Real Farm kör fram skördetröskan i oktober

Robot
Real Farm kör fram skördetröskan i oktober

Jordbruksgenren fortsätter att växa.

#real-farm


Medlem

Spännande, fast undrar vad detta har att erbjuda som inte Farming simulator har.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Spännande, fast undrar vad detta har att erbjuda som inte Farming simulator har.

Förhoppningsvis så känns det lite modernare än FS2017, man kan nästan köra FS2013 och inte märka någon skillnad mot nuvarande version. Det känns som att utvecklarna till FS är superbekväma och inte orkar göra så stora ändringar mellan spelen. Moddar man FS så är det faktiskt ett riktigt roligt tidsfördriv när man inte orkar tänka så mycket, men vanilla så är det rätt slött.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Skulle även vilja tipsa om https://www.cattleandcrops.com/ som fortfarande är i början av utvecklingen, men det är folket bakom några av de bästa modsen till Farming Simulator som utvecklar det.

Medlem

Det enda jag saknar i Farming Simulator 2017 är att kunna utveckla hemmet, och mycket smartare AI, samt någon slags storydrivet berättande. Stardew Valley är mer intressant många gånger
Vore toppen om Real Farm faktiskt kan låta oss spelare få gå in i våra hus, uppgradera dem, bjuda in spelare i multiplayer och bara chilla, samt ha någon typ av konversationer eller interaktion med granngårdarna. Och mycket annat..

Och var är allt management, jag vill kunna hyra dyra drängar som sköter delar av gården (eller varför inte hela gården), och som har olika personligheter, färdigheter och engagemang vilket gör att man kanske blir tvungen att avskeda vissa och söka efter bättre kompetens när man har råd osv.
Jag vill kunna avla tävlingshästar och ta fram riktigt feta kossor och grisar, håriga får.
Och framförallt, det ska finnas random utmaningar, så som att saker kanske går sönder, det blir vattenbrist, torka, för mycket regn, sjuka djur och drängar. Mer management helt enkelt
Det ska bli intressant att se om Real Farm bara blir en klon, eller faktiskt tillför något nytt.

KoP
Medlem

Själv ser jag fram emot Pure Farming 2018.

Medlem

Jag saknar moment som att slakta mina djur på gården och att stycka upp dom i file och kare bitar. Paketera och göra smarta affärer med återförsäjare.

Medlem

Eller varför inte lägga in Bonde söker fru i spelet?

Medlem
Skrivet av KoP:

Själv ser jag fram emot Pure Farming 2018.

Lät som att utvecklarna för Pure Farming skulle slopa både multiplayer och mods

KoP
Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Lät som att utvecklarna för Pure Farming skulle slopa både multiplayer och mods

Va? Av vilken anledning då? Är ju i MP som farming sim spel är roliga. :/

Medlem

Jag skulle önska att dom gjorde en uppföljare till Myulk! Eller iaf nått som är i närheten. Så mkt sköna minnen från de spelet alltså

1
Skriv svar