. Och hur är det med sydkorea och Japan? Fortfarande borttagna?

Medlem

Fut for kvinnor skulle inte funka för det finns för lite kvinnliga lag. Om Sydkorea och Japan är inte på grund av dom inte vill, skulle gissa på att det har med kontrakt att göra.

Om andå copy paste funkade på det sättet.

@Cedmoy:

Svenska kommentatorer vore fantastiskt, det vore verkligen ett lyft för både FIFA och NHL, de borde göra typ 4-5 olika språk som de hade tidigare, har man gjort en inspelning så att säga så kan man antagligen använda kanske mycket till nästa års version. Jag skulle definitivt betala merpris för att få det, vore intressant att få veta varför det inte görs?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

@Cedmoy:

Svenska kommentatorer vore fantastiskt, det vore verkligen ett lyft för både FIFA och NHL, de borde göra typ 4-5 olika språk som de hade tidigare, har man gjort en inspelning så att säga så kan man antagligen använda kanske mycket till nästa års version. Jag skulle definitivt betala merpris för att få det, vore intressant att få veta varför det inte görs?

https://youtu.be/XWtsJGTDAj8

Hahah, underbaar!

Medlem

Efter några matcher i demot och 10h i ea access så måste jag säga att det är ljusår bättre än fifa 17, äntligen annat än 0-0-matcher hela tiden. Jag spelar nästan bara karriärläget men spelade rekordlite förra året så nu blir det nog skillnad. Nya kontrakt o transferförhandlingarna är jag dock redan trött på, gillar systemet men hade gärna skippat cutscenes. Och svenska kommentatorer...nej tack, var aldrig bra, hade gärna bytt till engelska när jag tittar på fotbollsmatcher också.

Medlem

Inget Game Face i år heller antar jag? Oerhört besviken att det togs bort i Fifa17.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

@Cedmoy:

Svenska kommentatorer vore fantastiskt, det vore verkligen ett lyft för både FIFA och NHL, de borde göra typ 4-5 olika språk som de hade tidigare, har man gjort en inspelning så att säga så kan man antagligen använda kanske mycket till nästa års version. Jag skulle definitivt betala merpris för att få det, vore intressant att få veta varför det inte görs?

https://youtu.be/XWtsJGTDAj8

Hörde att Håkan Lönngren är aktuell till FIFA 19.
"men Bendtner för heeeelvete"

Medlem

Hur skulle detta betygsättas på nintendo switch enligt er? Saknar ju lite innehåll och sämre grafikmotor samt annan styrmekanik om man ska "dela joycon". Samt portabelt. Känns som det behöver enskild review

Medlem

@Paiden: Näe, inget gameface i år heller. Konstigt med tanke på att NBA live har det och en app för att skapa ett. Plus att ufc 2 hade det.

För att kommentera spelet så tycker jag att det är mycket bättre än fifa 17. Allt känns lite mjukare. Men som recensenten tycker jag att den defensiva ain är för dålig. AIn känns inte lika dum som förra året men det är fortfarande inte bra.
Offensivt är det mycket bättre dock.
Jag tycker också det är synd att dom inte satsar mer på det taktiska djupet likt pes. I stort sett alla lag ställer ju upp olika i offensiven och defensiven. Och i pes kan man ju ändra hur laget ska ställa upp i försvaret och hur laget ska anfalla.

@hansdidde:

Haha! Han skulle definitivt kunna vara med, kanske billigare än Strömberg och Co.

1
Skriv svar