Starfighter Assault visas upp i ny Star Wars Battlefront 2-trailer

Robot
Starfighter Assault visas upp i ny Star Wars Battlefront 2-trailer

Det känns som en bra tid att vara Star Wars-fan.

#battlefront-2, #electronic-arts, #star-wars


Fragtjuv

Ja, tror det här kommer att blir riktigt bra. Det blir dags att lämna BF1 när Star Wars släpps.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Såna trailers får mig att önska att dice gjorde en riktigt episk animerad sw film eller serie.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Fatta den här känslan i ett riktigt SW-singleplayer igen. Tänk om det här vore ett nytt Kyle Katarn!

(Häftig och välklippt trailer oavsett.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Battlefront (DICE) kommer och föralltid bli ett konsol spel med denna envisa 3rd person gamingen, som genomsyrar hela spel branschen idag.

Medlem

@onliner72: Går ju att spela Battlefront i förstaperson om du vill

Medlem

Hade varit ett måste att köpa det här spelet för mig om det inte vore för att de har lagt till ett pay-to-win mikrotransaktions system i spelet (https://www.fz.se/artikel/273635-sa-funkar-star-wars-battlefr...). "Suck"


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

Hade varit ett måste att köpa det här spelet för mig om det inte vore för att de har lagt till ett pay-to-win mikrotransaktions system i spelet (https://www.fz.se/artikel/273635-sa-funkar-star-wars-battlefr...). "Suck"

Så länge det är saker man använder permanent när man låst upp det blir det väl ungefär lika mycket pay to win som Paladins och Paragon är, det vill säga du kan skaffa dig fler valmöjligheter och möjligen bättre kort men i slutändan är det skicklighet som avgör. Om jag har skaffat mig 50% shields genom att spela några matcher och du har lagt 500kr på att få ett 60% shields kort gör det mindre skillnad. Är det consumables som tar slut så att en vanlig spelare springer runt utan kort de flesta matcher och MT Kenta springer runt med en full loadout av bra kort så blir det inget köp.

Medlem

Gillar inte när man låser upp saker med hur mycket man spelar osv. när man har begränsat med tid, tycker de kan sluta ha sånt skit i spel.

Vill spela Battlefront, men ingen idé när man ändå aldrig kommer kunna hinna låsa upp något, man hamnar i sånt underläge.

Skägg.
10 Chambers

Det är ser verkligen asläckert ut.


signatur
Medlem

Älskar det här. Har spelat mängder med Battlefront.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag står nog över detta och kör på Middle-earth Shadow of War istället. Gillar inte hur de skall envisas med att dela upp spelarbasen med dlcs.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av joonsson:

Så länge det är saker man använder permanent när man låst upp det blir det väl ungefär lika mycket pay to win som Paladins och Paragon är, det vill säga du kan skaffa dig fler valmöjligheter och möjligen bättre kort men i slutändan är det skicklighet som avgör. Om jag har skaffat mig 50% shields genom att spela några matcher och du har lagt 500kr på att få ett 60% shields kort gör det mindre skillnad. Är det consumables som tar slut så att en vanlig spelare springer runt utan kort de flesta matcher och MT Kenta springer runt med en full loadout av bra kort så blir det inget köp.

Jag förstår hur du tänker. Men i ett sådant här system är det inte alltid skicklighet som avgör. Även om skillnaden är liten är oddsen nästan alltid för den som har betalat mer. Om jag har ett kort som gör att jag orsakar 20% mer skada med ett vapen och du har ett som orsakar 15% mer har jag fördelen i en 1v1 strid emot dig, även om det är bara 5% mer kan det förändra vem som vinner. Ett sådant system passar inte enligt mig i ett 600kr AAA spel. Spel som Paragon och Paladins har (vad jag förstår) liknande system. Men de spelen är free-to-play så det är mer acceptabelt att dem har sådant. Men samtidigt låser dem bara upp nya karaktärer som jag förstår det (har inte spelat något av dem), karaktärer som skaparna av spelet har balanserat. Battlefront 2's system är inte balanserat. Det uppmanar personer att spendera mer pengar för att öka chansen att få något bra som ger en orättvis fördel emot personer som inte betalar. Jag försöker inte starta någon stor debatt över detta. Jag vill bara att du förstår hur jag ser på Battlefront 2's mikrotransaktioner.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

*stoppar rouge squadron 2 skivan i datorn och hoppas att Dolphin hanterar skiten*


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

Jag förstår hur du tänker. Men i ett sådant här system är det inte alltid skicklighet som avgör. Även om skillnaden är liten är oddsen nästan alltid för den som har betalat mer. Om jag har ett kort som gör att jag orsakar 20% mer skada med ett vapen och du har ett som orsakar 15% mer har jag fördelen i en 1v1 strid emot dig, även om det är bara 5% mer kan det förändra vem som vinner. Ett sådant system passar inte enligt mig i ett 600kr AAA spel. Spel som Paragon och Paladins har (vad jag förstår) liknande system. Men de spelen är free-to-play så det är mer acceptabelt att dem har sådant. Men samtidigt låser dem bara upp nya karaktärer som jag förstår det (har inte spelat något av dem), karaktärer som skaparna av spelet har balanserat. Battlefront 2's system är inte balanserat. Det uppmanar personer att spendera mer pengar för att öka chansen att få något bra som ger en orättvis fördel emot personer som inte betalar. Jag försöker inte starta någon stor debatt över detta. Jag vill bara att du förstår hur jag ser på Battlefront 2's mikrotransaktioner.

Mikrotransaktioner eller spel för 800-1200kr eller mer, det är valet åtminstone för större utgivare. Spel kostar mer än någonsin att göra och än så länge hr vi inte ens justerat priserna för inflationen över de senaste 10 åren, spelen har snarare blivit billigare och billigare trots att tillverkningskostnaderna gått upp. Fler och fler spelar slänger in mikrotransaktioner, det inbringar mängder med pengar och tillåter folk som inte har råd att köpa spelet ändå men inte lägga ner pengar på dem. Titta på hur mycket pengar GTA V och Overwatch håvat in med sina mikrotransaktioner, inte konstigt att fler spelutvecklare vill ta del av kakan. Mikrotransaktioner inbringar vanligtvis bra mycket mer pengar än att sälja expansioner eller season passes för ett större spel där man fortsätter stödja det.

Vore det bättre om det bara var kosmetiska saker och genvägar som i Battlefield serien? Förmodligen, men de måste ta få in motsvarigheten till season pass och pengar att bekosta vidareutveckling någonstans. I Paladins kan det göra en enorm skillnad vem som har bäst kort, i Paragon har jag aldrig känt att det spelar någon större roll mer än att du kan bygga din hjälte med mer variation, du kan ha bra med framgång med default kort men du låses in i ett speciellt sett att spela hjälten. Görs det här bra är det okej, det vill säga att betala mest ger dig mer variation och möjligheter, inte bättre kort. Görs det dåligt blir det tråkigt.

Men jag förstår hur du ser på saken. Jag är lite kluven jag med men jag vill så gärna ha ett nytt bra Battlefront att jag hoppas de har löst det på ett okej sätt.

zsm
Medlem
Skrivet av Remus:

Jag står nog över detta och kör på Middle-earth Shadow of War istället. Gillar inte hur de skall envisas med att dela upp spelarbasen med dlcs.

Du har helt missat att Battlefront 2 inte kommer ha några DLC:s och att det inte kommer bli en splittrad spelarbas, som i 1:an?

1
Skriv svar