Sonic är tillbaka! Riktigt bra betyg för Sonic Mania

Robot
Sonic är tillbaka! Riktigt bra betyg för Sonic Mania
Releasehästryttare

Detta blir garanterat ett köp.

Nu har man ju nått 2d spel att lira tills Freedom planet 2 kommer ut

Moderator | Testpilot

Riktigt fint spel! Bara det faktum att du kan välja att ha en "CRT" effekt på bilden är strålande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har spelat det sen midnatt, skitkul! Vilken nostalgi men ändå nytt

Redaktör
Ponny

Äntligen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har aldrig varit så pigg när jag vaknat. Känner mig som barnet på julaftonsmorgon igen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blir ett definitivt köp på PC om 2 veckor, ser fram emot det :)!

Medlem

OK, nu kommer jag och förstör, men Sonic har ju aldrig varit bra? Helt okontrollerbara spel sedan del ett.

Medlem
Skrivet av MiniSara:

OK, nu kommer jag och förstör, men Sonic har ju aldrig varit bra? Helt okontrollerbara spel sedan del ett.

Sniff, Sniff. Luktar det inte lite Nintendo här?

Skämt åsido, Jag läste samma argument i Nintendomagasinet under tidigt Nittiotal.
Under tiden spelade miljoner människor Sonic och hade skitkul.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skägg.
10 Chambers

Vi fick recensionskoder förra veckan. Tänkte "Sonic, där har det inte hänt mycket bra senaste åren" och puttade det å sidan.


signatur
Medlem

@MiniSara: Smaken är som baken. Är som dig, aldrig fattat charmen. Men jag tror man måste komma in i det mer för att få ett bra flow, då kanske det blir kul?

Medlem

Sonic spelen lider av usel bandesign. Ofta är det första och andra banan som är roliga spela då man kan springa snabbt och inte blir stoppad av en massa hinder.

Medlem

@NeoWeo: Precis. Och de blir inte roliga förrän man kan banorna utantill och vet var alla fiender är utplacerade. Annars springer man bara in i fiender stup i kvarten och förlorar ringar.

Helt värdelösa spel som bara blev kända för att Sonic var "tuff" på första halvan av 90-talet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av NeoWeo:

Sonic spelen lider av usel bandesign. Ofta är det första och andra banan som är roliga spela då man kan springa snabbt och inte blir stoppad av en massa hinder.

Skrivet av MiniSara:

@NeoWeo: Precis. Och de blir inte roliga förrän man kan banorna utantill och vet var alla fiender är utplacerade. Annars springer man bara in i fiender stup i kvarten och förlorar ringar.

Helt värdelösa spel som bara blev kända för att Sonic var "tuff" på första halvan av 90-talet.

Poängen med Sonic är ju dock inte bara att springa fort. Banorna har alltid haft flera olika sätt du kan klara dem med diverse hemligheter man kan hitta. Sonic är ju en plattformare i grunden precis som Mario. Är man duktig så kan man ju givetvis klara banor fort men det är givetvis inget som krävs.

Spelet hade varit ganska slött om allt bara handlade om att springa fort genom banor utan att behöva göra något mer än så + limiterat i hur man kan skapa banor.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Poängen med Sonic är ju dock inte bara att springa fort. Banorna har alltid haft flera olika sätt du kan klara dem med diverse hemligheter man kan hitta. Sonic är ju en plattformare i grunden precis som Mario. Är man duktig så kan man ju givetvis klara banor fort men det är givetvis inget som krävs.

Spelet hade varit ganska slött om allt bara handlade om att springa fort genom banor utan att behöva göra något mer än så + limiterat i hur man kan skapa banor.

Sonic har alltid varit ett plattformsspel och där skulle jag personligen säga att bristen är, när spelet stannar upp och jag måste göra mera precisa hopp så kändes kontrollern i de första spelen väldigt oprecis. All den roliga hastigheten gjorde istället att spelet spelade sig själv, man började springa, få upp farten, rullade ihop till en boll och släppte kontrollern tills man stannade. Jag tyckte spelen var helt ok när jag var yngre, spelade framförallt tvåan mycket men när jag gick tillbaks till dem för något år sedan så måste jag säga att de inte är bra, det är så mycket nostalgi bakom sonic men bortsett ifrån 3:an, som utan tvekan är det bästa spelet i serien, så har aldrig sonic spelen varit riktigt bra. Och 3D spelen är i princip skit hela högen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Esri:

Sonic har alltid varit ett plattformsspel och där skulle jag personligen säga att bristen är, när spelet stannar upp och jag måste göra mera precisa hopp så kändes kontrollern i de första spelen väldigt oprecis. All den roliga hastigheten gjorde istället att spelet spelade sig själv, man började springa, få upp farten, rullade ihop till en boll och släppte kontrollern tills man stannade. Jag tyckte spelen var helt ok när jag var yngre, spelade framförallt tvåan mycket men när jag gick tillbaks till dem för något år sedan så måste jag säga att de inte är bra, det är så mycket nostalgi bakom sonic men bortsett ifrån 3:an, som utan tvekan är det bästa spelet i serien, så har aldrig sonic spelen varit riktigt bra. Och 3D spelen är i princip skit hela högen.

Smaken är ju som baken! Tycker alla 2D lir annat än första faktiskt håller upp fortfarande utan större problem. Folk säger Crash också inte åldrats bra på grund av kontrollen men personligen har jag inget problem med den och aldrig haft. Där har kameran varit ett större problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Samtliga (2D) Sonic liren håller självfallet än idag.
Snygg grafik, underbar musik, rapp och exakt kontroll (seröst hur kan man gnälla på kontrollen i Sonic?) grymma banor.

När jag behöver pigga upp mig så tar jag en snabb (pun intended) omgång med originalets Green Hill Zone.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Sjukt roligt spel med underbar musik.

Medlem

måste helt ärligt säga att jag har aldrig tyckt om Sonic spelen, som de flesta beskriver här inne. Visst hade man Nintendo och visst Mario var the shit, men det var just det, MARIO som gjorde Sonic medelmåttig. Tar man 2D Sonic spelen för vad de är så tror jag att man kan ha sig lite kul med de. Att säga att de är dåliga är bara fanboyism.
Med tanken på att Nintendo Switch existerar idag så är den som skapad för dessa typ av spel. Jag köpte Retro City Rampage för andra gången bara för att och tror att jag kommer slå till på Sonic Mania på Switchen så fort jag behöver lite retro nostali en regning helg

1
Skriv svar