Överge familjen – idag släpps den nya expansionen till Path of Exile

Robot
Överge familjen – idag släpps den nya expansionen till Path of Exile

The Fall of Oriath släpps senare ikväll.

#nyhetstips, #path-of-exile


Medlem

Med förhoppning så sover familjen redan när det släpps. Har inte testat betan så min hype är sjukt hög just nu! Men efter alla mina timmar sedan tidigare så tror jag absolut inte på någon besvikelse, varken storymässigt eller på ändringarna som har gjorts.

Skribent
Skrivet av Rhilfen:

Med förhoppning så sover familjen redan när det släpps. Har inte testat betan så min hype är sjukt hög just nu! Men efter alla mina timmar sedan tidigare så tror jag absolut inte på någon besvikelse, varken storymässigt eller på ändringarna som har gjorts.

Jag testade väldigt lite när spelet precis släpptes, men lyckades inte riktigt fastna. Hur skulle du säga att spelet är för en nybörjare?


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Jag testade väldigt lite när spelet precis släpptes, men lyckades inte riktigt fastna. Hur skulle du säga att spelet är för en nybörjare?

3.0 introducerar ett tutorial-system som är riktat mot nybörjare, samt en hjälp-skärm i spelet som förklarar t.ex. hur Divination Cards fungerar. När det kommer till builds så kan det verka ganska omständigt när man för första gången öppnar passive-trädet som är enormt, men man kan hitta många nybörjar-vänliga builds på PoE-forumet.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Jag testade väldigt lite när spelet precis släpptes, men lyckades inte riktigt fastna. Hur skulle du säga att spelet är för en nybörjare?

Spelet kan vara lite överväldigande för nya spelare, men ge inte up, så fort man börjar få lite intressanta "Skill Gems" och "Support Gems" är när det roliga börjar, och alla kombinationer du kan göra med dessa gems är väldigt imponerande.

Och med nya expansionen så kommer du ha tidigare tillgång till mer support gems

Medlem

Riktigt hypad, blir att nöta som bara fan.
Erik ge spelet lite tid, precis som D2 så ärdet lite långsamt till en början.

Medlem

Efter 1000 timmar PoE kan jag inget annat än att längta till 22:00!

Och för er som aldrig spelat detta, men gillar ARPG's: GÖR DET.

Det piskar Diablo 3 på fingrarna redan som det är, och nu när fall of oriath släpps är det inte omöjligt att det t.o.m piskar Diablo 2 på fingrarna också!

Medlem

Helgen är räddad, som jag längtat hela veckan på expansionen som släpps på min födelsedag

Medlem

Har försökt gilla spelet men det fångar mig inte. Kanske skall ge det ett försök till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kan ju lite bero på vilken build man gör, om man vill kan man ju bara göra en karaktär med en massa totems och halvsova. Vissa gillar sånt men jag hatar det.
Ju mer man lär sig om spelet, hur man kombinerar gear, gems, support gems, passive points, desto roligare blir det. Det oerhört mycket mer djup än D3.

Medlem

För er som provade på spelet för länge sedan men det ej föll er i smaken, ge det en ny chans!
Spelet har bara blivit bättre och mer användarvänligt med tiden sedan release, med otroligt mycket nytt innehåll och allmänna förbättringar med bland annat ökad användarvänlighet så det är lättare att komma in i.

Om ni så bara för det minsta uppskattade vad Diablo 2 hade, och som till mycket Diablo 3 saknade. Så kan jag sätta min högra kula på att ni kommer förmodligen tycka om Path of Exile rätt mycket, om ni bara ger det er ärlig chans!

Här är release trailern för expansionen!

Skribent
Skrivet av Sviskon:

För er som provade på spelet för länge sedan men det ej föll er i smaken, ge det en ny chans!
Spelet har bara blivit bättre och mer användarvänligt med tiden sedan release, med otroligt mycket nytt innehåll och allmänna förbättringar med bland annat ökad användarvänlighet så det är lättare att komma in i.

Om ni så bara för det minsta uppskattade vad Diablo 2 hade, och som till mycket Diablo 3 saknade. Så kan jag sätta min högra kula på att ni kommer förmodligen tycka om Path of Exile rätt mycket, om ni bara ger det er ärlig chans!

Här är release trailern för expansionen!
https://www.youtube.com/watch?v=lgWzr0Vxyrw

Vad tusan! Tyckte jag la till den. Fixar!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Bra video med 5 nybörjarvänliga builds inför denna säsongen!


signatur
Medlem

Om det varit Diablo 3 gameplay med POE mekanik så hade jag nog älskat det. Tyvärr faller det på grafiken och animationer. Känns för stelt tyvärr :/ Men kul för dom som gillar det, grym uppdatering!

Medlem

Det är bara 4300 personer före mig i kö, MEN det går sjukt fort, var över 8000 för bara 5 min sedan.
Provade PoE för typ två år sedan och då var de, nja... hoppas på de e bättre nu. Trailern gjorde det i alla fall lockande.


signatur
Medlem
Skrivet av aeqvist:

Om det varit Diablo 3 gameplay med POE mekanik så hade jag nog älskat det. Tyvärr faller det på grafiken och animationer. Känns för stelt tyvärr :/ Men kul för dom som gillar det, grym uppdatering!

Eh va?!

För stelt?
Diablo 3 gameplay?

Bättre grafik än D3 så det stänker om det, skönt att slippa bebisgrafiken ala WoW som D3 plågas med.
Vad är det med animationerna som är bättre i D3 menar du?
Dock är grafiken lite ålderstigen nu och behöver uppdateras men den är fortfarande bra.
Är det fler här som tycker att grafiken är dålig och att animationerna är stela?

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Är det fler här som tycker att grafiken är dålig och att animationerna är stela?

Grafiken är rätt usel, jag tycker det är långt efter Diablo 3 sett till detaljrikedom och stämning.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Grafiken är rätt usel, jag tycker det är långt efter Diablo 3 sett till detaljrikedom och stämning.

Allting är relativt.
Jag kan hålla med om att detaljerna är vassare i D3 men att stämningen är långt sämre än i PoE.
Hela känslan i D3 är barnslig och cartoonish vilket förstör hela känslan i spelet.
Mörkret och stämningen från D1 och D2 är som bortblåst.
Men det är en fråga om personlig smak.
Dock så vinner hela den tekniska biten och spelets helhet över D3 oavsett om grafiken är bättre eller sämre tycker jag.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Allting är relativt.
Jag kan hålla med om att detaljerna är vassare i D3 men att stämningen är långt sämre än i PoE.
Hela känslan i D3 är barnslig och cartoonish vilket förstör hela känslan i spelet.
Mörkret och stämningen från D1 och D2 är som bortblåst.
Men det är en fråga om personlig smak.
Dock så vinner hela den tekniska biten och spelets helhet över D3 oavsett om grafiken är bättre eller sämre tycker jag.

Det kanske är lättare för mig att jämföra D3 och PoE, jag spelade aldrig D1 och D2. Jag bedömer spelen förutsättningslöst och ser dem som egna spel utan någon ryggsäck av förväntningar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Man får säga iaf att path of exile har kommit en bra bit känns ju lite mer polerat än förut men nja.

Jag tycker dock att det är bra att det finns alterantiv för dom som inte vill spela d3 eller liknande spel.

Har fortfarande ögona på https://wolcengame.com/home/ , som ligger i alpha
kickstarter projekt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MEG
Medlem

Tycker bättre om Path of exile än Diablo3.
Det har inte lika bra story som D3 men grafiken och levelsystemet är underbart.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

ca 950 timmar i PoE genom åren, när man väl fastnar (rekommenderat att typ ha semester för allin gaming) så är det svårt komma ur. Ett riktigt "nördlir" no offence. Har nog lagt en 2 papp på store grejer också såpass kul är det.
Jämfört med D3? D3 engine animations, speed och hela combatsystem är överlägset.
"Djupet" i PoE och då menar jag kunskap, olika builds, m.m är gigantiskt mycket större.
PoE Fanbois har dock en tendens att försvara detta spelet in i evigheten and then some.
Dem kan inte se något som helst problem eller sämre delar i spelet och det skapar en skitdialog.

tl;dr
D3 är: snabbt rappt lättlärt instant fun, bra grafikmotor
PoE är: läs på, djupa builds, extremt varierat, stela animations, rutten grafik

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Eh va?!

För stelt?
Diablo 3 gameplay?

Bättre grafik än D3 så det stänker om det, skönt att slippa bebisgrafiken ala WoW som D3 plågas med.
Vad är det med animationerna som är bättre i D3 menar du?
Dock är grafiken lite ålderstigen nu och behöver uppdateras men den är fortfarande bra.
Är det fler här som tycker att grafiken är dålig och att animationerna är stela?

Svårt att förklara men känslan finns inte där helt enkelt. Annars gillar jag konceptet, man kan gilla olika saker
D2 har ju skönast grafik (om än lite lågupplöst idag)

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Svårt att förklara men känslan finns inte där helt enkelt. Annars gillar jag konceptet, man kan gilla olika saker
D2 har ju skönast grafik (om än lite lågupplöst idag)

håller helt med dig.

1
Skriv svar