Battlegrounds når en miljon spelare samtidigt på Steam

Robot
Battlegrounds når en miljon spelare samtidigt på Steam

Framgången bara fortsätter. Och fortsätter... Och fortsätter lite till.

#battlegrounds, #steam


Gnällkuk

*Batllegrounds når 500 000 samtidiga botar

Börjar blir sinnessjukt illa nu och fuskare verkar inte direkt ovanligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

*Batllegrounds når 500 000 samtidiga botar

Börjar blir sinnessjukt illa nu och fuskare verkar inte direkt ovanligt.

Jaså?

Spelar dagligen och har inte märkt av någon fuskare.
Jag har möt en staka sen jag början av EA för PUBG.

Medlem

har också spelat som satan sen jag köpte det för nån vecka sen, inte märkt något fuffen lr afk:ande öht, så tycker folk överdriver rätt brutalt med allt gnäll. har funkat felfritt rakt av


signatur

//monster

Releasehästryttare

Och dota 2s rekord på 1.2m kommer slås om ca 3 veckor då, herregud!

Gnällkuk
Skrivet av aT1C:

Jaså?

Spelar dagligen och har inte märkt av någon fuskare.
Jag har möt en staka sen jag början av EA för PUBG.

Tur då kanske.

Skrivet av monsterbenke:

har också spelat som satan sen jag köpte det för nån vecka sen, inte märkt något fuffen lr afk:ande öht, så tycker folk överdriver rätt brutalt med allt gnäll. har funkat felfritt rakt av

Satt och kikade sju matcher igår när några streamers lirade, var ok första två sen var det mer eller mindre heldött. Man såg i kill feeden hur folk dödade AFKs eller att de dog utanför cirkeln och dylikt, de spelar rätt mycket de med så.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Devan:

Och dota 2s rekord på 1.2m kommer slås om ca 3 veckor då, herregud!

Lär väl gå om Blizzards hypade Overwatch också? Kanske lite svårt att mäta då Overwatch finns på konsoler också.

Medlem

signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Är det botar som gör att spelet spelas av så många?

Medlem

Har 400 timmar spelade, mött ett par fuskare allt som allt. Visst är det tråkigt med afk-botar, men det är typ 4-5 st max. Det ska ju fixas till hur som. Antar jag också har "tur".

Medlem

Tycker folk får spela hur de vill, fuska hur de vill - så länge set inte påverkar andra.

Därför tycker jag en bot är ett hot

Medlem

Spelet lider säkert av ett par hundra tusen bottar eftersom att vissa kläder man kan få är snuskigt dyra. I vissa matcher är det 10-30 afk spelare och spelet har cirka 10,000 servrar, vilket troligen pekar mot att det är sinnessjukt många afk spelare just nu.

Medlem

Så mycket emo bs här x)

På 100H spelat varav ~10H afk-dödande så har jag som mest sett 8st afk i en match, i snitt 2-4.

2-4 spelare av 100 på ett game är inte ens märkbart x)

Har under alla hundratals games stött på >1< obvious fuskare.

Verkar som att de flesta som faktiskt äger OCH spelar spelet håller med om denna statistiken medans de som bara vill ha något att gråta över överdriver rejält ^^

Skrivet av Jeehao:

Spelet lider säkert av ett par hundra tusen bottar eftersom att vissa kläder man kan få är snuskigt dyra. I vissa matcher är det 10-30 afk spelare och spelet har cirka 10,000 servrar, vilket troligen pekar mot att det är sinnessjukt många afk spelare just nu.

Så du menar att desto fler av ett item som finns desto dyrare blir det ?

Om det nu har ett par hundra tusen bottar så hade det då funnits betydligt fler av de rare skins som finns.

Medlem

400 timmar och inte spelat mot någon fuskare vad jag vet iaf, men däremot är det många afks. Intalike mycket den senaste veckan men ett tag var det 10-30 st afk per match.

Medlem

Brukar spela några rundor / dag.
Mest solo first person.
Tror jag upplevt en match med afk are då det var en del som dog utanför zonen men det var iofs efter att den krympt 2ggr.

Oavsett så är detta spelet jag har mest kul med just nu i mp och ångrar inte mitt köp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Allexz:

Så mycket emo bs här x)

På 100H spelat varav ~10H afk-dödande så har jag som mest sett 8st afk i en match, i snitt 2-4.

2-4 spelare av 100 på ett game är inte ens märkbart x)

Har under alla hundratals games stött på >1< obvious fuskare.

Verkar som att de flesta som faktiskt äger OCH spelar spelet håller med om denna statistiken medans de som bara vill ha något att gråta över överdriver rejält ^^

Så du menar att desto fler av ett item som finns desto dyrare blir det ?

Om det nu har ett par hundra tusen bottar så hade det då funnits betydligt fler av de rare skins som finns.

Då kan du inte ha hoppat nära där afks släpps av väldigt ofta, jag ser väldigt ofta ett hav av afks när fallskärmarna automatiskt öppnas. Om det bara hade varit runt 2-4 afks i alla matcher så hade inte ens PUBG påpekat ett detta är ett problem. Att väldigt många bara hoppar AFK betyder inte att marknaden översvämmas då de knappt får några poäng, chansen att få något bra är sedan lika liten som för övriga alla spelare, marknaden borde enligt dig översvämmas av vanliga spelare, chansen att få något bra är snuskigt liten och många vill nog ha kvar det de hittar om det inte är en dublett.

1
Skriv svar