En modern N64-kontroller når sitt Kickstarter-mål på bara en dag

Robot
En modern N64-kontroller når sitt Kickstarter-mål på bara en dag

Dags att damma av Nintendo-konsolen?

#nintendo-64-kontroller


Avstängd

Zelda är väl spelet jag minns mest från N64. Sålde tyvärr min konsol när Wii kom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Förstår inte hatet mot n64-kontrollen. Tycker man har riktigt bra grepp och de enda knapparna som är lite out-of-place är väl de gula c-knapparna Gillar designen än idag. Vi hade i och för sig inga spel som använde styrkorset, så det är aldrig använt på snart 20 år

Medlem

Tar den gamla vanliga varje dag före den här. Har också svårt att förstå hatet. Eller, finns det ens något hat? Stort plus i kanten för att vara den första (?) handkontrollen som hade styrspak på det sättet. Perfekt när steget togs över i 3d med Mario.

Medlem
Skrivet av Kvillen:

Förstår inte hatet mot n64-kontrollen. Tycker man har riktigt bra grepp och de enda knapparna som är lite out-of-place är väl de gula c-knapparna Gillar designen än idag. Vi hade i och för sig inga spel som använde styrkorset, så det är aldrig använt på snart 20 år

Många har svårt för kontroller som kräver tre händer.

Medlem

Känns oprisvärt när frakten kostar exakt lika mycket som kontrollen.

Medlem

N64 kontrollen är en av dom bästa som finns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Många har svårt för kontroller som kräver tre händer.

I vilka spel använde man både styrkorset och den analoga spaken?
Stötte själv aldrig på något sådant spel när det begav sig, så väldigt nyfiken

Mvh

Medlem

N64-kontrollen är skön, men kvalitén är ju katastrofalt usel. Vet inte hur många stickor jag har bytt på min handkontroll. Jag hoppas bara att den här kontrollen är av bra kvalité. N64 verkar vara väldigt kräsen när det kommer till tredjepartsvarianter. Är väl i stort sett bara originalet och Hori som är dugliga, och ingen av dem säljs längre.

Medlem

Första reaktion när jag läste rubriken var "take my money", men sen såg jag bilden och blev ledsen.
Jag är nog udda, men jag tycker ingen kontroll som kommit efter N64 har fungerat lika bra för mig som den gjorde. Inte ens i närheten faktiskt, det asynkrona greppet var gudomligt! Jag hade gärna haft en till datorn...
Dock så minns jag att man fick slå på det alternativa kontrollschemat för att det skulle funka där C-knapparna funkade som WASD och styrspaken styrde kamera/sikte.

Handtaget till vänster hade de dock kunnat rationalisera bort. D-knappen använde jag aldrig vad jag kan minnas, förutom nåt spel där man kunde snabb-byta utrustning med den.

Medlem

Eller så köper man en Horipad mini som fungerar utmärkt. Sure, smakar det så kostar det men det finns andra billigare versioner av den.

https://www.ebay.com/sch/Hori-Nintendo-64-Controllers-Attachm...

Medlem
Skrivet av Esri:

Eller så köper man en Horipad mini som fungerar utmärkt. Sure, smakar det så kostar det men det finns andra billigare versioner av den.

https://www.ebay.com/sch/Hori-Nintendo-64-Controllers-Attachm...

Hori är en bra kontroll, men jag skulle aldrig betala 700-800kr plus frakt för en begagnad kontroll. Speciellt inte när Retro Fighters NES-kontroll har fått bra omdömen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hori är en bra kontroll, men jag skulle aldrig betala 700-800kr plus frakt för en begagnad kontroll. Speciellt inte när Retro Fighters NES-kontroll har fått bra omdömen.

https://www.youtube.com/watch?v=HbHKUbQkUPw

https://www.youtube.com/watch?v=eL7H0_GxH8s

Fast nu gällde det N64 kontroller.

Medlem
Skrivet av Esri:

Fast nu gällde det N64 kontroller.

Så bara för att de tillverkar en N64-kontroll så kommer den att suga? De har bevisat att de kan tillverka bra kontroller för drygt 250kr som fungerar till både PC och NES, så varför skulle denna vara sämre?

Avstängd

@kebbe

Det gäller och supa då jävlar ser du att du har 3 händer.

Medlem

Länken funkar inte för mig, någon som kan posta hela länken?

Medlem

Ser helt klart intressant ut, frågan är bara hur bra den är samt kvalitén.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så bara för att de tillverkar en N64-kontroll så kommer den att suga? De har bevisat att de kan tillverka bra kontroller för drygt 250kr som fungerar till både PC och NES, så varför skulle denna vara sämre?

Det var inte det du skrev! Du går in i en tråd om N64 kontroller och länkar en Nes kontroller!

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Länken funkar inte för mig, någon som kan posta hela länken?

https://www.kickstarter.com/projects/1247448559/next-gen-n64-...

Medlem
Medlem
Skrivet av Esri:

Det var inte det du skrev! Du går in i en tråd om N64 kontroller och länkar en Nes kontroller!

Citat:

Hori är en bra kontroll, men jag skulle aldrig betala 700-800kr plus frakt för en begagnad kontroll. Speciellt inte när Retro Fighters NES-kontroll har fått bra omdömen.

Så skrev jag innan jag länkade klippen. Jag påpekade med andra ord att Retro Fighters kan göra bra kontroller och att deras N64-kontroll lär bli minst lika bra och att spendera upp emot tusenlappen på en begagnad Hori kan vara pengar i sjön.

Medlem

Äh, jag köpte en ändå. Kan vara kul med en vettig N64-kontroll.

Inaktiv

Oh, kasta pengar på ännu en Kickstarter-pryl som bara visar upp 3D-renderade konceptbilder! TAKE MY MONEYYY

Medlem
Skrivet av Kvillen:

I vilka spel använde man både styrkorset och den analoga spaken?
Stötte själv aldrig på något sådant spel när det begav sig, så väldigt nyfiken

Mvh

Det fanns ett!!😊 som jag spelade flitigt med kompisar back in the days, Duke Nukem 64 använde kors, analogspak och c-knapparna samtidigt (!!!).

Knivigt i vissa matcher att strafea, ändra till jetpack och panorera vyn samtidigt var minsann en handbalett av sällan skådat slag,MEN! Det funkade ändå, och jäkelen vad kul vi hade ! 😉

1
Skriv svar