Razers nya xboxkontroll är inte bara ful men vansinnigt dyr också

Skribent
Skrivet av delli:

Bra recension?
Den är väldigt vinklad och ger ett oseriöst intryck. Varför ens skriva om den från första början?

FZ har varit väldigt opartiska innan och har nog inte läst nåt sånt här innan.
Tyvärr tycker jag FZ gått och blivit partiska på senare tid (rädd för dom stora bolag skall straffa dom?)

De här känns mer som en vendetta och ni kan lika gärna ta bort nyheten.

Haha, nu får vi lugna ner oss tror jag. Jag sa att den var ful, inte att jag gick i pakt med Kina för att störta västvärlden.

Men helt ärligt. Någon måste ju stå upp mot fula gamingprylar, känns lite som vi är i en Kejsaren har inga kläder när det kommer till gamingaccessoarer. Människor tycks bara ha accepterat RBG-belysning som en grej.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Avstängd
Skrivet av toern:

Kan hålla med om att det inte direkt är en vacker skapelse i mina ögon. dock har det rakt igenom varit min reaktion på det mesta Razer producerar så det kommer ju inte som en överraskning. Inte det allra viktigaste, men det passar kanske som iögonfallande rubrik.

Har aldrig riktigt förstått mig på storleken på kontroller sedan lång tid tillbaks. Måste man verkligen göra dem så stora för att få plats med allt? Jag är ingen expert personligen, men det är verkligen klumpiga kontroller oavsett system, återigen personligen.

Playstation har perfekta kontroller.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Av egen erfarenhet så kommer jag hålla mej borta från razers kontroller. Köpte båda razer kontrollerna de gjorde till 360 och de var skräp och kostade mer än standard 360 kontrollerna. Den första kontrollen funkade inte, fick en ny men d-paden på den gick sönder efter två dagar. Fick ytterligare en ny där d-paden redan var trasig. Fick pengarna tillbaka.
Den andra kontrollen var bättre men L och R knapparna gick sönder efter ett tag. Antagligen slitage för det bildades gråvit pulver inne i dom.

Medlem

@twilek:

Det här är ju dock ingen recension (kontrollen har inte släppts ens), utan en nyhet.

Medlem

@erikcedervall:

Ok?

Personligen tycker jag inte ens att den är ful. Den ser ju ut som standardkontrollen, fast med mic/hörlurskontrollerna inbyggt i botten. Angående paddlarna bak så har jag ingen direkt åsikt ännu, vem vet, kanske fungerar kanon och sitter som ett smäck?

Gillar verkligen min Elite-kontroll, däremot är den bra omständig när man, som jag, använder 3 eller 4 paddlar bak. Det är otroligt lätt att komma åt dessa paddlar när man ibland lägger ner kontrollen, på bord eller ben, och då råkar ”backa” i spelet eller dylikt. Ska ändå bli intressant med hur Razer lyckats lösa detta. Det verkar ju vara 6 knappar på ovansidan iaf, intressant. Men jo, dyr är den!

Jag använder tangentbord, mus och musmatta från Razer till datorn för närvarande, och har inte haft ett enda problem med dessa. Helnöjd. Men som vanligt så får man ju oftast höra/läsa om alla besvikna kunder, nästan aldrig de av oss som är nöjda.. Och säljer man stora mängder så får man ju ofta läsa/höra mer också.

Medlem

@Nercis:

Jag tror de skärpt till sig på den fronten. Det är min egen erfarenhet iaf. Deras datorer är väldigt omtyckta och får fina recensioner, detsamma gäller generellt deras övriga PC-tillbehör. Det ska bli intressant att se hur bra denna kontroll är, till det priset är det bäst att den är jävligt bra

Namnet är egentligen så dåligt att det blir bra. Haha.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Förlorade du din betting på McGregor?

HAHA vem vid sinnens fulla bruk skulle bettat på McGregor


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Nercis:

Av egen erfarenhet så kommer jag hålla mej borta från razers kontroller. Köpte båda razer kontrollerna de gjorde till 360 och de var skräp och kostade mer än standard 360 kontrollerna. Den första kontrollen funkade inte, fick en ny men d-paden på den gick sönder efter två dagar. Fick ytterligare en ny där d-paden redan var trasig. Fick pengarna tillbaka.
Den andra kontrollen var bättre men L och R knapparna gick sönder efter ett tag. Antagligen slitage för det bildades gråvit pulver inne i dom.

Aj, aj, aj!

Låter som det är invasionen som har börjat. (Läs Lars Wilderäng, Stjärnklart.)

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Men helt ärligt. Någon måste ju stå upp mot fula gamingprylar, känns lite som vi är i en Kejsaren har inga kläder när det kommer till gamingaccessoarer. Människor tycks bara ha accepterat RBG-belysning som en grej.

Ja, men det kan man väl göra i en krönika (har läst ett flertal på temat på diverse hemsidor), eller i värsta fall i en eventuell recension?

Annars kan man ju applicera det här konceptet på alla nyheter:

"Nästa WoW-expansion ser lika ful ut som spelet alltid har gjort"
"Battlefield 1 ser inte bara tråkigt ut, det är vansinnigt dyrt också"
"Alliansens budgetförslag är både fel och sämst"

Medlem
Skrivet av twilek:

Tror du seriöst det finns någon recension som är objektiv och inte vinklad ut efter vad för åsikter recensenten har?

Det är en nyhet, inte en recension. Hade det varit en recension hade den sugit rätt hårt också som den är skriven. Dessutom är den ändrad sedan tidigare.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Haha, nu får vi lugna ner oss tror jag. Jag sa att den var ful, inte att jag gick i pakt med Kina för att störta västvärlden.

Men helt ärligt. Någon måste ju stå upp mot fula gamingprylar, känns lite som vi är i en Kejsaren har inga kläder när det kommer till gamingaccessoarer. Människor tycks bara ha accepterat RBG-belysning som en grej.

Vem utlyste dig till vår frälsare som ska guida oss i rätt här i världen? Att du tycker den är ful ger dig knappast rätt att be oss bojkotta en produkt. Vill du ge ut råd så skriv en krönika.

Det här är (ja fortfarande även efter edit) den sämsta nyheten jag läst på väldigt länge på en gaming-relaterad hemsida. Att du sedan låter den vara kvar uppe i nuvarande skick säger en hel del om dig (#emo) och vart den här sidan är på väg. Att de andra skribenterna ens accepterar det är ju också pinsamt.

Medlem

Håller med om att kontrollen ser ut som en vanlig spelkontroll. Reagerade också på att nyheten kändes mer som ett argt Facebook-inlägg än en nyhet på FZ. Skärpning nu.

Medlem

Tycker den ser helt ok ut. Hade dock valt en xbox elite kontroller före då jag har haft dåliga erfarenheter med kvalité med Razer och för att elite kontrollen ser bättre ut och kostar mindre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Måste ställa mig i skaran som ogillar den här "nyheten".
Men med tanke på antalet kommentarer och klick rubriken kommer generera är ni kanske nöjda ändå?
Tror aftonbladet behöver nya "experter" till nån panel eller liknande. Eller personerna som jobbar där kanske är för fula?

Ändra för fan rubriken och skriv om texten! Gör om, gör rätt!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Det här är ju dock ingen recension (kontrollen har inte släppts ens), utan en nyhet.

Skrivet av Ejziponken:

Det är en nyhet, inte en recension.

Det var det här jag svarade på: "Bra recension?
Den är väldigt vinklad och ger ett oseriöst intryck."

Artikeln recenserar utseendet på kontrollen i fråga. Det finns inga lagar som säger att en artikel måste vara skriven för att tillgodose just era behov. Så jag skiter ärligt talat i om ni tycker artikeln är en nyhet eller en recension. Jag svarade på ovan nämnda citat, och denna tyckte tydligen det var en vinklad recension, det jag då implicerade var att om man tycker det är problematiskt att en recension är vinklad ska man nog inte läsa recensioner, för alla recensioner är just vinklade utifrån vad recensenten anser.

Skribent
Skrivet av kabex:

Ja, men det kan man väl göra i en krönika (har läst ett flertal på temat på diverse hemsidor), eller i värsta fall i en eventuell recension?

Annars kan man ju applicera det här konceptet på alla nyheter:

"Nästa WoW-expansion ser lika ful ut som spelet alltid har gjort"
"Battlefield 1 ser inte bara tråkigt ut, det är vansinnigt dyrt också"
"Alliansens budgetförslag är både fel och sämst"

Nyheten var menad som en aning avslappad där personlig åsikt varieras med faktan om handkontrollen (brukar vara populärt nu för tiden mer än att bara läsa ord om en pryl). Men jag lyssnar och feedback är noterad.

Skrivet av Ejziponken:

Vem utlyste dig till vår frälsare som ska guida oss i rätt här i världen? Att du tycker den är ful ger dig knappast rätt att be oss bojkotta en produkt. Vill du ge ut råd så skriv en krönika.

Det här är (ja fortfarande även efter edit) den sämsta nyheten jag läst på väldigt länge på en gaming-relaterad hemsida. Att du sedan låter den vara kvar uppe i nuvarande skick säger en hel del om dig (#emo) och vart den här sidan är på väg. Att de andra skribenterna ens accepterar det är ju också pinsamt.

Nu tycker jag du tar i. Bara för att du läste EN artikel där en skribent säger att en pryl är ful i en nyhet betyder det inte att jag eller FZ är i någon, enligt dig, dödsspiral ala clickbait. Om du inte tyckte om tonen i den här nyheten, fine. Det får du gärna uttrycka. Däremot behöver du inte hoppa till groteska slutsatser.

Jag välkomnar dig läsa några av mina/våra andra nyheter som förhoppningsvis ger dig en riktig uppfattning av vad för nyheter jag/vi skriver.
https://www.fz.se/medlem/erikcedervall


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@erikcedervall: Rgb belysning går typ alltid stänga av. I alla fall på alla produkter jag har som råkar ha den funktionen.
Och vem väljer form före funktion när det gäller en handkontroll? Det är ju inte Apple enhet den ska anslutas till i första hand

Jag kommer antagligen inte skaffa denna för jag är nöjd med de vanliga one kontrollerna. Men hade jag varit sugen på en eliten kontroll hade jag nog försökt testa även denna.

Medlem

Jag har denna fast till ps4 och den är helt underbar! värd de 1600 kr jag gav ^^

Medlem

Tycker den är ganska snygg. Dyr ja men är säkert bra kontroll.

Medlem

"Inte bara ful, men vansinnigt dyr också"

Du fick mig till skratt! :,-)

Medlem

Jaha! Så kritiken, som för övrigt ligger på en barnslig nivå och inte konstruktiv alls, handla om valet av kategori på texten?


signatur

Niet.

Medlem

Personligen har jag haft flera dåliga erfarenheter av Razers produkter, så störde mig inte nämnvärt på att det kastas bajs på dom. Sen är namngivning inom datorbranschen generellt en gren där väldigt många, enligt mig, borde få sparken.

Medlem

Tyckte nyheten var bra, man fick sig ett litet leende och jag håller med @jaasii gällande Razers produkter, haft flertalet av dom och kan säga att inte många håller måttet, speciellt inte deras möss.
Tangentborden är fortfarande OK.


signatur
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Vem utlyste dig till vår frälsare som ska guida oss i rätt här i världen? Att du tycker den är ful ger dig knappast rätt att be oss bojkotta en produkt. Vill du ge ut råd så skriv en krönika.

Det här är (ja fortfarande även efter edit) den sämsta nyheten jag läst på väldigt länge på en gaming-relaterad hemsida. Att du sedan låter den vara kvar uppe i nuvarande skick säger en hel del om dig (#emo) och vart den här sidan är på väg. Att de andra skribenterna ens accepterar det är ju också pinsamt.

Det här inlägget känns överilat, som att du gör allt för att försöka pulvrisera mannen bakom inlägget

Medlem

Vad i helvete är det med er, den har ju för fan rgb belysning, det är allt mänskligheten behöver. Köp den på en gång, sen om det går att spela med den är helt irrelevant, rgb för tusan! God Jul!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd

Riktig snygg var den, men för dyr. Har den forcefeedback på avtryckarknapparna som originalet?

Medlem

@Ejziponken:

Oj. Man kan nästan tro att Du är rädd för företaget i fråga med den texten. Om det var val av kategori på skribentens text hade du enkelt kunnat påpeka det utan att lägga dig på den nivå du nu valde att lägga dig på.

Bara ett litet tips för framtida nyheter/artiklar och atmosfären här på FZ.

Glada tillrop och konstruktiv kritik är två av fler aspekter som får utveckling att frodas.


signatur

Niet.

Medlem

Yep, ful o otumplig ser den ut att vara så håller med

Kan inte se några problem med nyhets artikeln.

Att den som postar nyheten inte får slinka in egna åsikter om prylen är konstigt vet inte riktigt varför man inte skulle få göra det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

Ser ut som en moddad Xbox controller, vissa gillar Xbox controllers, andra inte. .slut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av delli:

FZ har varit väldigt opartiska innan och har nog inte läst nåt sånt här innan.
Tyvärr tycker jag FZ gått och blivit partiska på senare tid (rädd för dom stora bolag skall straffa dom?)

De här känns mer som en vendetta och ni kan lika gärna ta bort nyheten.

Hm, från mitt perspektiv är det mer tvärtom. Vi bröt till exempel ett generellt NDA-avtal med Nintendo som gav oss spel och hårdvara innan release på grund av att vi inte kunde acceptera vissa förhållanden vid Switch-lanseringen. Det gör att vi får köpa deras spel i butik som alla andra och recensionerna blir därmed senare. Så ställ gärna raka frågor istället för att komma med spekulationer, det är ju inte direkt så att vi publicerar saker och inte gärna pratar om det i kommentarerna efteråt.


signatur
123
Skriv svar