Pewdiepie i blåsväder – säger "N"-ordet i PUBG-stream

Avstängd

@johnssonhill:

men jag tar inte ställning. Helt enkelt. Men du har väl tur att alla inte tänker som mig=) För mig är människan lika mycket värd som en sten, eller ett bi, eller en hund. Ser ingen skillnad på dem. I vissa lägen tycker jag att människan är det värsta som skett vårt jord. I andra lägen inte.

Men rasisten tycker å andra sidan att din åsikt inte är nyttig. Eller hur? I hans värld är du lika farlig som han är i din.
Jämlikhet är verkligen något som människan har hittat på, om ska titta utifrån Darwinistisk synvinkel. Men jag är inte hemma i de frågorna, så jag låter de vara. Men det finns mycket att diskutera, eller inte diskutera. Beror på hur man ser på allt.

Medlem
Skrivet av Helene:

Förstår inte hur det kan vara kontroversiellt att anse att man inte tycker att det finns rätt eller fel åsikter.

Alla tycker att det finns åsikter som är rätt eller fel. Att påstå något annat är fjantigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eino:

Jaha Fz's kafferast är slut ser jag, Fz-redaktionen tog bort mitt svar, tror dom vill skicka oss alla till Gulag, fel åsikter eller ord NI SKA BORT!

Göra slut med någon över ett ord? Men när vi ändå är igång så kanske hon kan ge bort barnen till någon adoptionscentrum också eller?**

Haha, censuuur! Vi försöker städa så gott det går i den här tråden, men många verkar inte fatta vinken. Kommer snart låsas om det fortsätter att vara personfokuserat käbbel. Facit hittills är en bannad, en som bett om att få sitt konto borttaget och tvåsiffrigt antal raderade inlägg.

Sammanfattningsvis kan vi konstatera att vissa tyckte att Kjellberg inte gjorde något fel, medan andra ställer sig högst frågande kring hans ordval.


signatur
Avstängd

Denna snubben kan ta det och förstår att det ej är nå dödsknarkarrasistiskt menat

Medlem
Skrivet av Helene:

@johnssonhill:

men jag tar inte ställning. Helt enkelt. Men du har väl tur att alla inte tänker som mig=) För mig är människan lika mycket värd som en sten, eller ett bi, eller en hund. Ser ingen skillnad på dem. I vissa lägen tycker jag att människan är det värsta som skett vårt jord. I andra lägen inte.

Men rasisten tycker å andra sidan att din åsikt inte är nyttig. Eller hur? I hans värld är du lika farlig som han är i din.
Jämlikhet är verkligen något som människan har hittat på, om ska titta utifrån Darwinistisk synvinkel. Men jag är inte hemma i de frågorna, så jag låter de vara. Men det finns mycket att diskutera, eller inte diskutera. Beror på hur man ser på allt.

Som tur är så lever vi ju i ett samhälle som tror på konsensus. Och jag tror dom flesta tycker innerst inne att rasism är fel och inte är till samhällets nytta längre. Jag tror nog att fanns folk för 100 år sen som tyckte att bilen förstörde intresset för hästridning, men dom människorna försvann tillslut. Poängen är att rasism kanske kommer existera i en generation eller två till, det är inte så mycket att göra något åt, äldre människor är satta i sina sätt. Men allt eftersom vi utbildar våra barn i att vara inklusiva och respektfulla mot andra, så kommer rasisterna sakta men säkert dö ut. Precis som åskådarna på Colosseum gjorde.
Vi må vara det värsta som har hänt änsålänge, men det finns fortfarande möjlighet att vända på den trenden och bli det bästa som har hänt. Synd bara att du är en av dom som inte kommer ha någon del i den förändringen.

Nåväl, jag har iaf sagt mitt nu. Du har ju uppenbarligen ingen intention att argumentera för dina "icke-åsikter", så jag får väl skylla på att jag är lite för hoppfull för mitt eget bästa att människor ska vara resonliga och faktiskt ta sånahär frågor på allvar.

Lycka till och jag ber om ursäkt om jag sagt något som upprört dig.

Medlem

Han insåg ganska omgående sitt misstag och är ångerfull. Sen som vanligt skall någon kliva över dig och försöka sko på sig marknadsandelar.

Perverst samhälle.

MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, censuuur! Vi försöker städa så gott det går i den här tråden, men många verkar inte fatta vinken. Kommer snart låsas om det fortsätter att vara personfokuserat käbbel. Facit hittills är en bannad, en som bett om att få sitt konto borttaget och tvåsiffrigt antal raderade inlägg.

Sammanfattningsvis kan vi konstatera att vissa tyckte att Kjellberg inte gjorde något fel, medan andra ställer sig högst frågande kring hans ordval.

Off topic:
Om ens inlägg/kommentar tas bort, får man då något meddelande om detta?


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

Off topic:
Om ens inlägg/kommentar tas bort, får man då något meddelande om detta?

Beror på, ibland kör vi en varning i pm.


signatur
Avstängd

@Shamanfox: Du kan ju fråga dig själv alla de där frågorna fint att du försöker bilda dig en "uppfattning" om hur jag är. Smickrande, men där gick du bet. Man kan att säga att det varierar, jag och @helene är nog rätt lika. Ibland har jag en tramsig attityd, ibland superseriös. Jag är också en kosmoskatt nu, som flaxar för vinden. Det är ändå ingen som diskuterar OT längre här, jag kan höra skallret av fångvaktaren som kommer nedför korridoren med nyckelknippan.

Jag har för övrigt inte heller någon "åsikt" på internet forum. (skulle aldrig sänka mig så lågt att diskutera online) Och jag har aldrig sett ett enda klipp av kräkpajasen. Jag "hoppas" att han stängs ner. Men jag "tycker" inte att han borde stängas ner.

Medlem

Folk ropar om censur för att de känner sig bortknuffade pga att de själva inte får använda ord för att trycka ner andra 😊

EDIT: dessutom så använde pewdiepie ordet som nedsättande eftersom hans medspelare blev skjuten.

Medlem

@Helene: Jag har läst igenom dina dryga 50 kommentarer sen du blev medlem sen en vecka tillbaka, i nästan alla dina kommentarer har du åsikter och tar ställning.
Du är en rasist och du tar nu din chans att uttrycka det.
Du har aldrig varit så aktiv på forumet tidigare.

Medlem
Skrivet av Helene:

@SenseMaker: Har jag ju inte. Nu gör du det igen: Är du inte med mig, så är du emot mig.

Se mig som en åskådare bara. Röstar inte, skriker inte ut några politiska åsikter, är tyst som luften. Jag låter folk tänka som de vill. Svårt att förstå?

Skrivet av Helene:

@SenseMaker: Jisses. Vilket ammunition du har... en bild på ett troll. Åter igen: "Du håller inte med så jag skickar en bild av ett troll så att alla ska förstå att hon är ett nättroll."

Hur var det med åldersnivån igen.

Skrivet av duchovny:

Säger SenseMaker av alla, finns det någon tråd du inte har förstört med ditt halvtaskiga 2/10 trollande?

Ovanligt lågt antal "gubbe lilla" och "fjortis" i ditt senaste inlägg också, tappat stinget? inga som nappar längre?

Han gjorde så mot mig och flera i den andra tråden också, bara att ignorera sådana. Samma sak med Mjauv, går inte att snacka med dom. Det dom tycker är sanning och är rätt, dom som inte håller med är troll/okunniga/omogna/rassar eller annat nedstättande som på ett eller annat sätt ogiltigförklarar ens åsikt.

Diskussionen var mycket bättre innan dom kom in, så bara att ignorera och gå vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

@johnssonhill:

Nej, du har inte sagt nått fel. Jag har argumenterat utifrån min filosofi:) Kan inte göra mer.

Ha det gott!

Avstängd

@Ducci:

Jag har inte skrivit så mycket innan idag. Mitt tidigare konto låg på en annan mejl:) Så nu vet du det.

HR

Inaktiv

@conthox: ja det måste vara hemskt när rasism inte tolereras.

Till Calle och övriga på FZ: jag tror nog ni gör klokast i att låsa den här tråden, alldeles för mycket av SD-troll och dylika foliehattar som börjar kräla ut från hålorna och spy ut sin galla.

Medlem
Avstängd
Skrivet av conthox:

Han gjorde så mot mig och flera i den andra tråden också, bara att ignorera sådana. Samma sak med Mjauv, går inte att snacka med dom. Det dom tycker är sanning och är rätt, dom som inte håller med är troll/okunniga/omogna/rassar eller annat nedstättande som på ett eller annat sätt ogiltigförklarar ens åsikt.

Diskussionen var mycket bättre innan dom kom in, så bara att ignorera och gå vidare.

**Personangrepp** sålänge folk normaliserar eller stöder rasistiska el sexistiska åsikter el uttalanden så kommer jag vara där, trust me 💋

Medlem
Skrivet av anon_98854:

@conthox: ja det måste vara hemskt när rasism inte tolereras.

Till Calle och övriga på FZ: jag tror nog ni gör klokast i att låsa den här tråden, alldeles för mycket av SD-troll och dylika foliehattar som börjar kräla ut från hålorna och spy ut sin galla.

Heh. Nu gjorde du det igen. Insinuerade att jag tycker rasism är Ok. Hade du läst och förstått mitt första inlägg så hade du sett att jag inte tycker om rasism. Lustigt att du som svar till mitt inlägg där jag uttrycker min oro och irritation över den ökade polariseringen anklagar folk som inte tycker exakt som du för just "[SD-]troll och dylika foliehattar" . Man måste tydligen bascha alla forum och sajter som inte håller sig strikt till åsiktskorridoren för att inte bli stämplat med stora "ond person"-stämpeln.

Typ det är vi mot dom, vi som tycker rätt mot er som tycker fel. Vi som tycker bäst, mot er som är troll/SDare/rassar/osv.

När kommer ni förstå att det är fel retorik och att det vore bäst att framföra argument utan att brännmärka personen som har en annan åsikt. Som jag skrev i en annan tråd ett bra tag sedan: Hur tror ni att ni skall övertyga någon att byta åsikt genom att peka på honom med hela handen och säga "tycker du så så är du en idiot"?

Det fungerar helt enkelt inte så. En vänlig dialog är alltid lösningen, med pajkastning kommer man ingen vart. Om debatten bara är "mitt lag är bättre än ditt lag" så stannar man där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja vad ska man säga, tycker det är mer hur folk tar det när de hör ordet. Tycker man det är rasistiskt så blir det rasistiskt. Om det inte blev sådan uppståndelse om det skulle ingen bry sig.

Kan ta ett exempel när det slank ur mig.. gick piss i WoW och sa "jädra neger Blizzard!" när jag satt två vänner på Skype. En började garva något kopiöst och fattade ingenting så frågade varför han skrattade så mycket. När han tillslut fick åt sig andan så kom "för x (andra personen) är ju neger! HAHA!" och det visste inte jag lol. Hur som så bad jag ju om ursäkt för det var ju inte menat på något rasistiskt sätt. Svaret var "Äsch bryr mig inte, använder det själv och det är lugnt!". Träffat personen efter det och inga problem alls.

Så det är vad man gör det till även om det är klantigt av honom ja. Som en del säger också.. 99% av alla svarta i USA använder det som en kompis hälsning.. så.. ja. Folk älskar att klaga tyvärr så finns det något att klaga på så kommer alla med sin änterhake och hoppar på!

Medlem
Skrivet av laban005:

@xverminator: just därför har ju en person som pewdiepie ett stort ansvar, med så många följare så måste man förstå att det man gör och säger får konsekvenser, spelindustrin/esportare/streamare vill ju tas på allvar, då måste man bete sig därefter också.

Precis.

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

**Personangrepp** sålänge folk normaliserar eller stöder rasistiska el sexistiska åsikter el uttalanden så kommer jag vara där, trust me 💋

Du fick det till personangrepp? Ok. Sedan så är det åter igen så att vad som är rasistist och sexistiskt kan vara subjektivt då olika människor upplever olika saker på olika sätt. Fast inte enligt dig då, i den andra tråden så satt du inte med "åsikter" utan med "fakta". Samma här? Att du sedan "inte har en ambition att övertyga någon", som du också skrev i andra tråden, hindrar dig tydligen inte för att spamma trådarna med dina tankar. Om du inte har ambitionen att få någon att byta åsikt, varför skriver du då?

(Nu gick jag antagligen rakt i fällan igen...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillar att du inte tar upp att han där Sean Vanaman försöker använda DMCA på falska grunder

Du som har skrivit artikeln är på samma tier som WSJ
Fake News!

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh. Nu gjorde du det igen. Insinuerade att jag tycker rasism är Ok. Hade du läst och förstått mitt första inlägg så hade du sett att jag inte tycker om rasism. Lustigt att du som svar till mitt inlägg där jag uttrycker min oro och irritation över den ökade polariseringen anklagar folk som inte tycker exakt som du för just "[SD-]troll och dylika foliehattar" . Man måste tydligen bascha alla forum och sajter som inte håller sig strikt till åsiktskorridoren för att inte bli stämplat med stora "ond person"-stämpeln.

Det ser man rätt ofta tyvärr, vänstertroll som kommer in och förstör sakliga diskussioner med personangrepp och hat! när dom få mothugg så ber dom MOD låsa tråden.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Helene:

För mig är människan lika mycket värd som en sten, eller ett bi, eller en hund.

Så om du såg ett barn hålla på att drunkna i en sjö samtidigt som en hund så skulle du likaväl satsa på att rädda hunden istället för barnet? Båda är ju lika mycket värda enligt dig.

Eller

Om ditt barn höll på att drunkna i en sjö samtidigt som en hund så skulle du inte ha några som helst problem om en individ valde att rädda den främmande hunden istället för ditt barn? Det skulle vara helt logiskt i dina ögon för de är - enligt dig - lika mycket värda.

Härlig livsåskådning!

Avstängd
Skrivet av conthox:

När kommer ni förstå att osvosv mansplaining etcetc

Det här är inte "Agenda" på TV eller riksdagen.. Det görs inga politiska beslut här, det finns inga "argument". Detta är ett forum. Nivån ligger här. Tror du att jag ens anstränger mig 10% här? det gör nog inte @helene heller, mottagarna bryr sig ju inte ändå. Man lägger sitt resonemang så att det är i synk med miljön man diskuterar i.
I tråden om Anita vs den där sexistmuppen, tror du det är någon ide att "formulera argument" där? När mottagarna brölar samma crap som deras youtube idoler har sagt åt dem. Knappast. Då blir det mer raka rör och man trycker åt dem.
Så fort någon vill lyfta diskussionen från kloaknivå till något som liknar vuxen nivå så går det hur bra som helst.

Medlem

Vem säger så i ett spel egentligen?
Typ fan å fitta eller hora. Vem sitter å säger Niger liksom?

Avstängd

@delli: pukedewpajasen sa det.

Ah just ja, han är "världens största youtube streamer" och drar en skam över min industri.

N-ordet är ett problem för miljontals människor. Just därför bör världens största "youtube profil" kanske inte använda det. Iofs vore det skönt om han blev avstängd 4ever.

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh. Nu gjorde du det igen. Insinuerade att jag tycker rasism är Ok. Hade du läst och förstått mitt första inlägg så hade du sett att jag inte tycker om rasism. Lustigt att du som svar till mitt inlägg där jag uttrycker min oro och irritation över den ökade polariseringen anklagar folk som inte tycker exakt som du för just "[SD-]troll och dylika foliehattar" . Man måste tydligen bascha alla forum och sajter som inte håller sig strikt till åsiktskorridoren för att inte bli stämplat med stora "ond person"-stämpeln.

Typ det är vi mot dom, vi som tycker rätt mot er som tycker fel. Vi som tycker bäst, mot er som är troll/SDare/rassar/osv.

När kommer ni förstå att det är fel retorik och att det vore bäst att framföra argument utan att brännmärka personen som har en annan åsikt. Som jag skrev i en annan tråd ett bra tag sedan: Hur tror ni att ni skall övertyga någon att byta åsikt genom att peka på honom med hela handen och säga "tycker du så så är du en idiot"?

Det fungerar helt enkelt inte så. En vänlig dialog är alltid lösningen, med pajkastning kommer man ingen vart. Om debatten bara är "mitt lag är bättre än ditt lag" så stannar man där.

De kommer aldrig förstå det, detta är typexempel på troll. Att använda rasistkortet är inte början på en debatt eller argumentation, det är slutet. Det finns inget att säga efter det, de har redan förlorat för alla deras extremt svaga argument är redan använda. Den bästa liknelsen är duvan och shackbrädet.

Jag kan garantera att det finns saker som du och jag inte är överens om, att det finns saker som vi kan hamna i en rejäl diskussion om, men jag tror också att både du och jag är vuxna nog att efteråt kunna skaka hand, säga att jag köper ditt arugment men jag håller inte med dig. Det är svårt får väldigt många att göra det, man måste kalla folk för rasister, sexister etc. Kolla bara på hur de framställer Joakim Lamotte eller Sargon, personer som aldrig någonsin har slängt ur sig en kommentar som kan anses vara sexistisk eller rasistisk men de anklagas fortfarande för det.

De hade lika gärna kunna säga vad de tycker om Pewdiepie och gått här ifrån, "han är en jävla rasist och jag hatar honom". Done and done, men nej, det är inte därför de skriver.

Avstängd

@WarpGuN: samt ignoranta högertroll som ljuger och säger att rasism/sexism inte "är ett problem så länge man inte gör det till ett problem". Sen när man läxar upp dem virkar de offerkoftor och grinar på Flashback/avpixlat.

Medlem

Big deal....nej

Skriv svar