Inga story-DLC till Mass Effect: Andromeda

Robot
Inga story-DLC till Mass Effect: Andromeda
Medlem

Trist.
Hade en väldigt trevlig vistelse i Andromeda.
88 timmar spelat, hade gärna fyllt på med mer timmar i
något story DLC. Oh well.

Medlem

Nu nämnde de väl inte DLC, utan enbart patchar?
Mycket synd dock, nu när de väl fixat problemen som fanns och fått lite kontroll över motorn så kunde man ju gjort något häftigt DLC.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Slabba på lite färdigt så det blir good enough, sedan lämna för att koncentrera sig på nästa spel. Tja, man kan ju inte lacka en gammal volvo till den blir en porche, så varför inte låta well enough be för en gångs skull istället för att mjölka så mycket det går med några halvbra DLC som man känner sig tvungen att köpa..


signatur

K9
:.:

Medlem

@Dunder: läste du ens rubriken?

Medlem

Tråkigt. Det blir att vänta på ett bättre Andromeda 2.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Tråkigt. Det blir att vänta på ett bättre Andromeda 2.

För min del är jag helt färdig med BioWare och större delen av Electronic Arts.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Onekligen lite förvånande, i princip en bekräftelse på misslyckande från deras sida redan innan försäljningen startat, för DLC är ju något de jobbar med rätt länge, oftast långt före släppet.

Tror ändå MEA kommer att sälja väldigt bra på reor framöver, men det är väl bara att konstatera att Biowares gamla rykte uppenbarligen hängt ihop med alla de som lämnat studion (bla efter SWTOR som inte heller blev vad de tänkte sig från början).

Aldrig tyckt deras rykte för "great stories" var välförtjänt. De skapade härliga världar som i ME och KOTOR med mer gråskala än många andra, men själva historierna var rätt banala. Men som sagt, blir säkert ett rea-köp någon dag.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Onekligen lite förvånande, i princip en bekräftelse på misslyckande från deras sida redan innan försäljningen startat, för DLC är ju något de jobbar med rätt länge, oftast långt före släppet.

Tror ändå MEA kommer att sälja väldigt bra på reor framöver, men det är väl bara att konstatera att Biowares gamla rykte uppenbarligen hängt ihop med alla de som lämnat studion (bla efter SWTOR som inte heller blev vad de tänkte sig från början).

Aldrig tyckt deras rykte för "great stories" var välförtjänt. De skapade härliga världar som i ME och KOTOR med mer gråskala än många andra, men själva historierna var rätt banala. Men som sagt, blir säkert ett rea-köp någon dag.

Helt klart värt ett köp när det är rea. Jag köpte det till fullpris och var nöjd med min upplevelse. Dock så uppfyllde det inte förväntningarna men ändock ett bra spel


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Tyckte spelet var mediokert.
Är inte förvånad över utvecklingen alls.

EA dödade ytterligare en IP.
R.I.P Mass Effect.

Medlem
Skrivet av Dolrak:

@Newklear: läste du ens rubriken?

Ja, deras rubrik är
"MASS EFFECT: ANDROMEDA
Update from the Studio"

Vart ser du någonting om DLC?

Mycket möjligt att det inte kommer komma något DLC nu när studion är upplöst, men anmärkte bara på att DLC faktiskt aldrig nämns.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ett habilt spel utan vare sig stora irritationsmoment eller wow-upplevelser. Många timmars underhållning, men när storyn var klar kände jag noll behov av att återvända, så hade ändå inte lagt några dubloner på ett DLC.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Relik 📜
Skrivet av Dunder:

Ja, deras rubrik är
"MASS EFFECT: ANDROMEDA
Update from the Studio"

Vart ser du någonting om DLC?

Mycket möjligt att det inte kommer komma något DLC nu när studion är upplöst, men anmärkte bara på att DLC faktiskt aldrig nämns.

Jag kan nästan inte tolka "Our last update, 1.10, was the final update for Mass Effect: Andromeda. There are no planned future patches for single-player or in-game story content." på något annat sätt.

Med mycket, mycket god vilja skulle jag kunna vrida det till att de syftar på endast uppdateringar och därmed lämnar dörren öppen för DLC, men helt ärligt är det skrivet som dels "no future patches", dels "no in-game story content".


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag kan nästan inte tolka "Our last update, 1.10, was the final update for Mass Effect: Andromeda. There are no planned future patches for single-player or in-game story content." på något annat sätt.

Med mycket, mycket god vilja skulle jag kunna vrida det till att de syftar på endast uppdateringar och därmed lämnar dörren öppen för DLC, men helt ärligt är det skrivet som dels "no future patches", dels "no in-game story content".

Jao, nu tror jag inte heller att det faktiskt kommer släppas något DLC då studion som sagt redan är upplöst, men jag tolkade texten som att de vill vara tillräckligt otydliga för att kunna ändra sig i framtiden.

När de skriver nyheter om sånt som kommer eller kan komma så skriver de gärna ordet DLC, när de skriver nyheter om sånt som inte kommer komma så gör de det inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

Lite synd för jag tyckte det var en bra story.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Inte ens det kunde de göra rätt. Vem fan vill läsa en serietidning för att få reda på vad som hände med Quarian Ark?

Hejdå Bioware.


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Synd. Hade riktigt trevligt med ME: Andromeda. :/

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Har inte ens spelat spelet, ändå har man så många goda minnen från det

Medlem

Tråkigt, men hade nog ändå inte köpt det.. ME:A kändes inte genuint, utan krystat. Får hålla tummarna att de plockar upp mass effect om några år. En prequel kanske? First contact war?

Medlem

ME trilogin räckte tyckte jag. Kanske plockar upp detta i en framtid längre fram.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Citat:

Bioware meddelar att det väntar bland annat serier, samt innehåll till flerspelarläget i form av nya uppdrag, karaktärskit och något speciellt för N7 Day.

"karaktärskit" ... fniss...

Ja, jag är lättroad

Medlem

Synd, men det kommer komma mer Mass Effect titlar framöver om man tolkar utvecklarna rätt på twitter. Kul! Heja BioWare!

Medlem

Storyn var blaj och spelet är inte mer än habilt, men jag har tjatat om det till döds så nog om det. Trots det är det jävla trist att det inte blir något mer, hade de anlitat teamet som gjorde story dlcerna till ME 2, så hade de kunnat rädda sitt anseende rejält. Men de personerna har troligtvis slutat på Bioware, som många andra duktiga personer på företaget tyvärr.

Den här studion som gjorde ME:A var ju också den som gjorde det sämsta dlc:t till ME serien, nämligen Omega. Det var allt de hade gjort innan de fick uppgiften att göra ett helt nytt spel i en nyskapad spelstudio. Det och kortsiktigheten bland spelutgivarna är själva anledningen till att resultatet blev vad det blev, nämligen klart under vad man bör, kan och ska kunna förvänta sig av ett Mass Effect spel.

Medlem

@Chomag: Kunde inte sagt det bättre själv. Det som retar mig är ändå alla förlorade möjligheter att göra ett fantastiskt spel. Det är sällan man har suttit fler gånger med ett spel och tänkt "om de bara hade tagit den storyn eller utforskat den vinklingen lite till". Jävligt synd, men allt känns som om de bara ville göra klart det för snabbt.
ME:2 är och förblir den bästa delen i mina ögon.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar