RetroLAN i mitt garage i lördags film/bilder

Medlem

@Tivook: Den där ljusslingan som går över borden under monitorerna. Minns iallafall inte att jag såg sådan belysning 1998.

Medlem

blir mkt avis! en sån dag i veckan skulle man fan ha, och grillkväll nästa dag så är livet komplett


signatur

//monster

Medlem

Kul att se! Verkar bli mer o mer poppis med retrolan och retrodatorer.

Själv har jag nyss byggt ihop en dator med en Athlon XP 3200+, 128mb ddr (Kommer mer senare) samt ett Gefoorce 4 ti 4600, men ska nog uppgradera grafikkortet till ett 9800pro eller liknande.

Sedan har jag två datorer som jag håller på att bygga. En med en Pentium II 333mhz, 512mb sdram och ett Riva Tnt2 Ultra.
Den andra består av en Pentium 3 S på 1266mhz, 512mb Sdram och ett Geforce 4 ti 4200.

Det svåraste är att hitta dåtidens "monster"moderkort, och i bra skick.

Medlem

Faithless - God is a DJ (Astral Projection remix)

Varsågod ;P


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Quake 2 och astral projection, de e grejer de.


signatur

u mad bro?

Avstängd

Haha, ibland önskar man att man hade en tidsmaskin ändå..

Medlem

Vackert... 😢


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av DD_Raven:

Quake 2 och astral projection, de e grejer de.

De e kärlek. Har lyssnat på trance sedan 1996. Första skivan var Distance to Goa 3. Magiskt!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

blir mkt avis! en sån dag i veckan skulle man fan ha, och grillkväll nästa dag så är livet komplett

Sant!

Medlem
Skrivet av Tivook:

Är bilderna verkligen nya?

Ser inga smartphones eller något alls som vittnar om att det verkligen hände nyligen.

Jag blir avslöjad på bild 8 uppifrån där ser man min Stihl häcktrimmer. Attans jag borde flyttat den...
Men ändå så har Gladiator fler missar än jag

Medlem

Saknar q2-forumet här på FZ nu. Nostalgi! Snyggt jobbat!


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Jag hade tänkt sluta kommentera på FZ för att dess nuvarande iteration suger getba**e.

Men det här gjorde mig fan tårögd så jag gör ett undantag.

Och glimten av Voodoo 2 <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Decado:

Jag hade tänkt sluta kommentera på FZ för att dess nuvarande iteration suger getba**e.

Men det här gjorde mig fan tårögd så jag gör ett undantag.

Och glimten av Voodoo 2 <3

Hahaha, det var precis min baktanke!


signatur
MEG
Medlem
Skrivet av ironstove:

Göra rent i musen där kulan satt är inget man direkt saknar.

Visst pratar vi om datormus?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Tivook:

Är bilderna verkligen nya?

Ser inga smartphones eller något alls som vittnar om att det verkligen hände nyligen.

Jag är tillräckligt gammal för att veta att monster och utseende på de aktuella ölburkarna inte fanns på 90-talet. Varför skulle någon ljuga om saken dessutom? Är det någon sjuk jante du lider av? De där LED-slingorna man ser på en bild var inte direkt vanligt på 90-talet heller.

Ero
Medlem
Skrivet av Joyride:

Jag blir avslöjad på bild 8 uppifrån där ser man min Stihl häcktrimmer. Attans jag borde flyttat den...
Men ändå så har Gladiator fler missar än jag

Ser även ut att drickas ur en Ikeamugg "KALAS" av den äldre designen (den dom säljer nu heter iaf kalas), den fanns inte heller innan 2000 såvitt jag lyckats googla.

Vad finns mer för smaskiga "missar", vilka bekräftar att bilderna är nya?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Roligt projekt och klockrena bilder, teknologin är dock ingenting jag skulle påstå att jag saknar haha.

Medlem
Skrivet av MEG:

Visst pratar vi om datormus?

Så klart. Det andra är väl ändå mer underhållande? Eller just rengörning vet jag inte.

Avstängd

@Rockefellerz: diamondback 3G kom typ 2005-2006 så den är rätt gammal

Medlem

Om inte detta räcker som bevis så vet jag inte vad

Medlem
Skrivet av Ero:

Så jävla avundsjuk! Har du sparat på all hårdvara eller lyckades du komma över från något lager någonstans?

Codename Eagle hade ju varit något att riva av med! Och lite Ignition

Hahha! Eller bara en Compaq oavsett komponenter och mjukvara!

Jag har samlat länge och köpt upp mycket behöver ju inte bli avundsjuk häng på istället

Medlem
Skrivet av Decado:

Jag hade tänkt sluta kommentera på FZ för att dess nuvarande iteration suger getba**e.

Men det här gjorde mig fan tårögd så jag gör ett undantag.

Och glimten av Voodoo 2 <3

Tack!! Jag har gjort en hyllningsfilm till den tiden/eran

12
Skriv svar