Fegspel vann Battlegrounds-turneringen på Gamescom

Robot
phi
Medlem

Han var den enda som var smart nog att utnyttja ett trasigt system till sin fördel. De som ska skämmas är arrangörerna för nu framtod PUBG som ett skämt till esport.

Medlem

Vilket fiasko. Jag tycker det är lite för tidigt att spela turneringar med ett spel som fortfarande är i typ beta-stadiet, som synes här, men men..

Medlem

@phi:
Håller helt med.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Han blir nog en bra politiker, utnyttjar systemets fel och brister till sin egen fördel


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Fast nu handlar ju spelet om att överleva, inte om vem som får mest kills. Tänk er själva i en "Battle Royal"-scenario, alla knep är tillåtna så länge man överlever.

Jag har själv vunnit flertalet matcher med endast 1-3 kills genom att hålla en låg profil hela matchen. Inget fegt med det, det handlar om vem som är kvar sist.

EDIT: Men det är klart, man ska väl kanske inte kunna utnyttja blue-zone för att överleva utan man måste hålla sig inom ringen i alla fall om man vill hålla en låg profil

Avstängd

Var ju skitsmart! Snarare fel på reglerna än på honom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag känner mig så jävla gammal och utdaterad när jag läser om detta spel. Obs,jag säger inte att det bara är barn som spelar etc jag bara fattar inte hur det här kan vara så populärt. Antar att jag måste göra min hemläxa och förstå dragningskraften till detta. Är det de höga staksen som gör det intressant?

Medlem

Så stolt över vinnaren, good game well played.
Folk som är upprörda ska ju inte säga att "spelaren" ska skämmas.
Det är ju personerna som gjort turneringen / spelet.
Liksom göra en sån fet tunering i ett spel som fortfarande har 1000 buggar.

Så jag antar att spelet kommer dö nu

Medlem

Såg väl ut ungefär som alla andra streams jag kollat på där dom har försökt vinna matchen. Reglerna bör ju ses över rejält om man vill göra e-sport av detta, om det ens går med hur spelet är utformat.

Medlem

Verkar som spelet tänkt att funka som e-sport i teorin men blir ganska sömnigt i praktiken.
Dom får nog se över detta annars blir det som en korpliga
Oavsett om det är esport framgångsrikt eller inte har inget med att göra hur kul spelet är.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om dom skulle införa så man inte klarar sig mer än 2-3 sekunder i det blåa direkt från början men att den gick långsammare så den aldrig åker snabbare än man kan springa så hade det varit mycket bättre spel och tvingat folk att röra mer på sig. Och tråkiga taktiker som detta skulle försvinna

Medlem

Snackar vi tävling så är alla medel tillåtna, du är med för att vinna, inte för att ge tittarna en rolig match. Det är bara att ändra reglerna och fixa de (sätt in valbart grovt svärord) buggarna som spelet lider av. PUBG ligger i ett glömt och låst valv för min del efter senaste härvan (som resulterade i min egen död)

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Latahunden:

Jag känner mig så jävla gammal och utdaterad när jag läser om detta spel. Obs,jag säger inte att det bara är barn som spelar etc jag bara fattar inte hur det här kan vara så populärt. Antar att jag måste göra min hemläxa och förstå dragningskraften till detta. Är det de höga staksen som gör det intressant?

Förstår inte vad du menar, antingen gillar du det eller inte.

Medlem

"Trots att han inte vann omgångarna.." Om jag inte missminner mig vann han faktiskt en runda(runda 2 tror jag). Det är fler vinster än 77 av de andra deltagarna!!!11

Medlem
Skrivet av BryleCreem:

"Trots att han inte vann omgångarna.." Om jag inte missminner mig vann han faktiskt en runda(runda 2 tror jag). Det är fler vinster än 77 av de andra deltagarna!!!11

Haha tycker det är jätteroligt att dels FZ skriver fel och sen att 15 pers är snabba med att tycka till och diskutera och inte heller verkar ha sett på turneringen.

Med det sagt, inga kommentarer och "tyck" här är väl direkt fel. Jag tycker dock det var skitkul att kolla turneringen men dom har mycket att förbättra. Tycker inte det var några direkta buggar som förstörde något heller. Dessutom var det rätt kul att följa Ever på kartan och se ifall någon kan hitta honom och plocka av honom.

Medlem

Tycker det var kul att kolla men de har mycket kvar att göra bättre.

Vad gäller spelet lyssnar de ju på sin community och förbättrar saker för varje patch. De lär väl lära sig mer och mer för varje turnering och bli bättre även där. Jag tror att det här kan bli riktigt bra även som publiksport. Kanske när möjligheten till moddar har släppts kommer det komma bra moddar för e-sport som tar över istället för standardläget


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

"och oftast nås målet genom att döda så många som möjligt." Say what.

Medlem

Jag tycker att det ligger på arrangörerna. Och som redan påpekats så spelade som trots allt bara spelet.

Glad helg


signatur

Niet.

Medlem

ja dumt å ha det på poäng. men tycker också att de borde ändra så man inte klarar sig så länge utanför cirkeln. kanske ha så det gör ännu mer skada om man är långt utanför

Medlem

Inte så att man skulle skämmas öronen av sig genom att fega sig igenom en turnering sådär. Hamnar i samma kategori som "dykarna" i fotbollen...väcker allt annat än beundran hos mig iallafall.

Medlem

Dont hate the player, hate the game?

Medlem

I ett spel där man tävlar i överlevnad ska man få skit för man var den enda som orkade läsa de första två orden i den första boken om överlevnad, på första sidan: Göm dig!

Näru.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd

Borde kanske göra så livet tickar ner snabbare utanför zonen? I alla fall desto längre du är där. Eller är det så redan?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Borde kanske göra så livet tickar ner snabbare utanför zonen? I alla fall desto längre du är där. Eller är det så redan?

Det är lite så, är du utanför den första cirkeln så tickar livet ner "långsamt", utanför andra "snabbare" osv osv, i slutet så går det riktigt fort. Ibland kan jag uppleva att det går för fort på de sista cirklarna samt att man fortfarande kan ha för långt att springa.

Medlem

Många tycker att det är fegt. Men precis som i många andra sporter finns det defensiva taktiker. Tycker det är helt legit i ett överlevandsspel och rätt gjort av han.

Medlem

Evermore spelade smart, inget snack, tyvärr ger det en dålig tittarupplevelse. Om dom ändå belöna kills med mer för att ge spelarna initiativ att vara mer aggressiva hade det sett annorlunda ut. Duo FPP turneringen var bra mer intressant än solos.

Medlem

Ser inga problem med pubg som esport, problemet har inget med x antal buggar eller att spelet är ofärdigt utan.

Trumvirvel........

Regler, sjukt enkelt eller hur, sätter man inga regler , så blir det så här då uttnytjar man allt man kan.

Och det innebär även att man har med i reglerna att inga ev buggar/exploits får uttnytjas.

Är inte svårare,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar