Kritikerna har talat – Total War: Warhammer II minst lika bra som ettan

Robot
Kritikerna har talat – Total War: Warhammer II minst lika bra som ettan

Höga betyg för andra delen i strategitrilogin.

#the-creative-assembly, #total-war-warhammer-2


Skribent

”Husskaven”, hade jag nått upp hade du fått en örfil.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jaja, men vi hoppas trots allt att ett historiskt Total War når samma höjder ändå! Går inte igång på detta fantasy tema.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Synd att jag inte lyssnar på kritiker då. Lite mer rättvist att bilda en egen uppfattning.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jaja, men vi hoppas trots allt att ett historiskt Total War når samma höjder ändå! Går inte igång på detta fantasy tema.

Medieval 2 eller Shogun 2.

Medlem
Skrivet av Komured:

Medieval 2 eller Shogun 2.

Jag skulle givetvis ha skrivit ett "nytt" eller det "kommande" historiska spel som de tydligen jobbar på.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jag skulle givetvis ha skrivit ett "nytt" eller det "kommande" historiska spel som de tydligen jobbar på.

Ähh de kommer aldrig överträffa de 2 spelen iaf så, varför göra nytt när man kan ta det gamla!!!

Skribent

@Castor.T: Gud ja! Nu gillar jag ju warhammer-grejen, men ska bli skoj att se deras ny historiska titel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@Komured: Medieval 2 var väl sådär. Den stora nyheten som utvecklarna basunerade ut i speltidningen var "Nu har dom olika sköldar som varierar". Sant!

Jag skulle föredra ett Empire 2. Om man nu inte börjar på en ny era.

Det tråkiga (men prestanda-snälla) med Warhammerspelen är att de har en annan mekanik när det kommer till combat. I Rome 2 så är varje enskild krigare just - enskild, som dynamiskt slogs med en annan enskild motståndare. I Warhammer har det klumpat ihop HP i gruppen, och därför får man inte de riktiga tuffa cinema-fighterna. Utan i Warhammer kan de slåss i luften och hoppa förbi varandra och allt. För mig förstör det mycket ut av känslan. Väldigt mycket.

Medlem

@Johan Olander: Har du hört nått om Kina när det gäller historia-titeln?

Medlem

@Ricomaniac: Empire 2 vore trevligt

Medlem

@Komured: Min favorit är Rome I, de kommer förmodligen inte att överträffa det i mina ögon, någonsin.

@Johan Olander: Visst, de ska ju även ha det de kallar Sagas, som ska vara i stil med Napoleon och Attila. Specifika år/personer som har haft inverkan på historien. Men det vet du säkert mer än jag om


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Castor.T: Gillar inte Rome men det beror till stor del på att jag finner settigen nästan helt ointressant.

Medlem
Skrivet av Komured:

@Castor.T: Gillar inte Rome men det beror till stor del på att jag finner settigen nästan helt ointressant.

Smaken är som bekant, som baken. Det tillhör min främsta intresse vad gäller epoker, sen kanske just det spelet har bidragit till just det från första början.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Castor.T: Lite samma lika för mig med Medieval, även om jag visserligen hade ett ganska stort intresse för den tiden redan innan

1
Skriv svar