Quiz – Dödsquizzet från GG Bar!

Medlem

Roligt quiz. 17 rätt, men det var bara ungefär 14 jag var säker på.

Medlem

15/20 Correct answers!
Men vad är det här? Någon som kan verkligen allt om spel?! vi får helt enkelt använda quizen när vi letar nya frilansare!

Så mycket kunde jag absolut inte på långa vägar, hade tur med gissningarna idag och då kom jag ändå upp i respektabla 15/20, långt i från full pott i denna mycket svåra quiz. Riktigt bra jobb med den här quizen FZ, svårt, diversifierat men också riktigt kul på samma gång!

Edit!

Sist gång la någon på redaktionen ut en jättefin graf som visade hur resultatet såg ut bland alla som gjorde quizen. Det skulle uppskattas om vi (jag) kunde få se en sån fräsig cirkelgraf igen och se hur det gått för alla som gjorde quizen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chomag:

15/20 Correct answers!
Men vad är det här? Någon som kan verkligen allt om spel?! vi får helt enkelt använda quizen när vi letar nya frilansare!

Så mycket kunde jag absolut inte på långa vägar, hade tur med gissningarna idag och då kom jag ändå upp i respektabla 15/20, långt i från full pott i denna mycket svåra quiz. Riktigt bra jobb med den här quizen FZ, svårt, diversifierat men också riktigt kul på samma gång!

Edit!

Sist gång la någon på redaktionen ut en jättefin graf som visade hur resultatet såg ut bland alla som gjorde quizen. Det skulle uppskattas om vi (jag) kunde få se en sån fräsig cirkelgraf igen och se hur det gått för alla som gjorde quizen.

Tidigarw använde vi ett egenbyggt system för quiz, nu tredjeparts. Ska se dock om vi inte kan få fram lite snygga pajdiagram!


signatur
Medlem

12/20. Knepigaste quizzet hittils

Medlem
Medlem

Jag älskar den där sökbannern när en artikel inte direkt kopplar till en produkt - "Bästa pris på IKEA Glenn 77 Barstol". Alla i IFK Göteborg heter Gleeeeeeenn (FTW)!

Redaktör
Skrivet av Chomag:

Sist gång la någon på redaktionen ut en jättefin graf som visade hur resultatet såg ut bland alla som gjorde quizen. Det skulle uppskattas om vi (jag) kunde få se en sån fräsig cirkelgraf igen och se hur det gått för alla som gjorde quizen.

Här:


signatur
Medlem

@Tomas Helenius:

Fantastiskt, tusen tack!

Endast 10 personer, eller 0.9% av alla som gjorde quizen fick alltså alla rätt. De slutsatser jag kan dra av det är ju ganska häftigt. Då premissen är att personerna som gjorde quizen här på FZ, sitter hemma och har google ett klick bort där man snabbt kan få fram svar på precis allt och lite till. Ändå är det alltså mindre än 1% som får 20/20, vilket innebär att väldigt få som deltar fuskar och att av de som faktiskt fick alla rätt, så fuskar säkert inte alla heller. Även valet av namnet, dvs "dödsquizz", var helt korrekt med tanke på att under 10% av deltagarna (om jag läser grafen rätt nu) fick mer än 3/4 rätt.

Statistik är inte nördigt, utan det är spännande, roligt och informativt!

Geeks Gaming
Skrivet av Chomag:

@Tomas Helenius:

Fantastiskt, tusen tack!

Endast 10 personer, eller 0.9% av alla som gjorde quizen fick alltså alla rätt. De slutsatser jag kan dra av det är ju ganska häftigt. Då premissen är att personerna som gjorde quizen här på FZ, sitter hemma och har google ett klick bort där man snabbt kan få fram svar på precis allt och lite till. Ändå är det alltså mindre än 1% som får 20/20, vilket innebär att väldigt få som deltar fuskar och att av de som faktiskt fick alla rätt, så fuskar säkert inte alla heller. Även valet av namnet, dvs "dödsquizz", var helt korrekt med tanke på att under 10% av deltagarna (om jag läser grafen rätt nu) fick mer än 3/4 rätt.

Statistik är inte nördigt, utan det är spännande, roligt och informativt!

Lyckan som uppstår när man hittar på ett så bra svar så att 72% väljer det! Kom på alla alternativen på lördagskvällen efter att jag kom hem från Göteborg.
Vid det här laget känner jag att det är helt okej att säga att SEGA står inte för Super Entertainment Gaming Artists.

Skribent

Jag kan inte tala för Panda, men fantastiskt roligt att ni gillade vårt lilla quiz. Värmer ett gammalt stenhjärta


signatur

I am the black wizards.

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Olander:

Jag kan inte tala för Panda, men fantastiskt roligt att ni gillade vårt lilla quiz. Värmer ett gammalt stenhjärta

Ja verkligen stört kul! Hoppas på fler chanser i framtiden!

Medlem

@Johan Olander:

Nu bor jag inte i Götet längre och kunde därmed inte heller närvara på plats, men denna quiz var kanon helt enkelt. Att ha 20 frågor gjorde att ni kunde få med så många fler och väldigt skilda ämnen, genrer och frågor jämfört med de 10 som ni vanligtvis har. Vilket i sin tur också gjorde den många gånger bättre och klurigare, vilket är precis vad en quiz skall vara, klurig!

Medlem

@TheMadPanda:

Ja, det var ett fantastisk delsvar, Super Entertainment Gaming Artists var det ju bara att klicka på vid en första anblick om man inte redan visste svaret i förväg. 4 stora bokstäver som tillsammans bildar ordet SEGA, hur kan det inte kännas rätt liksom?

12
Skriv svar