Efter två år – Fallout 4 får ett Game of the Year-edition

Robot
Efter två år – Fallout 4 får ett Game of the Year-edition
Medlem

Så klart att inte vi får.

Medlem

umm har dom inte haft en special edition med pip boy till fallout 3 redan ? känns ju nästan lite slappt av dom att köra samma igen för fyran.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Kan man tycka, men vad skulle de ha istället? Jag hade iofs gärna haft en 15-20 cm hög gubbe att ställa sidan om Darth Malgus även om de gör sig bäst i 2D.

Medlem

Efter 2 år, och jag har fortfarande inte orkat klara det. Så dåligt är det jämfört med föregångarna.

Medlem

Nån som har koll på på spelet och/eller moddarna?
Jag har hört mycket skit om dialogerna (aka att man inte kan välja vilken mening, utan bara "Threatening" "Nice" "Snarky" etc.
Är det fixat nu via mods? Eller är dialogerna fortfarande lite meh.

Skrivet av Makkapakka:

Efter 2 år, och jag har fortfarande inte orkat klara det. Så dåligt är det jämfört med föregångarna.

Samma här, och jag har inväntat ett bra pris på Season Pass.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Bättre sent än aldrig, dock saftigt med 500:-

Blir vänta på Steamrea alt. G2A

Medlem

Haha, tröttnade typiskt precis på att vänta på en GOTY.

Slog till på Fallout 4 för 129 + Season Pass för 249 separat på CDON's sommarrea digitalt härom veckan, summa 378:-, eftersom det var billigare än på Steamrean i somras (då priserna låg på 14,99€ resp 29.99€). Misstänkte att en ev GOTY initialt skulle kosta 59.99€, och inte komma ner till 378:- än på ett tag efter det,

Jag hade dock trott de skulle vänta med att annonsera GOTY tills Fallout 4 VR var släppt, eller åtminstone inte innan Quakecon. Kanske tänker de sig att rabattera Fallout 4 VR till de som har Fallout 4 redan, och vill utöka kundbasen innan? Fast Fallout 4 VR kostar 59.99€ på Steam just nu, så ingen rabatt trots innehav av vanliga spelet.

Sen blev det en helt annan kamp, nämligen att kämpa med och avsluta andra installerade spel för att även få plats med High Resolution Texture Pack, som om jag minns rätt bara det krävde runt 58 GB...

Fast var står prisuppgifterna som nämns i artikeln? 99.99$ lär väl inte motsvara 800:-? Och vanliga GOTY kostar 60$ hos Bethesda, det blir nog initialt 59.99€ på Steam, med trolig växelkurs strax under 600:-.

Medlem

"högresolutions-uppdatering" - resolut resolution, jag tror det blivit svengelskt överslag.

Medlem

@Evilof: jo det finns mods som fixar det du efterfrågar.
Sök på nexusmods.
Har själv nyss börjat med fallout 4 och har installerat den modden plus ett flertal andra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Walter S.A. Iego: För en gångs skull kommer jag inte köpa någon expansion till detta, med tanke på hur dåligt grundspelet var.

Medlem

@Evilof: var fixat redan förra året när jag köpte det. Finns en mod så du får dialogval i liststuk med fullständiga meningar

Medlem

Har inte provat någon av dialogmoddarna. Men det måste väl vara en lite klen tröst eftersom man fortfarande typ inte kan hamna i klistret i någon dialog, inget "dumt" man säger har någon betydelse osv. Och hur blir det med ens karaktär, blir det ingen kameravinkel på ens ansikte då när man säger de nya replikerna antar jag? Och såklart ingen röst som säger nåt?

Jag har alltid känt genast när privatpersoner har moddat något som innebär skrift eller tal, att det blir lite B. Det är som att det inte existerar en moddare på jorden som stavar felfritt :/ Hur bra de än är på att göra andra saker så, när det kommer till tal eller skrift så kan de helt enkelt inte nå upp till de gamla utvecklarnas korrekturlästa perfektion.

@cute_ninja: Var en lunch låda man fick med i collectors utgåvan till Fallout 3, du kanske tänker på när Fallout 4 först släpptes. Då fick man också denna pip boy ifall man skaffade CE

1
Skriv svar