Ambitiösa överlevnadsspelet Dead Matter finansierat via Kickstarter

Robot
Ambitiösa överlevnadsspelet Dead Matter finansierat via Kickstarter

Bad om 385 000, fick närmare två miljoner kronor så många måste ha sett potentialen.

#dead-matter, #kickstarter, #zombies, #nyhetstips


Medlem

Ännu ett zombie spel dock...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ännu ett zombie spel dock...

I live fo this shit! Nu är jag och har varit sen jag såg George A. Romeros Night of the living dead en zombie fanatiker.
Det här spelet såg ut att ha väldigt stor potential dom verkar tänka mycket på detaljer.

ELF
Medlem

@B-itta: Fast till slut kanske någon kläcker ur sig något riktigt episkt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Ser bra ut, men tror också marknaden är lite mättad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det lär ju vara extremt opolerat när det kommer ut som early access. 2 miljoner SEK räcker inte så långt. Förstår inte ens varför de bara bad om 385 000?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det lär ju vara extremt opolerat när det kommer ut som early access. 2 miljoner SEK räcker inte så långt. Förstår inte ens varför de bara bad om 385 000?

Kolla om marknaden finns och om folk verkar intresserade av deras produkt kanske.

Medlem

Helt ärligt, ser ut som en billig kopia av dead island och state of decay

Medlem

Vad är det nu då, 10e spelet i listan av "zombie survival spel" som släppts de senaste 5 åren, och fortfarande inte ett enda som typ lämnat alpha/beta stadiet, or rather, nått ett relativt buggfritt stadie med mycket content och en spelarbas som inte sedan länge övergett spelet?

inb4: Nej jag har inte spelat PBG, så bortsett från det då som är liknande.

Medlem

På beskrivningen av FZ lät det som State of Decayish spel.

@Tamazin: Du har både State of Decay och Dead State.

Medlem

@Tamazin: fast bg är ju mer typ dm på en stor karta än survivall.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Drar mig för att backa projekt där man inte vet något om de som vill ha ens pengar, så därför blev det ingen backning för min del. Om projektet lyckas nå Steam och mottagandet blir bra så kommer jag definitivt att köpa det då det ser ut att ha stor potential. Stöd för moddar var dessutom ett stort plus.

Medlem

Vad jag har förstått så började det som en mod till Crysis och blev väldigt älskat av mod communityn. Så spelet verkar ha en del fan redan innan.

ELF
Medlem

Kollade videon nu och kan säga att det ser ut som det Sandswept försökte sig på. De misslyckades dock pga ovana verkade det som. Hoppas dessa lyckas. Det är den här typen av zombie spel jag väntar på.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@Tamazin: Jag håller med. Känns som att man hela tiden hör om lovande projekt men att det väldigt sällan blir riktiga spel av det. Det är mycket därför jag är så skeptisk till kickstarter å early access. Tycker att dom ska göra klart jobbet först innan vi betalar för produkten. Lova guld å gröna skogar kan vem som helst göra.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Vad är det nu då, 10e spelet i listan av "zombie survival spel" som släppts de senaste 5 åren, och fortfarande inte ett enda som typ lämnat alpha/beta stadiet, or rather, nått ett relativt buggfritt stadie med mycket content och en spelarbas som inte sedan länge övergett spelet?

inb4: Nej jag har inte spelat PBG, så bortsett från det då som är liknande.

Precis som någon annan skrev är PBG team deathmatch i battlefield 2 grafik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Mjae, förvånande att det fått så mycket backning känner jag. Såg inte superlockande ut tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@McNord: iofs så kanske pengarna används mycket till att göra reklam för early access utgåvan.

1
Skriv svar