Varför åka till Italien när du kan köra dit i Euro Truck Simulator 2

Robot
Varför åka till Italien när du kan köra dit i Euro Truck Simulator 2
Medlem

Fick spelet gratis (well, i en "bundle"), la upp mitt garage i Helsingborg och åkte en runda till Malmö. Sen blev det inte mer. Visst såg man Turning Torso på avstånd, men i övrigt...
Gav väl kanske inte "spelet" någon större chans, men.... Begriper inte dess storhet, trots att jag mest fraktar grejer från en station till en annan i Elite Dangerous. Hade kanske varit kul i VR, precis sånt spel de borde fixa VR-stöd för ju, även om säkert många blir "åk-sjuka".

Medlem

Det finns VR-stöd men det ligger i en beta-branch på Steam.

Angående dess storhet.. ja, det är ju inget mainstream som Battlefield direkt. Det krävs väl en särskild smak. Hade dock aldrig köpt spelet om jag inte hade en ratt. (vilken jag också köpte i samband)

Medlem

Det ser ju lite snyggt ut, men som oinvigd lite som att se gräs växa?
Men alltid öppen för ny information så någon som spelar det får gärna slå ett slag för spelidén och vad som drar i spelet.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Det ser ju lite snyggt ut, men som oinvigd lite som att se gräs växa?
Men alltid öppen för ny information så någon som spelar det får gärna slå ett slag för spelidén och vad som drar i spelet.

Tycker aldrig jag haft tråkigt när jag spelat det. Precis lagom mellan målen, och på motorvägen måste man hela tiden tänka på sömn, tanka, hålla tiden, hitta bästa rutten, hålla farten osv.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Tycker aldrig jag haft tråkigt när jag spelat det. Precis lagom mellan målen, och på motorvägen måste man hela tiden tänka på sömn, tanka, hålla tiden, hitta bästa rutten, hålla farten osv.

Tack för posten,
var för "trångsynt", kan förstås se poängen med pussla inslaget i spelet.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Tycker aldrig jag haft tråkigt när jag spelat det. Precis lagom mellan målen, och på motorvägen måste man hela tiden tänka på sömn, tanka, hålla tiden, hitta bästa rutten, hålla farten osv.

Plockar man bort fartbegränsaren så får man även hålla koll på alla galna medtrafikanter och göra egna galna omkörningar och undvika att tippa i kurvorna

Medlem

@Zerp: tycker om den känslan man får när man kört eTT långt pass och lämnar lasten på angiven plats. En tillfredställande känsla.

1
Skriv svar