Monolith annonserar mikrotransaktioner för Middle Earth: Shadow of War

Medlem

Om det är ett bra spel kommer jag köpa det oavsett, men känner inte att jag vill använda betalningar i spelet. Var inget jag använde i Deux Ex Mankind Divided t.e x.

Medlem

Åker ut från min förbokningslista och hamnar på invänta recensioner och streams om hur grindigt det blir att få valuta.

Medlem

Känns ju lite skumt, men för ett spel som inte har multiplayer vet jag inte hur mycket jag bryr mig.

Medlem

tycker inte det spelar nån roll, spelet är ju solo ändå? ingen tvingar köpa ändå och tvivlar det blir pay 2 win.. mer för dom som inte har tålamodet bara.

Medlem

Puh, jag har haft fingret på knappen många gånger och nästan förbokat det. Tur att jag inte gjort det. Man kanske börjar lära sig lite. Blir väl ett rea köp om ett år eller två för någon hundring.
Om de tror att spelet är så tråkigt att folk ska köpa sig igenom det, så kanske det inte är så bra.

Medlem

Best buy! 10.000 Mirian for only € 849,99!!!

Kthxbye

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tycker inte det spelar nån roll, spelet är ju solo ändå? ingen tvingar köpa ändå och tvivlar det blir pay 2 win.. mer för dom som inte har tålamodet bara.

Inga f2p mobilspel tvingar dig att använda riktiga pengar heller men visst är man tvungen till det om man inte vill vänta 1 dag extra

Medlem

Det känns så smutsigt och avtändande då man får höra det där om ett spel. Ungefär såsom jag föreställer mig att en tjej kan tänka angående en kille som hon gillat men där det framkommer att han legat med 500 tjejer.

Medlem

Uhm.. okey.. "Want easy mode? No problem, just send us 2.99 and we'll raise your and your armys strength, ONLY 2.99! What a catch!"

Medlem

Problemet, eller i alla fall ett potentiellt problem, är att utvecklarna kommer förändra "pacingen" i spelet för att stimulera till köp av valuta. Om man får dra en metafor till ett racing spel, kan det gå till ungefär såhär:

- Spelet utan mikrotransaktioner ger dig vinst pengar nog för att skaffa en ny bil ungefär var femte race.
- Spelet med mikrotransaktioner ger dig vinst pengar nog för att skaffa en ny bil ungefär var 20:de race, och du kan väga upp skillnaden genom att betala mer.

Det går inte att lita på att utvecklarna inte kommer göra spelet till en "slog-fest" för att skapa incitament att använda mikrotransaktionerna.

TL;DR Även de som inte tänker nyttja mikrotransaktionerna kan påverkas negativt av deras existens, då spelet kan balanseras runt att folk betalar in mer pengar.

Medlem

@Nightsorrow: Exakt. Kolla t ex på Angry Birds Go! som kunde varit ett roligt spel på en platta, men istället blev ett oförsvarligt girigt försök att få folk att betala tusentals kronor mer än vad NÅGOT spel kan vara värt. Förutom att ta betalt för bättre bilar och alla tänkbara uppgraderingar så motverkade Rovio (hette dem så?) spelare från att grinda ihop dessa saker själv genom att använda sig av bensin/batteri ellervaddetnuvar som behövdes "fylla på" efter ett antal race.

Detta gick naturligtvis att köpa sig förbi för pengar. Brinn i evig eld säger jag bara.

Medlem

Det är ju riktigt härligt med det moderna spelfenomenet mikrotransaktioner. För alla vi konsumenter vill ju gladeligen öppna upp plånboken flera gånger om för samma produkt ;-). Eller???

Medlem

@Soldier_Blue: Djävulen verkar komma på en jävla massa.

@Ender: Håller med dig. Grabben var helförjust i Angry Birds Go! men väldigt frustrerad över att inte kunna spela mer än begränsad tid (pga spelet).

@devilrat: Nämn mikrotransaktioner blir folk tokiga, men att påtala att du betalar redan 2ggr för ett spel på konsoll om du vill spela multiplayer, så tycker de det är normalt. ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

@Remus: och har du ingen koll på balansering av spel? Har du spelat lite andra mikrotransaktionsspel som inte bara är kosmetiska. Många spel balanseras på så sätt att du ska vilja/känna att du behöver dumpa in pengar.

Inaktiv
Medlem

Skulle vara riktigt intressant att få höra vilka spel med mikrotran folk som Remus och Oakenborn m.fl egentligen har spelat,dessutom tala om för mig hur kul det var att kuta igenom den där banan för 41:a ggn i hopp om att få ihop ingame pengar för att öppna bana 42 av 720st? jävla trams o att folk faktiskt köper det hela o dessutom inte tycker det är trist att betala tusentals kronor för ett extra mag till kpisten (nåja) är ta mig f...n nästan lite lustigt, o att kalla det fusk när sunda hjärnor efter 7veckors slaktande av samma stackars orc lessnat på honom o vill slakta en drake i 6 veckor istället för att kunna öppna introt till spelen...jösses o hans mormor!

Medlem

@Tjobbing: Jag har spelat många spel med mikrotransaktioner. Förmodlingen ett gäng som jag inte ens vet innehåller dom.
Men här är några spel som jag spelat mycket på PS4 som jag vet innehåller mikrotransakioner: Destiny 1 och 2, Gta 5, Minecraft och For Honor.
Det känns helt ok att köra samma bana om och om igen eftersom det är lite det multiplayerspel går ut på. Får man dessutom lite bättre utrustning då och då blir det bara en extra morot att spela mer.
Har dessutom kört Diablo 3 ganska mycket. Det innehåller inga mikrotransaktioner men det innehåller upprepande spelsätt som går ut på att göra ungefär samma sak om och om och om igen d.v.s. döda en massa fiender och få utrustning.
Utrustning som förhoppningsvis är bättre eller har mer fördelaktiga stats. Annars är det bara att fortsätta döda


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Oakenborn: hallå, ja har lirat nåra' lir me microt. ja me..ofta när man svarar på nåt så tar de sån jäkla tid för mig o skriva så de blir va de blir, ofta e ja lika förundrad som alla andra hur välskivet o klipskt ja formulerat mig..typ! va ja ogillar,milt uttryckt,är dessa "gratis"online lir som t.ex "pansar" eller va de heter där man inte har en sportmössa att låta någon gjuta döden om jag inte slänger ut samma summor som nästan alla medkombatanter gjort o de är ju spelmakarna jävligt medvetna om. Sen e de såklart upp till mig eller dig o lira nåt bra istället där man fightas på lika vilkor,japp så e de! ha de bra

12
Skriv svar