Forza Motorsport 7 – demoversioner ute nu

Robot
Forza Motorsport 7 – demoversioner ute nu

Testa racingspelet på pc eller Xbox One.

#demo, #forza, #forza-motorsport-7, #pc, #xbox-one


Medlem

Det här har jag höga förväntningar på!


signatur

autograph

Medlem

Ska bli trevlig med lite BRUM BRUM ..

Någon som vet hur man bestämer eller ändrar foldern för vart Windwos 10 store games hamnar


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Någon annan som hade problem med prestandan? Min dator uppfyller de rekommenderade specifikationerna och har ett GTX 1060 men spelet hackar kraftigt i menyerna och i själva racen så kan det frysa till i upp mot 2 sekunder. Testade att sänka allt till medium men det påverkade inte problemen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Ska bli trevlig med lite BRUM BRUM ..

Någon som vet hur man bestämer eller ändrar foldern för vart Windwos 10 store games hamnar

Settings > System > Storage. Där kan du säga till vart den ska lägga nya appar osv.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Settings > System > Storage. Där kan du säga till vart den ska lägga nya appar osv.

Tack dock verkar det inte gå att ändra mappar och så där bara vilken hårdisk


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Laddade ner och testade demot funkade finfint, kunde köra på Ultra och 60 fps i 1080p utan problem. Har ett Gtx 1060 och i7:a i botten...

Medlem

@PcKaffe: Jag har en 1070 och en i7, helt ospelbart. Det enda jag ändrade var att sänka upplösningen (flöt bra innan) men efter det så laggade det så mycket att det går inte ens att navigera i menyerna

Medlem

Testade igår, ville ju bland annat testa lite upgrades men det verkade man inte få i demot, lite trist. sen nästan 23GB för ett demo för 3 fordon kändes ju rätt rejält stort...

Kör med en i7 3770K @ 4,4 Ghz och ett Strix 1080 och körde i stort sett allt på max på en 1440p skärm. Funkade helt okej för min del MEN tror inte att den låg på konstant 60 fps ingame, skulle gissa på 50-60 fps. Brukar köra Fraps för att kolla fps men det funkar ju tydligen inte med Windows store spel, eller? Upplevde dock inget lagg i menyer som en del verkar ha gjort.

Nu är ju frågan: Forza 7 eller PCars 2?

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Nu är ju frågan: Forza 7 eller PCars 2?

För min del så har jag förbokat båda!
Kan inte välja.


signatur

autograph

Medlem

EVO 960 SDD, 1080ti & Ryzen 1700 i 1440p och menyerna laggar satan. Flyter på riktigt bra ingame dock. Kan ej mäta men känns som 60 stabila fps rakt igenom.

Medlem

6700k, Rx480 8gb. 16gb ram. Allt maxat i 1080p. Flyter fint både i menyer och ingame.

Däremot så tycker jag inte om att det inte går att övervaka Fps i spelet, testat med fraps och om det går att aktivera i spelet, men inte då.

Redaktör

Buggig demo. Menyer och vissa filmklipp hackar, segladddat (iofs, Forza är ju det), menykommandon registreras inte i bland ("Enter"-tryck för att aktivera "Rewind"), svårbegriplig kontrollkonfigurering, ingen "Restart race". Hmm.


signatur
Medlem

@PcKaffe: Tror väldigt många har samma problem som du, ser ut så i forumen. Menynerna laggar och spelet fyser till 1-2 ggr under ett race. Annars 60fps hela tiden. Och det är riktigt snyggt...

Medlem

Instämmer, buggigt i menyer o annat men stabiil prestanda.. Enligt benchmarken med allt på max (Manuellt, inte dynamic) och resolution scale 100% i 4k (3840x2160) så fick jag en avg på 59.9 fps (nån vsynk grej antar jag, kunde inte få bort vsynk oavsett inställning).

Jag har dock lite Lopsided PC-spec. Gammal i7-2600k OC@ 4.5, 16 gigamega ram och ett Asus Strix Gaming 1080Ti (ja, jag passade på o tjacka graffet då inet hade rea nyligen)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Forza var fruktansvärd dålig upplevelse för force feedback och ratt. Väldigt vackert bilspel nog finaste bilspelet när det kommer till effekter men jag vill ha känslan och forza gav ingen bra känsla. Sen borde jag kunna definera bättre vad bra känsla är men det kändes inte riktigt som rätt bilspel för mig. Ska bli kul köra pc2 se hur det är. Assetto corsa, rFactor 2, iracing och pc är mina favoriter men är den som känns mest plastig av de 4. Ska bli kul se hur tvåan känns

Medlem

Bara jag som inte kan hämta demot?
Jag klickar på "Get it now", men jag får bara upp en grå ruta.

Medlem
Skrivet av returpack:

Bara jag som inte kan hämta demot?
Jag klickar på "Get it now", men jag får bara upp en grå ruta.

Demot fungerade att hämta för mig nu!


signatur

autograph

Medlem

Har nu kört Forza Motorsport 7 (demot), och det är både snyggare och har bättre körkänsla (med tangentbord) än Project Cars 2 (Limited Edition).
Tyvärr har jag köpt båda. Kunde inte välja.
Men jag har en känsla av att jag kommer att gilla Forza 7 Motorsport (Ultimate Edition) mer.
Ska testa båda senare med G-27 ratt.


signatur

autograph

Medlem

Ps: Förarinnan har snygga kurvor i Forza Motorsport 7 Demot.
Väderväxlingarna var mycket effektfulla och väldigt vackra dessutom! Realistiskt oväder med regn med reflekterande vattenpölar.
Och att få köra lastbil på bana var kul!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Har nu kört Forza Motorsport 7 (demot), och det är både snyggare och har bättre körkänsla (med tangentbord) än Project Cars 2 (Limited Edition).
Tyvärr har jag köpt båda. Kunde inte välja.
Men jag har en känsla av att jag kommer att gilla Forza 7 Motorsport (Ultimate Edition) mer.
Ska testa båda senare med G-27 ratt.

Hur man kan anse att ett bilspel har bättre körkänsla med tagentbord är utom förstånd. Det finns ingen körkänsla med tagentbord finns inte en enda bil som du styr via tagentbord. Jag kan hålla med om att forza 7 är bättre för tagentbord och kontroller.
Däremot har pc2 mycket bättre körkänsla med ratt än forza 7.

Medlem
Skrivet av takaii:

Hur man kan anse att ett bilspel har bättre körkänsla med tagentbord är utom förstånd. Det finns ingen körkänsla med tagentbord finns inte en enda bil som du styr via tagentbord. Jag kan hålla med om att forza 7 är bättre för tagentbord och kontroller.
Däremot har pc2 mycket bättre körkänsla med ratt än forza 7.

Jo, det är så att pc2 överstyr enormt med tangentbord så att det blir ospelbart, det gjorde inte pc1. Det kan ju förmodligen bero på någon inställning för styrningen, som jag ännu inte orkat kolla efter.
Forza 7 Demot har perfekt styrning och körkänsla, (och snygga kurvor på avataren. Man kan välja "gender"!). Alla i Dirt-serien har också bra körkänsla med tangentbord.
Jag ska jämföra körkänslan på pc2 och Forza 7 med G27-ratt, snart.
PS: Jag kör alla bilspel med tangenbord eller ratt, beroende på om jag orkar ta upp och skruva fast G27-ratten och växelspaken i bordet. Pedalerna står däremot alltid på golvet.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Körkänsla finns inte i tagentbord! Däremot kan jag hålla med om att forza 7 gör bättre på tagentbord! Körkänsla finns bara i ratt imo

Medlem

@autograph: om du inte gillar pc2 FFB testa denna custom made preset http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?51628-Jack-Sp...

Jack spades borde bli anställd

Medlem
Skrivet av takaii:

@autograph: om du inte gillar pc2 FFB testa denna custom made preset http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?51628-Jack-Sp...

Jack spades borde bli anställd

Tack för tipset!
Edit: Fast jag såg nu att man måste registrera sig för att ladda ner preset-filen.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Ja men det är deras personliga forum! Lika bra registrera dig så kan du kanske hitta personer som har roliga tävlingar osv på provata servar låst för bara de som kör cleant osv samt perfekt för fråga om inställningar osv

Medlem

Den nerladdade fullversionen av "Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition" (pc) hamnade på 111,2GB.
Det är det största spelet jag har nu! De andra senaste spelen av olika typ har legat på runt 60GB.
Vad är det som tar sån plats?


signatur

autograph

Redaktör

@autograph: grafik tippar jag. Sen är det ju ett spel med mycket innehåll. Xbox-versionen är omkring 60-70 GB (den kommer texturpatchas när XB1 X släpps).

Vi recenserar förresten nästa vecka, rec-exemplar kom först i går kväll.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@autograph: grafik tippar jag. Sen är det ju ett spel med mycket innehåll. Xbox-versionen är omkring 60-70 GB (den kommer texturpatchas när XB1 X släpps).

Vi recenserar förresten nästa vecka, rec-exemplar kom först i går kväll.

Ok. Jag börjar förstå det nu, efter att jag testkört Forza 7 demot, och nyss fullversionen (pc).
Det är supersnyggt med väldigt realistiska väderväxlingar, verkliga billjud och atmosfär. Och den har perfekt körkänsla!
Dessutom mycket bra intuitiva menyer, och massor av bilar och banor. Jag är redan helt nöjd. Lite kul detalj att man kan välja "gender" på föraren.
Klart överlägset bättre än Project Cars 2, som kunde ha varit en expansion, tycker jag vid jämförelse.


signatur

autograph

1
Skriv svar